mo10110002

mo10110002

دستگاه میکرونیدلینگ چگونه کار میکند؟

میکرونیدلینگ چیست؟
میکرونیدلینگ نوعی روش تحریک مکانیکال پوست است که در آن با استفاده از سوزن های بسیار ریز میلیون ها میکرو کانال در پوست ایجاد می گردد. این روش کازمتیک با حداقل تهاجم برای درمان مشکلات پوستی از طریق تحریک تولید کلاژن مورد استفاده قرار می گیرد؛ در حقیقت میکرونیدلینگ  در کرج به عنوان درمان القاء کلاژن نیز شناخته شده است.

این روش درمانی ممکن است به افرادی که به دنبال کاهش اسکارهای ناشی از آکنه و علائمی مانند کشیدگی پوست (کاهش الاستیسیته پوستی) در نواحی مختلفی از صورت هستند، کمک کند. همچنین همراه برخی از روش های جوانسازی پوست صورت مانند مزوتراپی نیز می توان از میکرونیدلینگ بهره برداری کرد. البته در نظر داشته باشید که میکرونیدلینگ بر خلاف مزوتراپی برای ریزش مو موثر نمی باشد و روشی مختص پوست است.

میکرونیدلینگ
کاربردهای میکرونیدلینگ
کاربردهای مختلفی می توان برای میکرونیدلینگ در نظر گرفت. به طور کلی این روش برای درمان مشکلات ظاهری پوست، درمان عوارض مختلف و جوانسازی جنرال یا موضعی آن مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین اهداف میکرونیدلینگ رفع مشکلات پوستی زیر است:

چین و چروک ها
اسکار (جای جوش و آکنه)
اسکار (جای زخم و جراحت)
استرچ مارک (ترک های پوستی)
سوختگی سطحی پوست صورت و بدن
تیرگی و لکه های مختلف روی پوست صورت و بدن
ترکیب میکرونیدلینگ با درمان های دیگر
علاوه بر مشکلات پوست صورت، گاهی اوقات میکرونیدلینگ برای درمان علائم کاهش الاستیسیته پوست در مناطق دیگر بدن استفاده می شود. محققان بعد از بررسی نتایج حاصل از مطالعه ای معتبر به این نکته پی بردند که ترکیب متد میکرونیدلینگ با تزریق فیلر برای رفع علائم استرچ مارک ها بر روی ران و ناحیه شکم مؤثر است. مطالعات بسیاری اثر بخشی میکرونیدلینگ به همراه پی آر پی (PRP +Microneedling) به شکل تاپیکال در جوانسازی پوست را نشان داده است که نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

اسکارها در سایر قسمت های بدن نیز ممکن است با این روش درمان شوند. با این حال، میکرونیدلینگ در درجه اول در ناحیه ی صورت استفاده می شود و کارایی آن در صورت به تنهایی و یا ترکیب با درمان های دیگر (کامبینیشن تراپی Combination Therapy) بالاتر است. یکی از اصلی ترین روش های درمانی قابل ترکیب با میکرونیدلینگ، مزوتراپی است که نتایج درخشانی را به همراه دارد.

دستگاه میکرونیدلینگ
امروزه ۲ نوع دستگاه میکرونیدلینگ در دسترس است. pasokheto.ir میگوید :  طی سال‌های متمادی این دستگاه‌ها پیشرفت کرده‌اند. سر این دستگاه دارای تعداد زیادی سوزن است، که با حرکت بر روی صورت به داخل لایه‌های پوست نفوذ می‌کنند. با ورود سوزن میکرونیدلینگ به مرور پوست سفت شده و منافذ آن بسته می‌شود. هرچه آسیب پوستی شدیدتر باشد، باید در تعداد جلسات بیشتری از این دستگاه استفاده کرد.

این دستگاه باعث لایه برداری نشده و ضخامت پوست هیچ تغییری نمی‌کند. در این روش از مواد مصنوعی استفاده نمی‌شود. تنها سوزن‌های دستگاه هستند، که تغییر را ایجاد می‌کنند.

۱. دستگاه درمارولر
درمارولرها دستگاه‌های دستی با تعداد زیادی میکرونیدل کوچک هستند. در سر این دستگاه غلتک استوانه‌ای قرار گرفته و مستقیما روی پوست کشیده می‌شود. به این نوع دستگاه غلتک درما یا غلتک سوزنی نیز گفته می‌شود. معمولا درمارولرهای باکیفیت دارای ۱۹۲ سوزن هستند. جنس این سوزن‌ها از فولاد ضدزنگ است.

مشکل اصلی در این نوع دستگاه‌ها این است، که طول سوزن ثابت  و غیر متغیر است. طول سوزن در ایجاد نتیجه مطلوب بسیار موثر است. در این نوع دستگاه باید از قبل طول سوزن را تشخیص داده و غلتک مناسب را خریداری کرد. دستگاه‌های خانگی از این نوع هستند.تولید کلاژن و جریان خون را تحریک می‌کند و باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود.
بافت پوست را تقویت می کند.
باعث روشن شدن پوست می شود.
چین و چروک را کاهش می دهد.
افتادگی و شل شدگی پوست را رفع می کند
جای جوش، بخیه، آبله مرغان، سالک و … را درمان می کند.
عمق خطوط خنده، خطوط پیشانی را کاهش می دهد.
باعث لیفت ابرو می شود.
چین های اطراف چشم یا خطوط پنچه کلاغی را بهبود می دهد.
لک های پوستی را کاهش می دهد.
باعث کوچک شدن منافذ باز پوست می شود.
استحکام و ضخامت پوست را افزایش می دهد.
موثرترین روش جوانسازی پوست است که بی خطر و ایمن می باشد.
روش غیر جراحی است و به صورت فیزیولوژیک و طبیعی انجام می شود، پس عارضه ندارد.
نیاز به بیهوشی و برش ندارد، در نتیجه عوارض حاصل از بیهوشی و زخم و بخیه را ندارد.
بدون درد است.
مقرون به صرفه و کم هزینه است در مقایسه با سایر روشها مانند لیزر.
نتایج به سرعت قابل مشاهده هستند.
می‌توان ازاین‌رو در همه مناطق بدن ازجمله پوست سر، صورت، بدن و پوست‌های حساس اطراف چشم‌ها، دهان و گردن استفاده کرد.
می‌توان برای همه انواع پوست از جمله تیره و نازک استفاده کرد.
ریسک تغییر رنگ پوست (Hypo or Hyper Pigmentationl) بسیار کم است.
می‌توان تا بدست آمدن نتیجه دلخواه آن را تکرار کرد.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋