mo10110002

mo10110002

تراز قبولی دانشگاه فرهنگیان چقدر است ؟

در این مقاله تراز و رتبه لازم برای قبولی دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1402-1403 و آخرین رتبه قبولی رشته های دانشگاه فرهنگیان را در اختیار داوطلبان کنکور قرار داده شده است. با توجه به مزایای تحصیل در فرهنگیان، این دانشگاه از جمله دانشگاه های پرطرفدار محسوب می شود.

پذیرش این دانشگاه به صورت دومرحله ای و نیمه متمرکز انجام می شود. داوطلبان بعداز شرکت در کنکور سراسری و قبولی انتخاب رشته کنکور، به مرحله مصاحبه و گزینش دانشگاه فرهنگیان دعوت می شوند. داوطلبان کنکور 99 برای قبولی در انتخاب رشته و داوطلبان کنکور 1402-1403 برای برنامه ریزی مطالعه کنکور نیاز به اطلاع از آخرین رتبه و تراز لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان خواهند داشت.

دانشگاه فرهنگیان در رشته های تربیت معلم از جمله آموزش ابتدایی ، آموزش ریاضی ، آموزش شیمی و … از طریق کنکور سراسری هر پنج گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان دانشجو می پذیرد و داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه هستند باید در کنکور سراسری شرکت کرده و رتبه لازم را به دست آورند. بررسی کارنامه قبولی دانشگاه فرهنگیان سال های گذشته به داوطلبان کمک می کند تا از رتبه لازم برای قبولی در این دانشگاه در رشته های مختلف مطلع شوند و شانس حدودی خود را برای پذیرش تخمین بزنند. در ادامه این مطلب رتبه و کارنامه قبولی دانشگاه فرهنگیان در رشته های انسانی ، تجربی و هنر بررسی شده است.
همچنین در مطلب دیگری بصورت کامل تر تخمین رتبه دانشگاه فرهنگیان را برای شما عزیزان بررسی کرده ایم که می توانید با کلیک بر روی لینک قرار داده شده ، به صفحه مربوطه هدایت شوید.

دانشگاه فرهنگیان به دلیل استخدام تضمینی و همچنین مزایای مناسب ( مثل معافیت از سربازی) همیشه مورد علاقه داوطلبان و همچنین خانواده های آن ها بوده است. به طوری که در سال های اخیر تعداد داوطلبانی که به قصد معلم شدن در کنکور سراسری شرکت می کنند به شدت افزایش یافته است و این خبر خوبی است. زیرا نسل باهوش دهه هشتادی قرار است در آینده معلمان موفقی برای کشورمان شوند. اگر شما هم قصد قبولی دانشگاه فرهنگیان کنکور ۱۴۰۱ را دارید و می خواهید از شرایط آن اطلاع داشته باشید، پس تا انتهای این مقاله با من همراه باشید تا یک مقاله مشاوره ای خوب و کامل در مورد شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم.

https://pasokhbama.com/%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86/

شروط قبولی در دانشگاه فرهنگیان مطابق با آخرین دفترچه کنکور ( ۹۹)

شرط اول-کسب حداقل نمره کل نهایی ۶۵۰۰ و بالاتر در زیرگروه مربوط، برای مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوط در آزمون سراسری ضروری است.

به این معنی که شما باید تراز کل ۶۵۰۰ داشته باشید تا اجازه داشته باشید تا دانشگاه فرهنگیان را جزء انتخاب های خودتان قرار دهید. در کارنامه کنکور بخشی است به اسم تراز کل که باید عدد آن بالای ۶۵۰۰ باشد. اگر پایین این عدد باشد نمی توانیم فرهنگیان را در انتخاب های خودمان قرار دهیم. البته کسب این تراز کار سختی نیست نگران نباشید.

اسم دیگر تراز نمره کل است. در کارنامه شما درج خواهد شد.

شرط دوم -بر اساس مصوبه دوازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو تمامی داوطلبان بومی هر استان مجاز به انتخاب کدرشته محلهای مربوط به استان خود میباشند اما در کدرشته محلهایی که اولویت برای شهر یا بخش خاصی در نظر گرفته شده است (این موضوع در مقابل کدرشته محل نوشته شده است) ابتدا داوطلبان بومی آن شهرها یا بخشهایی که دارای اولویت هستند (حداقل ۲ شهر (یا بخش) از ۴ شهر (یا بخش) «محل اخذ مدرک تحصیلی سال آخر»، «محل اخذ مدرک تحصیلی سال ماقبل آخر»، «محل اخذ مدرک تحصیلی دو سال ماقبل آخر»، «محل تولد» با شهر (یا بخش) رشته تعیین شده، تطابق داشته باشد) پذیرش میشوند و در صورتی که ظرفیت خالی بماند، از داوطلبان بومی آن استان نیز پذیرش انجام میشود. شایان ذکر است ازپذیرفته شدگان تعهد لازم برای خدمت در شهر یا بخش مندرج درمحل خدمت ستون « پردیسمحلتحصیل/ مخصوصیا اولویت پذیرش داوطلبان بومی / محلخدمت» اخذ خواهد شد.

به زبان ساده یعنی هر کسی فقط از استان خودش می تواند انتخاب رشته انجام دهد و مثلا شما نمی توانید ساکن استان زنجان باشید و انتخاب های استان خراسان رضوی را هم وارد برگه انتخاب رشته خودتان بکنید. دقت کنید شما نه تنها شهر خود بلکه کل استان خودتان را هم می توانید انتخاب بکنید. اما اولویت قبولی در یک شهر با داوطلبان بومی همان شهر است. البته برخی از کد رشته ها در استان های مجاور یا تهران هم قرار دارد که شما می توانید انتخاب بکنید. مثلا داوطلبی در استان آذربایجان غربی می تواند در کرمانشاه یا سنندج درس بخواند ولی شما فقط کد رشته های زیر مجموعه استان خودتان را می توانید بزنید. مثل تصویر زیر مثلا یک فرد ساکن خراسان جنوبی با توجه به جنسیت خود حق انتخاب فقط از زیر مجموعه استان خودش را در انتخاب رشته کنکور دارد و نمی تواند به جدول استان آذربایجان شرقی مراجعه کند. و دقت کنید محل کار شما نیز پس از فارغ التحصیلی در همانجا درج شده است. در مورد اینکه می شود انتقالی گرفت یا نه بعدا در موعد انتخاب رشته با هم صحبت می کنیم. ضمنا ظرفیت پذیرش نیز کنار هر کد رشته نوشته شده است.

کلیه داوطلبان علاقمند به رشته های تحصیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان، میبایست با توجه به شرایط و ضوابط مندرج در بخش پیوستها (مشخصات و شرایط دانشگاهها با ویرایش جدید مندرج در سایت این سازمان)، نسبت به انتخاب رشته محلهای مربوط با توجه به گروه آزمایشی در اولویت ۱ تا ۱۵۰ فرم انتخاب رشته اقدام نمایند. در زمان اعلام اسامی چند برابر ظرفیت برای مصاحبه، معاینه و گزینش که بعد از مرحله انتخاب رشته انجام میشود،منحصرا داوطلبانی دعوت به مصاحبه میشوند که اولاً مبلغ ۹۳۰۰۰ ریال بصورت الکترونیکی و از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب، بابت علاقمندی به این رشتهها را پرداخت نموده و ثانیا نسبت به انتخاب رشته های این دانشگاه در فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.

این شرط به طور ساده به همان موضوع مصاحبه اشاره می کند. ما می دانیم که برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان یک مصاحبه عقیدتی سیاسی برگزار می شود که البته آن هم جای ترس ندارد. در موعد انتخاب رشته به شما کامل آموزش خواهم داد چگونه سر جلسه مصاحبه حاضر شوید تا حتما عاشق شما شوند و شمارا قبول بکنند. فعلا روی درس خواندن تمرکز کنید. و ضمنا رشته دبیری تربیت بدنی هم آزمون عملی دارد.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋