mo10110002

mo10110002

آرایشگاه و آرایشگر حرفه ای چه خصوصیاتی دارند؟

ویژگی های یک آرایشگاه خوب
1.رعایت نظافت و بهداشت در محیط و تجهیزات آرایشگری
نکته ی خیلی مهم در انتخاب یک سالن آرایش و زیبایی برای انجام هر خدماتی مثل ابرو، ناخن ، رنگ مو یا هر چیز دیگری نظافت و رعایت بهداشت در آن مکان را یک اصل اساسی در نظر بگیرید.

سالن‌های درجه‌ یک و حرفه‌ای قبل از هر چیزی به بهداشت رسیدگی می‌کنند و نه‌ تنها ظاهر و محیط آرایشگاه را تمیز نگه می ‌دارند بلکه تمام وسایل و تجهیزاتی که برای کوتاهی مو یا خدمات دیگر به کار می ‌برند هم کاملا تمیز و بهداشتی و هم به تعداد مشتریان حوله و وسایلی از این قبیل دارند. بهترین سالن زیبایی در زعفرانیه را اینجا ببینید.

پس بخاطر بسپارید  که در مراجعه به آرایشگاه، به وسایل سالن و محیط اطراف توجه لازم را داشته باشید. اگر دیدید که نظافت و بهداشت در سالن زیاد رعایت نمی‌شود، یک خط قرمز پررنگ دور آن سالن بکشید و دیگر به آنجا مراجعه نکنید زیرا سلامتی شما در اولویت قرار دارد.

 

ویژگی های یک آرایشگاه خوب

2. موقعیت مکانی و زمان‌بندی رسیدگی به مشتریان
به اینکه سالن زیبایی در کجا واقع شده است هم باید دقت کنید. بهتر است به‌دنبال آرایشگاهی باشید که با محل کار یا زندگیتان فاصله زیادی ندارد. انتخاب یک آرایشگاه که از شما فاصله مکانی زیادی دارد، فکر چندان خوبی نیست.

چرا که این موضوع باعث می‌شود خسته شوید و زمان زیادی از شما گرفته شود. علاوه بر این به ‌دنبال آرایشگاه‌هایی باشید که با نظم و زمان‌بندی مناسب، کارتان را پیش می‌برند. و برای کار خود و وقت گرانقدر مشتری ارزش می گذارند.

به ساعات کاری سالن موردنظرتان دقت کنید و اگر دیدید که در زمان‌های عجیب‌وغریب به مشتریان خود خدمات می دهند و هر وقت میلشان می کشد در سالن حضور پیدا می کنند در حرفه ای بودنشان شک کنید.

البته این نکات برای انتخاب آرایشگاهی است که می‌خواهید برای کارهای ماهیانه‌ به آن مراجعه کنید. گاهی‌اوقات، بعضی از سالن‌های زیبایی آن‌قدر خوب و باکیفیت کار می‌کنند که سرزدن به آن ها حتی باوجود فاصله مکانی زیاد می‌ارزد.

دقت کرده‌اید که هر آرایشگاهی، جو و فضای ویژۀ خود را دارد؟ بهتر است برای لذت‌بردن از اوقاتی که در سالن زیبایی می‌گذرانید به مکانی مراجعه کنید که جو و فضایش را دوست دارید. آرایشگاه‌های حرفه‌ای به ارزش ارتباطات واقف هستند؛ به همین خاطر، تیم کاری‌شان با یکدیگر و با مشتریان به‌خوبی رفتار می‌کنند.

مدیریت رفتار با مشتریان و ارتباطات اعضای تیم داخل سالن‌های حرفه‌ای به گونه‌ای است که همه از حضور در آرایشگاه لذت می‌برند . pasokheto.ir اشعار میدارد:  هر گونه برخورد و اختلافی هم به‌سرعت و ساده حل می‌شود. قطعا شما هم دوست ندارید به سالنی مراجعه کنید که در آن رفتارهای ناخوشایندی میان پرسنل و نیز پرسنل با مشتریان در جریان است.

یک آرایشگاه خوب کاملا به بازاریابی واقف است و می‌داند که باید خواسته‌ها، نیازها و علایق مشتریان را درک کند. به همین خاطر، با بازاریابی درست و شناخت مشتریان خود برای آنها و خود مجموعه، فضایی رضایت‌بخش ایجاد می‌کند. هر مشتری به سفیر برند آرایشگاه تبدیل می‌شود؛ پس اگر در یک آرایشگاه با مشتریان به‌خوبی رفتار شود و هر مشتری، حکم یک فرد خاص و ویژه را داشته باشد، قطعا حضور در آنجا برای افراد مختلف لذت‌بخش‌تر خواهد شد و تبلیغات مثبتی ازسوی مشتریان برای آرایشگاه صورت خواهد گرفت.

سعی کنید در انتخاب آرایشگاه خوب به این نکته دقت کنید و خاطره حضورتان در این فضا را دل‌پذیر کنید. پرسنلی بداخلاق که برای مشتریان ارزش قائل نیستند یا برخورد دوستانه و مؤدبانه‌ای ندارند حتی در صورت حرفه‌ای‌بودن هم ارزشمند نیستند.

۷. توجه به رضایت مشتریان قبلی
برای مراجعه به یک سالن زیبایی حتما از توصیه‌های مشتریان قبلی هم کمک بگیرید. مثلا اگر قصد مراجعه به یک سالن زیبایی در تهران را دارید که حسابی معروف است و مشتریان زیادی دارد از دوستان و آشنایان‌تان که قبلا به آنجا مراجعه کرده‌اند درباره آرایشگاه سؤال کنید. از آنها درباره رضایت‌شان از خدمات، تجهیزات و رفتار پرسنل سالن بپرسید. همچنین می‌توانید با خواندن نظرات کاربران در گوگل و سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف، اطلاعات بیشتری هم به دست آورید.

این کار به شما کمک می‌کند که با ذهنیتی دقیق‌تر به سالن زیبایی مراجعه کنید. البته موضوع سلیقه را هم در نظر بگیرید و یادتان باشد که بعضی از نظرات دیگران به سلیقه‌شان وابسته است و در نهایت، این شما هستید که باید برای انتخاب سالن موردنظرتان و رسیدن به یک آرایشگاه خوب تصمیم بگیرید.

مثلا اگر به‌دنبال انتخاب سالن آرایش عروس برای مراسم عروسیتان هستید

از تعویض نترسید
ممکن است از بین سالن های زیبایی زیادی آرایشگاهی را برگزینید و پس از استفاده کوتاه مدت از خدمات آن رضایت کامل شما کسب نشود . نگران نباشید ؛ وقت آن رسیده است که سالن خود را عوض کنید . بعضی وقت ها شما ایده های جدیدی دارید اما هر بار آرایشگر شما همان ایده های قبلی را به شما پیشنهاد می‌کند . پس از امتحان کردن سالن های متفاوت واهمه نداشته باشید . مجدد تحقیق مختصری بکنید و سالن جدیدی را انتخاب کنید .

وفادار باشید 
اگر استایل خاصی مد نظرتان است و فکر می‌کنید باید به یکی از آرایشگاه های خاص شهرتان و یا شهرهای بزرگ بروید و آن ها برایتان معجزه می‌کنند سخت در اشتباه هستید . قطعا مدلی که به شما بیاید مدلی است که با جنس مو و مدل صورت و از همه مهم تر با شخصیت شما متناسب باشد . آرایشگری که شما را برای اولین بار می بیند ، هر چقدر هم که حرفه‌ای باشد ، شناخت دقیقی از شخصیت شما ندارد . پس اگر مشکلی با آرایشگر قبلی خود ندارید به او وفادار باشید و کسی را ترجیح دهید که شما را به خوبی می‌شناسد .

نقش خود را به خوبی ایفا کنید
یک نکته بسیار حائز اهمیت است و آن اینکه هر سالن زیبایی یا آرایشگاهی را که انتخاب می‌کنید ، کمک کنید تا آرایشگرتان بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد و او را ناعادلانه مورد قضاوت قرار ندهید .

اگر دیر سر قرار خود حاضر شوید و برای رفتن هم عجله داشته باشید مسلما نتیجه خوبی نخواهید گرفت .

برای آرایشگر خود عکسی از مدلی که می‌خواهید را ببرید و با او خیلی شفاف راجع به چیزی که می‌خواهید صحبت کنید . اما قدری هم واقع بین باشید . محدودیت های موهای خود را بدانید . آرایشگر معجزه گر نیست . آرایشگر خوب می‌تواند ظاهر شما را به بهترین شکلی که تا به حال بوده تبدیل کند اما نمی‌تواند از شما یک مدل بسازد . پس توقعاتی معقول داشته باشید .

، انتخاب یک سالن خوب با ویژگی‌های مناسب بر موقعیت مکانی اولویت دارد و یک روز برای عروس خسته کننده نخواهد بود و می شود تحمل کرد.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋