mo10110002

mo10110002

نظام رتبه بندی معلمان ابتدایی چگونه است؟

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز ۷ ماده تصویب شد و بحث مهمی که امروز مطرح شد این است که باید جایگاه‌ها در آموزش و پرورش مشخص شود، ما در دولت قبلی بسیار تلاش کردیم تا لایحه به مجلس بیاید و ۱۰ سال این کار روی زمین مانده بود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر بیان کرد: نقطه ضعف‌هایی وجود داشت و در فضای مجازی واقعیت‌ها را نشان نمی‌دادند و در نهایت این کار پیچیده، به صورت تخصصی و کارشناسی پیگیری شد و از طرفی دولت تغییر کرد و باید جایگاه ۷۳۰ هزار معلم تعیین می‌شد که کار دشواری است.

منادی سفیدان بیان کرد: امروز لایحه رتبه بندی معلمان به تصویب نهایی رسید، پیش از این لایحه مفادی داشت که بر اساس آن ۳۰ درصد معلمان می‌توانند رتبه یک را اخذ کنند و اگر این ۳۰ درصد تکمیل می‌شد امکان افزایش رتبه معلمی که به رتبه یک رسیده بود وجود نداشت و ماده ۷ را به طور کامل حذف کردیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حقوق معلمان اظهار کرد: از این پس معلمان کمتر از ۸۰ درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران دریافتی نخواهد داشت و بر این اساس معلمان حداقل حقوق  ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان و حداکثر کمی بیش از ۱۶ میلیون تومان خواهد بود، اساس رتبه بندی برای این بود که سطح آموزش کشور را بالا ببریم. درباره حقوق معلم ابتدایی اینجا کلیک نمایید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر بیان کرد: ما به آموزش و پرورش اعلام کردیم باید رتبه معلمان مدارس را به صورت شفاف اعلام کنند تا اولیا بدانند فرزندشان در چه مدرسه‌ای آموزش می‌بیند، رتبه بندی معلمان یکی از بهترین قانون‌ها برای حمایت از نظام آموزشی کشور و معلمان است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منابع رتبه بندی معلمان در دولت قبلی ۵ هزار میلیارد تومان دیده شده بود و ما در مجلس لایحه را تغییر دادیم و سقف آن را به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم و همانی شد که معلمان می‌خواستند و در نتیجه قانون مترقی در حمایت از آموزش کشور و با افزایش حقوق ۴ تا ۸ میلیونی معلمان تصویب شد.

دسته های آموزشی در آموزش و پرورش شامل 3 بخش است:

گروه اول (آموزگاران): به معلمان دوره ابتدایی آموزگار گفته می شود. این دسته باید 5 روز (معادل 24 ساعت ) در هفته مدرسه تدریس داشته باشند.
گروه دوم ( دبیران): به معلمان دوره متوسطه اول و دوم دبیر گفته میشه و معمولا 3 روز در هفته معادل 24 ساعت موظف به تدریس هستند
گروه سوم ( هنرآموزان): به معلمان فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هنر آموز گفته میشود که مدرک مهندسی دارند و در هنرستان یا کاردانش تدریس میکنند ، معمولا 3 روز در هفته معادل 24 ساعت تدریس انجام میدند.

، از جمله موضوعات مهمی است که همواره در صدر خبرهای مربوط به فرهنگیان و آموزش و پرورش قرار دارد. همۀ ما بارها خبرهایی را در مورد تصویب قوانین جدید برای افزایش حقوق و مزایای معلمان، رتبه‌بندی فرهنگیان و ارائۀ تسهیلات جدید به این قشر از افراد شاغل شنیده‌ایم.

اگر شما هم قصد شرکت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش را داشته باشید حتما علاقمند هستید که بدانید میزان حقوق معلمان چقدر است؟ تفاوت حقوق معلم ابتدایی با حقوق معلم دبیرستان چه میزان است؟

عوامل موثر بر حقوق معلمان پایه ابتدایی و متوسطه 1401-1402
از عوامل موثر بر حقوق معلمان پایه ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم سال 1401-1402 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حقوق معلمان مدارس با یک سابقه کار و مدرک تحصیلی مشابه:

حقوق معلمین ابتدایی نسبت به دو گروه دیگر بیشتر است، به این دلیل که لازم است هر روز برای ارائه خدمات آموزشی اماده باشند و سختی کار بیشتری به این گروه تعلق میگیرد.
رتبه دوم تعلق دارد به هنر آموزان ، اکثر دروس فنی شامل کارگاه و آزمایشگاه و کارهای عملی است. هنر آموزان مدرس این دوره ها به علت عملی بودن این دروس حقوق بیشتری نسبت به گروه دبیران دارند.
در نهایت هم آموزش دروس تئوری متوسطه یعنی گروه دبیران در لیست قرار می‌گیرند.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋