mo10110002

mo10110002

وظایف متخصص پوست و مو چیست؟

دکتر پوست و مو پزشکی است که در زمینه درمان بیماری‌های پوست، مو و ناخن و نواحی حاوی مایع مخاطی در بدن (مانند داخل دهان، بینی و چشم‌ها) تخصص دارد. برخی از مهم‌ترین توانایی‌ها‌ی بهترین متخصص پوست و مو به قرار زیر است :

  • تشخیص و درمان بیش از ۳۰۰۰ نوع بیماری پوست و مو از جمله بیماری‌هایی مانند سرطان پوست، اگزما، درمان جای جوش و آکنه و عفونت ناخن.
  • کمک به بهبود سلامت و شادابی و زیبایی پوست، مو و ناخن افراد مراجعه کننده بطور مثال: تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست، رفع جای جوش، بازیابی زیبایی پوست پس از جراحی‌های سرطان پوست، جراحی صورت برای درمان چاقی صورت

پزشک متخصص پوست و مو بیمارانی از تمامی سنین از نوزاد تا سنین بالای ۱۰۰ سال را درمان می‌کند. یک دکتر پوست می تواند   مشغول به کار شود. فهرست بهترین دکتر پوست را اینجا ببینید.

وظایف متخصص پوست و مو چیست؟

متخصصان این رشته به تشخیص، درمان و جلوگیری از بیماری‌های مربوط به پوست، مو و ناخن‌ها می‌پردازند. این رشته دارای فلوشیپ‌های مختلفی از جمله زیبایی پوست و لیزر، کاشت مو و درماتوپاتولوژی (ارزیابی و تفسیر میکروسکوپی ضایعات پوستی) است.

متخصص پوست که کارهایی انجام می‌دهد؟
بسیاری از متخصصین پوست موارد زیر را انجام می‌دهند:

دکترای پوست: تشخیص، درمان و جلوگیری از بیماری‌های مربوط به پوست، مو و ناخن‌ها می‌پردازد.
درماتوپاتولوژی: با استفاده از نمونه‌گیری و بررسی نمونه‌ها با میکروسکوپ به تشخیص بیماری‌های مربوط به پوست، مو و ناخن‌ها می پردازد.
جراح پوست: عمل جراحی بیماری‌های پوست، مو و ناخن‌ها را انجام می‌دهد.
جراحی زیبایی پوست: به درمان پوست، مو و ناخن‌ها می‌پردازد و بیشتر به ظاهر بیمار و انجام عمل جراحی زیبایی توجه می‌شود.
متخصص پوست برای جراحی زیبایی

نمونه‌ای از درمان‌هایی که متخصصین پوست در حوزه زیبایی پوست انجام می‌دهند شامل موارد زیر است:

تزریق پرکننده‌ها و توکسین بوتولینوم جهت جوانسازی پوست صورت.
جراحی زیبایی جهت محو نمودن رد جوش و فرو رفتگی‌های پوست.
جراحی با لیزر برای از بین بردن رگ های کوچک، لکه های پیری، جای خالکوبی یا چین و چروک.
متخصصین پوست دوره ویژه‌ای جهت انجام عمل جوانسازی پوست با پرکننده می‌گذرانند ٬بنابراین هم دانش پزشکی و هم مهارت لازم جهت انجام موفق عمل‌های زیبایی را دارند.

متخصص پوست چه دوره‌هایی را در کالج آمریکا می‌گذراند:
برای دریافت مدرک تخصص پوست٬ فرد باید با موفقیت دوره‌های ذکر شده زیر را بگذراند:

مدرسه پزشکی که پس از آن، فرد، پزشک (MD) یا پزشک استخوان درمانی (DO) می‌گردد.
دوره کالج برای دریافت لیسانس.
گذراندن یکسال دوره کارورزی(Intern).

آکنه:متخصص پوست آکنه را با روش های متنوعی از درمان های موضعی و دارو گرفته تا لیزر و نوردرمانی و لایه برداری ، رفع می کند ،از بین بردن کیست ها هم روشی است که استفاده می شود.

سرطان پوست:سرطان پوست ممکن است در هر نقطه ای بدن بروز کند وپزشک با از بین بردن سلول های سرطانی ، بیماری را تحت کنترل در می آورد تا از عدم بازگشت سرطان اطمینان حاصل کند.

درماتیت:درماتیت انواع مختلفی دارد که باعث التهاب و تحریک پوست می شوند.اگزمای پوستی و واکنش های آلرژیک در زمره ی بیماری درماتیت است.

عفونت های پوست :حضور ویروس ها ،باکتری ها،قارچ ها و انگل هایی که به پوست راه پیدا کرده اند می توانند مسبب عفونت های گوناگون پوستی شوند.

ریزش مو: دلایلی زیادی برای ریزش مو می توان ذکر کرد از جمله استرس ،بیماری و تغییرات هورمونی که بر ریزش مو موثر هستند.متخصص پوست ابتدا علت اصلی را تشخیص می دهد و سپس اقدام به درمان می کند

مشکلات ناخن: وجود لکه ،تغییر رنگ و جداشدن ناخن از مشکلات رایج ناخن است که توسط متخصص پوست قابل درمان است.

عمل های جراحی
عمل های جراحی جزئی مثل برداشتن زگیل و خال یا رفع بیوپسی پوست توسط این متخصص انجام می پذیرد.دکتر پوست جراحی  های سنگین و گسترده هم انجام می دهند، جراحی هایی به مانند از بین بردن کیست های خوش خیم یا سرطان پوست.

آرایشی و بهداشتی
در بخش آرایشی متخصص پوست هر موردی را که زیبایی ، شادابی و طراوت پوست را متاثر کند را تحت درمان قرار می دهد. ریزش مو ،وجود لکه های تیره روی پوست و از همه مهم تر چین و چروک که متخصص برای درمان آنها اموزش دیده است.

درمان های بهداشتی که توسط متخصص پوست ارائه می شود شامل انواع پرکننده های پوستی ، انواع ژل های تزریقی ، لایه برداری و لیزر موهای زائد است.

در بخش آرایشی متخصص پوست چه خدماتی انجام می دهد؟
لیزردرمانی:در این روش انواع زگیل،خال،خالکوبی،لکه های ایجادشده در اثر آفتاب،جای جوش ،لک ، چین وچروک و موهای زائد را می توان برطرف کرد.

لایه برداری و پاکسازی شیمیایی پوست:در این روش پوست آسیب دیده برداشته شده و کمک زیادی به جوان سازی پوست و کاهش علائم پیری می نماید.

تزریقات پوستی: با تزریق انواع مواد پرکننده و بوتاکس ، متخصص پوست چین و چروک و افتادگی و شلی پوست را کاهش می دهد.

درمابراژن:با لایه برداری خطوط ریز ، لکه های پیری ، جوش ، آکنه را از بین می برد.

حداقل سه سال دوره دستیاری(Residency) در رشته پوست شناسی.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋