mo10110002

mo10110002

میکرونیدلینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که گفته شد میکرونیدلینگ  micro needling کاربردهای بسیاری زیادی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

درمان جای جوش و آکنه
با استفاده از روش میکرونیدلینگ منافذ بسیار ریزی در پوست ایجادشده که باعث ایجاد عروق جدید و رشته های کلاژن جدید و منظم که اسکار اکنه را ایجاد می نماید.

با این روش در اثر تحریک سلول های بنیادی موجود در پوست آثار ترمیمی به بهترین شکل صورت می گیرد.

البته در مقاله آموزشی علت لک صورت چیست به صورت کامل و تخصصی توضیح داده شده است که انواع لکه های پوستی، آکنه ها، و غیره به چه دلایلی بر روی نقاط مختلف پوست صورت ظاهر می شوند.

که در این مقاله آموزشی هم توضیح داده شده است که یکی از بهترین روش ها برای درمان لکه های پوستی و آکنه ها استفاده از روش میکرونیدلینگ است.

جوانسازی و رفع چین و چروک های پوست
میکرونیدیلیدنگ با ایجاد منافذ بسیار ریز که با چشم به راحتی قابل دیدن نمی باشند، سلول های بنیادی پوست را تحریک کرده و وادار به تکثیر و تمایز می کند.

توجه » یکی از کاربردهای مه میکرونیدلینگ درمان منافذ باز پوست و جلوگیری از نفوذ انواع میکروب ها به درون پوست می باشد.

https://pasokheto.ir/tehran/%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/

 

برطرف كردن ترکهای ناشی از حاملگی، چاقی و بلوغ
برای اولین بار در دنیا روشی بنام میکرونیدلینگ امیدهای بسیاری را در درمان این ترکها در مقایسه با سایر روشهای بی تاثیر و پر هزینه ایجاد کرده است. درمان شامل حدود ۷ جلسه با فاصله ۱/۵ ماه است و نتایج درمانی معمولا بعد از جلسه چهارم قابل رویت است.

برای مطالعه » چگونه جوش های سرسیاه بینی را از بین ببریم

برطرف كردن آثار ناشی از زخمهای شدید و سوختگی
به وسیله میکرونیدلینگ می توان آثار ناشی از بخیه و زخم و جراحی و نیز اسکار باقی مانده سوختگی ها، جای جوش و آکنه را به حداقل رساند.

میکرونیدلینگ چیست و چه تاثیری در جوانسازی دارد؟
میکرونیدلینگ به صورت القای کلاژن­سازی در پوست به روش مکانیکال تعریف می­شود. این تعریف بسیار مختصر و مفید است ولی بسیاری از مفاهیم را در خود نهفته دارد. در واقع میکرونیدلینگ با ورود و خروج سوزن به پوست باعث به راه افتادن پروسه التهابی و هدایت بافت پوست به سمت ترمیم و بازسازی خود گردیده که ماحصل آن ایجاد بافت جدید با ظاهر بهتر و عملکرد پویا­تر خواهد بود.

میکرونیدلینگ، که به عنوان القاء کلاژن جلدی (PCI) یا کلاژن درمانی نیز شناخته می­شود، برای اولین بار در سال 1990 به عنوان روشی نوین برای رفع مجدد تخریب بافت لیزر در مواجهه با پوست ظاهر شد. میکرونیدلینگ از ایجاد زخم در اثر نفوذ سوزن برای افزایش فرآیند بازسازی استفاده می­نماید. روش PCI سبب ایجاد زخم در لایه اپیدرم شده و در عین حال زخم باز بر روی پوست ایجاد نمی­نماید، در نتیجه زمان مورد نیاز برای مرحله بهبود زخم­ها نسبت به روش ­های لیزر یا ابریژن کوتاه­تر است.

ساز و کار میکرونیدلینگ به چه صورت است؟
همان­گونه که در تعریف میکرونیدلینگ ذکر شد، کلاژن­سازی به عنوان یک روش تحریک مکانیکال تعریف می­گردد که این امر از طریق ایجاد میکروکانال­ ها در پوست صورت می­گیرد. با این وجود ماهیت کانال­ هایی که ایجاد می­شود بسیار حائز اهمیت هستند. کانال­ ها باید عمود بر پوست هر منطقه ایجاد شده و هیچ گونه ارتباط افقی بین آن­ها وجود نداشته باشد تا تخریب بافت اتفاق نیفتد.

پس از مشخص شدن پاسخ این سوال که میکرونیدلینگ چیست لازم به توضیح است که طی فرایند میکرونیدلینگ، با استفاده از سوزن های بسیار ریز، میلیون ها میکروکانال در اپیدرم و درم ایجاد می‌گردد.

وارد کردن سوزن ها به داخل پوست، باعث افزایش انتشار فاکتورهای رشد از فیبروبلاست ها، پلاکت های خونی و بهبود عملکرد فاکتورهای رشد alpha و Beta می‌گردد. این فرایند منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین توسط فیبروبلاست ها می شود. کراتینوسیت ها نیز به محل نیدلینگ در اپیدرم منتقل شده و در آنجا تکثیر می شوند و در نتیجه باعث افزایش ضخامت اپیدرم می گردند.

ساز و کار و روش انجام میکرونیدلینگ بر روی پوست
میزان عمق نفوذ سوزن در میکرونیدلینگ چیست
در این روش نفوذ سوزن به داخل پوست می بایست به حدی باشد که خون ریزی های ظریف داخل پوستی ایجاد گردد (pin point bleeding). در میکرونیدلینگ اپیدرم سوراخ می شود اما تخریب نمی شود، بنابراین اپی تلیال در مدت زمان کوتاهی بازسازی شده و در نتیجه دوران نقاهت پس از درمان بسیار کوتاه خواهد بود. در مقاله عمق نفوذ سوزن در میکرونیدلینگ میتوانید توضیحات بیشتری در خصوص میزان عمق نفوذ نیدل دریافت کنید.

بسیار مهم است که حین نیدلینگ زاویه هندپیس بر پوست ۹۰ درجه باشد. پزشک باید در نظر داشته باشد که حین انجام میکرونیدلینگ در پوست مراجعه­ کننده جراحت یا اسکار ایجاد نگردد. این امر با فشار ندادن هندپیس دستگاه استاندارد بر روی پوست و جهت دادن به آن محقق می­گردد. همچنین در هنگام تهیه دستگاه میکرونیدلینگ به قدرت و سرعت موتور آن و نیز گیر نکردن آن در پوست­ های ضخیم و نیز پوست ­های دارای چین و چروک دقت نمایند.

میکرونیدلینگ که به آن Collagen Induction Therapy هم گفته می شود توسط یک قلم که در سر آن سوزن های ریزی تعبیه شده و باعث ایجاد صدها حفره های نازک روی قشای خارجی پوست می شود .

این روش دو هدف را دنبال می کند :

۱ – با ایجاد سوراخ های میکرونی روی پوست شرایطی را ایجاد می کند تا سرم های مخصوص بتواند جذب قشای داخلی پوست شده تا نتایج بهتری را جهت ترمیم و بازسازی پوست ایجاد کند .

۲ – سوراخ های کوچک ایجاد شده توسط دستگاه میکروپن ، باعث می شود پوست با تولید کلاژن و الاستین شروع به بازسازی خود نماید . این فرایند باعث بهبودی چین و چروک ، خطوط ریز ، جای جوش ، زخم ها و منافذ می شود.

در بعضی از دستگاه های درماپن ، سرم و مواد مغذی همزمان با ایجاد حفره های میکرونی در پوست تزریق می شوند . ولی عموما ابتدا سرم یا مزو روی پوست مالیده شده بعد جهت نفوظ این مواد ، با درماپن روی پوست حفره های ریز ایجاد می گردد.

به صورت دستی
در این روش از دستگاهی که درمارولر نام دارد و از یک سری غلتکی همراه با تعداد زیادی سوزن کوچک و نازک که از جنس تیتانیوم هستند تشکیل شده است برای ایجاد حفره هایی با عمق مشخص استفاده می شود. در حال حاضر امکان استفاده از دستگاه های نیدلینگ با جنس های مختلف مانند سیلیکونی، شیشه ای، فلزی و پلیمری و ... در ایران وجود ندارد.

با استفاده از دستگاه
در این روش، برای ایجاد منافذ با فاصله معین از یک دستگاهی استفاده می شود که سرعت حرکت آن قابل تنظیم است. بنابراین تعداد منافذی که در این روش بر سطح پوست ایجاد می شوند، به 

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋