mo10110002

mo10110002

چرا مشاوره تلفنی؟

در شروع مشاوره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ داوطلب بایستی برای خود ملاک انتخاب رشته اش را تعیین کند. برای درک بهتر این مطلب، باید بگوییم که داوطلب باید ابتدا برای خود مشخص کند که رشته تحصیلی برایش اهمیت دارد یا دانشگاه محل قبولی، به عبارت بهتر می خواهد انتخاب رشته دانشگاه محور داشته باشد یا رشته محور.

در انتخاب رشته دانشگاه محور، برای داوطلب فرقی نمی کند چه رشته ای می خواهد، چرا که فقط دانشگاه برایش اهمییت دارد و رشته های خوب را در یک دانشگاه معتبر و دلخواه و البته در شهری که می تواند در آن تحصیل کند، انتخاب می کند.

در مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته به صورت رشته محور، داوطلب رشته مورد علاقه اش را در دانشگاه هایی که می تواند در آن ها به تحصیل بپردازد را انتخاب می کند، در این مورد شهر محل تحصیل نیز باید در نظر گرفته شود اما الویت داوطلب رشته می باشد.

پس از تعیین این مورد باید داوطلب از ابتدای دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری، کد رشته محل های مورد نظر خود را  استخراج کند و بر روی یک کاغذ بنویسد. در هنگام انجام این کار رشته، دانشگاه و محل دانشگاه باید در نظر گرفته شود و داوطلبان باید توجه کنند حتی یک انتخاب هم از نظر آن ها پنهان نباشد.همان طور که می دانید، فرآیند انتخاب رشته در آزمون های سراسری و حتی برای پذیرش در رشته های بدون آزمون از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از داوطلبان برای اولین بار قصد انتخاب رشته از سایت سازمان سنجش آموزش کشور یا دانشگاه آزاد را دارند و ممکن است با نکات مهم آن آشنا نباشند. از همین رو به مشاورانی روی می آورند که مشغول به فعالیت در این زمینه هستند. مشاوره تلفنی انتخاب رشته یکی از روش های کارآمد می باشد که در سال های اخیر در زمینه های مختلف و از جمله کنکور و انتخاب رشته بسیار رایج شده است. چگونه می توان به مشاوره غیرحضوری اعتماد کرد؟ معیارهای انتخاب مشاور و ارتباط با او چیستند؟

تمامی داوطلبان (چه داوطلبانی که در یک گروه آزمایشی شرکت کرده اند و چه آن دسته از داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند)، در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل می توانند انتخاب نمایند.

اگر در مجموعه رشته هایی که انتخاب کرده اید، شرایط قبولی در چند رشته را داشته باشید، سازمان سنجش اولین رشته را به عنوان رشته قبولی اعلام خواهد کرد.

پونزدر انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱، به موارد زیر توجه داشته باشید:

 رشته محل های مورد نظر خود را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته، بخش ظرفیت ها، مربوط به هر گروه آزمایشی، انتخاب کنید.

 پیش از انتخاب دوره های مختلف (نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و …) از شرایط و میزان شهریه، آگاهی های لازم را کسب نمایید.

 برای جلوگیری از بروز اشتباه، بهتر است قبل از ورود به سامانه اصلی انتخاب رشته، رشته های انتخابی خود را با کد مربوط به هر رشته و به ترتیب علاقه مندی در پیش نویس انتخاب رشته وارد کنید.

 پس از نهایی کردن رشته های انتخابی آنها را در سامانه اصلی انتخاب رشته، به سازمان سنجش اعلام کنید.

 در فرم انتخاب رشته، اولویت رشته هایی که انتخاب می کنید، فقط نشان دهنده علاقه مندی شما می باشد و تاثیری در افزایش احتمال قبولی ندارد.علاوه بر مباحث تحصیلی آزمون های وزارت علوم و سازمان سنجش، متقاضیان کنکور وزارت بهداشت در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری می توانند در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص زمان، شرایط و نحوه نام نویسی در این آزمون و یا ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی و بورسیه تحصیلی رشته های وزارت بهداشت برای خارج از کشور مشاوری که در زمینه انتخاب رشته فعالیت می کند باید به طور حدودی بتواند شانس قبولی مخاطب را پیش بینی نماید و از رتبه های قبولی سال های گذشته، مطلع باشد. همچنین باید از سطح علمی و کیفی اکثر دانشگاه ها اطلاع داشته باشد تا بتواند بهترین پیشنهادها را ارائه کند.
اطلاعات یک مشاور انتخاب رشته باید کاملا مطابق با اخبار و شرایط روز باشد. داشتن اطلاعات قدیمی در یک ارتباط مشاوره ای نقطه ضعف بزرگی به حساب می آید.
یک مشاور انتخاب رشته خوب، باید اطلاعات کافی از رشته های تحصیلی مانند بازار کار آن ها، زمینه های شغلی مربوطه و … داشته باشد.
مشاور انتخاب رشته نباید داوطلب را بیش از اندازه امیدوار و یا ناامید کند؛ باید با مخاطب خود صادق باشد و بتواند با بهترین لحن ممکن او را با واقعیت روبرو سازد. صادق بودن مشاور می تواند اعتماد مخاطب را جلب کند.
در دسترس بودن مشاور انتخاب رشته، در زمان های معقولی که داوطلب به او نیاز دارد نیز، بسیار مهم است.
 

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋