mo10110002

mo10110002

آیا لیزر برای همیشه موهای زائد را از بین می برد ؟

عوارض لیزر موهای زائد بدن باتوجه به شرایط بدنی هر مراجعه‌کننده و میزان کیفیت هر کلینیک متفاوت خواهد بود. کلینیک گلشید در این مطلب قصد دارد تا هر آنچه که مربوط به عوارض لیزر موهای زائد است را بع خوبی بررسی کند، تا کمی از ابهامات مربوط به مضرات لیزر بدن را برای شما رفع کند.
لیزر موهای زائد در چند دهه اخیر، بهترین جایگزین به جای تراشیدن مو، موم اندازی و کندن موهای زائد بین مردم بوده است. از لیزر درمانی می‌توان هم در نواحی کوچک همانند زیر بغل هم در نواحی بزرگ مانند تمام کمر استفاده نمود. امروزه لیزر بدن بدون توجه به رنگ پوست و رنگ مو، انتخاب نخست و محبوب میان زنان و مردان است. اما آیا لیزر موهای زائد بدون عوارض است؟

عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد (شایعات)
عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد مانند ناباروری، سرطان، سقط جنین و … که احتمالا شما نیز شنیده‌ باشید، شایعه می‌باشند. بروز عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد حین و پس از درمان، بسیار نادر است. به ندرت پیش می‌آید که لیزر در بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران سبب بروز چنین عوارض جانبی شدیدی برای زیباجویان شود. چنین عوارض وحشتناکی تنها زمانی ممکن است بروز ‌دهند که متقاضیان به مراکز غیر معتبر و مکان‌هایی همانند آرایشگاه‌ها و اپراتورهای بی تجربه مراجعه نمایند. در این صورت عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد احتمال دارد در کمین آن‌ها باشد تا رخ دهد.در لیزر مو ، از دستگاه های لیزر مثل الکساندرایت کندلا ، الکس دیوید و … استفاده می شود و معمولا 6 تا 12 جلسه بسته به جنس مو و نوع دستگاه و تکنولوژی استفاده شده ، برای حذف دائمی موهای زائد بدن زمان بر است. در لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه های لیزر چون ریشه موها با جذب انرژی و ایجاد حرارت توسط ملانین سوزانده می شود ، امکان رویش مجدد آنها به حداقل میرسد. در ادامه این مطلب ضمن بررسی بهترین دستگاه رفع موهای زائد به معرفی بهترین مرکز لیزر تهران میپردازیم.

دستگاه های لیزر و آی پی ال ( سیستم های نور شدید پالسی) سال ها است که برای جوانسازی پوست و رفع دائمی موهای زائد استفاده می شوند. گرچه هر دوی آنها بر پایه  تکنولوژی نور است اما تفاوت های زیادی با هم دارند. نور یک بخشی از طیف موج الکترومغناطیسی است. کلمه لیزر مخفف ( تقویت نور با تحریک انتشار تابش) است. برای فهمیدن اینکه لیزر چگونه کار می کند لازم است معنای این دو واژه را بدانیم: نور منسجم و نور گسسته.

نور گسسته یعنی نورهای معمولی مثل نور لامپ و چراغ قوه. در این نوع، تابش بسیاری از فرکانس های نور در جهت های مختلف نوسان دارند ( مثل دستگاه های آی پی ال)، بنابراین پرتوها قبل از رسیدن به پیاز مو پراکنده می شوند.

نور منسجم پرتویی از تابش است با فرکانس یکنواخت که نوسانسش در تمام طول موج آن یکسان بوده و نور پخش یا پراکنده نخواهد شد. در لیزرهای اصلی، موج ها به قدری یکسان و هم فاز هستند که نور منسجم به وجود می آورند. برای رسیدن به بهترین نتیجه در لیزر موهای زائد، به نور منسجم نیاز است تا دقیقا پیاز مو را مورد هدف قرار بدهد.

طول موج لیزر
بلندتر ( پراکندگی کمتر)
نفوذ عمیق تر ( آسیب پوستی کمتر)
لیزر یاقوت پالس بلند — ( ۶۹۴ nm)
لیزر الکساندرایت پالس بلند — ( ۷۵۵ nm)
لیزر دیودی — ( ۸۰۰ nm )
لیزر ND: YAG بلند — ( ۱۰۶۴ nm)
سیستم فلش لامپ — ( ۵۱۵-۱۲۰۰nm)از بین بردن موهای زائد بدن یکی از دلمشغولی‌های بسیاری از افراد از سالیان دور بوده است. در قدیم معمولا این کار را با کمک تیغ، ژیلت و یا پودرهای موبر انجام می‌دادند. این وسایل برای مدتی موهای زائد را از بین می‌برند ولی دوباره این موهای زائد رشد می‌کردند و باید دوباره از آنها استفاده می‌شد. همچنین این ابزارها باعث کم شدن رشد موهای زائد نمی‌شد. ولی با روی‌کارآمدن دستگاه‌های لیزر برای حذف موهای زائد تمام این دغدغه‌ها از بین رفته است.
دستگاه لیزر مدیو استار اسکلپیون پیشرفته‌ترین و به‌روزترین دستگاه لیزری است که تا کنون ساخته شده است و امکانات و قابلیت‌های زیادی در صنعت تکنولوژی لیزر دارد. دستگاه مدیو استار اسکلپیون سریع‌تر و قوی‌تر و با کمک طول موج‌های گوناگون می‌تواند به درون پوست نفوذ کرده و فولیکول مو را از بین ببرد.
لیزر موهای زائد با کمک دستگاه مدیو استار اسکلپیون کاملا آسان، بدون درد و سریع‌تر است. این دستگاه محصول کشور آلمان بوده و از تازه‌ترین نسل لیزرهای دایود است. این دستگاه لیزر دارای سه تکنولوژی است که روش‌های درمانی زیادی را پوشش می‌دهد. لیزر مدیو استار اسکلپیون در هر پالس ناحیه گسترده‌ای از پوست را هدف می‌گیرد و پزشک با کمک این دستگاه سرعت عمل بیشتری دارد.
نحوه عملکرد دستگاه لیزر مدیو استار اسکلپیون چگونه است؟
دستگاه لیزر مدیو استار اسکلپیون دارای تکنولوژی ویژه‌ای است که می‌تواند دو نوع طول موج ۸۱۰ و ۹۴۰ نانومتری از خود برای از بین بردن فولیکول مو و به‌صورت همزمان طول موج مناسب برای بستن عروق تغذیه‌کننده فولیکول‌ها ایجاد کند که نتیجه‌های شگفت‌انگیزی برای درمان و حذف موهای زائد به‌وجود می‌آورد.
این لیزر دیود یعنی نیمه هادی بوده و در محدوده مادون قرمز کار می‌کند. در این لیزر، کریستال نیمه‌ هادی به اندازه‌های ریزی به شکل ماده فعال به‌کار رفته است. اصلی‌ترین موادی که در این لیزر استفاده شده عبارتند از: گالیم، آرسنیک، آلومینیوم و ایندیم، که به‌صورت کریستال رشد داده شده‌اند. لیزر مدیو استار اسکلپیون طول موج‌های مختلفی تولید می‌کند که هر طول موج بسته به مولکول‌های ناحیه مورد نظر عملکرد خاصی دارد.
لیزر مدیو استار اسکلپیون برای حذف موهای زائد از انرژی پر قدرتی استفاده می‌کند و پرتو با چندین میلی‌متر به درون پوست نفوذ کرده و به ریشه موها می‌رسد. ملانینی که در موها هستند پرتو را جذب می‌کند و گرمای ناشی از این جذب موهای زائد را از بین می‌برد. موهایی که تیره‌تر، متراکم و ضخیم‌تر هستند گرمای زیادتری ایجاد می‌کنند. این حرارت سلول‌های پرورش‌دهنده مو را از بین می‌برد و مو دیگر رشد نمی‌کند. به یاد داشته باشید که این حرارت اصلا به پوست شما صدمه‌ای وارد نمی‌کند. 
کسانی که از دستگاه مدیو استار اسکلپیون برای حذف موهای زائد استفاده می‌کنند درد ناچیزی را در مقایسه با سایر دستگاه‌ها احساس می‌کنند. لیزر مدیو استار اسکلپیون علاوه بر از بین بردن موهای زائد دست، پا، خط ریش و در کل موهای زائد کل بدن می‌تواند به آسانی و سریع انواع آکنه، جوش‌ها و... را نیز از بین ببرد و به جوان‌سازی پوست کمک زیادی کند.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋