mo10110002

mo10110002

مدارک ثبت نام رشته پرستاری بدون کنکور 

با توجه به اینکه سازمان سنجش هر ساله رشته های بدون کنکور را بر روی سایت خود منتشر می کند و داوطلبان متقاضی رشته های بدون آزمون می توانند با مراجعه به سایت سنجش از رشته محل ها و شرایط پذیرش در رشته های بدون کنکور سراسری مطلع شوند. در این میان ممکن است بسیاری از متقاضیان رشته های علوم پزشکی از جمله رشته پرستاری، مامایی، پزشکی و ... به دلیل عدم قبولی در رشته های با آزمون پیراپزشکی به دنبال راهی باشند که در این رشته ها بدون کنکور ثبت نام نمایند.

 

رشته پرستاری به دلیل بازار کار مناسب نسبت به سایر رشته های کنکور تجربی داوطلبان بسیاری علاقه مند به تحصیل در این رشته می باشند. به همین خاطر این افراد می توانند تمام تلاش خود را جهت قبولی در رشته پرستاری بدون کنکور کنند و در این رشته مهم ثبت نام کنند. از طریق مطالعه صحیح منابع کنکور سراسری تجربی و نیز برنامه ریزی اصولی به کار بگیرند تا از طریق شرکت در کنکور سراسری تجربی بتوانند در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند.

دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری چه ارتباطی با پذیرش بدون کنکور رشته پیراپزشکی دارد؟

در جواب این سوال باید گفت که یکی از تفاوت های و سراسری با رشته های بدون کنکور پیراپزشکی همین موضوع است. داوطلبان برای ثبت نام در رشته های گروه اول نیازی به ثبت نام در آزمون سراسری ندارند ولی علاقمندان برای تحصیل در رشته های پیراپزشکی باید در کنکور سراسری شرکت کنند.

نکته دیگری که باید بدانید این است که رشته های بدون کنکور پیراپزشکی در مقطع کاردانی و در مناطق محروم کشور ارائه می شود.

شرایط تحصیل رشته پرستاری بدون کنکور دانشگاه سراسری

داوطلبانی که قصد ثبت نام و تحصیل بدون آزمون در رشته پرستاری یا رشته های پیراپزشکی در سال ۹۴ تا ۹۷ دارند باید از شرایط زیر که برای آن ها در نظر گرفته شده است نیز مطلع باشند.

شرایط عمومی

  • دارندگان مدرک دیپلم رشته تجربی نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم (نوع دیپلم متقاضیان ممکن است در دوره های مختلف متفاوت باشد و صرفا ویژه دانش آموختگان تجربی نباشد.)
  • داشتن سلامت کامل جسمی و روانی
  • برای داوطلبان آقا، از لحاظ خدمت سربازی مشکلی نباشد.
  • قبولی در جلسه مصاحبه
  • با توجه به حجم بالای تقاضا برای رشته های پیراپزشکی بدون کنکور، نتایج منتشر شده برای متقاضیان چند برابر پذیرش دانشگاه های پذیرنده است زیرا اسامی که اعلام می شوند ابتدا باید در یک جلسه مصاحبه حضوری شرکت کنند.

داوطلبان مورد تایید و واجد شرایط در تحصیل رشته پرستاری، به عنوان پذیرفته شدگان انتخاب می شوند.

تحصیل در رشته پرستاری بدون شرکت در کنکور سراسری

اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند با انتخاب رشته پرستاری به صورت بدون کنکور دیگر خبری از آزمون و کنکور نیست؛ اما باید به شما بگوییم که رشته پرستاری جزء رشته های پیراپزشکی است و حتی اگر بخواهید به صورت بدون کنکور وارد این رشته شوید، باید در کنکور سراسری شرکت کنید. در واقع هر ساله دفترچه ای جدا مخصوص رشته های پیراپزشکی منتشر می شود که در آن لیست رشته های بدون کنکور و شرایط وارد شدن به آن ها آمده است. ممکن است بپرسید که زمان انتخاب رشته پرستاری بر اساس سوابق تحصیلی چه زمانی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که معمولا انتخاب رشته های بدون کنکور در اواخر شهریور ماه انجام می گردند. 

مدارک ثبت نام رشته پرستاری بدون کنکور 

همان طور که در ابتدا مقاله بیان شد، شما داوطلبان عزیز برای ثبت نام در این رشته بر اساس سوابق تحصیلی باید مدارکی را نیز با خود به همراه داشته باشید که بری از مهم ترین این مدارک، شامل موارد زیر می باشند: 

✔️ داوطلب پذیرش باید تقاضانامه کتبی مبنی بر تقاضای ثبت نام را به دانشگاه مربوطه ارائه دهد.

✔️ ارائه اصل آخرین مدرک تحصیلی برای دانش آموختگان نظام جدید دیپلم و پیش دانشگاهی و برای دانش آموختگان نظام قدیم ارائه مدرک چهارساله مبنی بر اخذ مدرک دیپلم.

✔️ ارائه اصل مدرک شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن، اگر شناسنامه داوطلب پذیرش دارای توضیحات باشد ضمیمه کردن توضیحات لازم است.

✔️ اصل کارت ملی داوطلب و ارائه کپی پشت و روی کارت ملی

✔️ ارائه شش قطعه عکس پرسنلی 4*3 پشت نویسی شده

✔️ ارائه گواهی مبنی بر بومی بودن و مقبولیت داوطلب طبق نظر شورایاری های شهر یا روستای مربوط به محل سکونت داوطلب که به تایید نظر کارشناسان بخش کمیته پذیرش رسیده باشد.

 📍  به یاد داشته باشید که عدم وجود هر یک از مدارک ذکر شده سبب می شود تا افراد نتوانند در این رشته ثبت نام کنند. 

 

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋