yadakfory

yadakfory

راهنمایی خرید تلویزیون دست دوم

اگر قصد خرید تلویزیون دست دوم را دارید باید به چند نکته مهم توجه کنید تا پس از خرید پشیمان نشوید.حتما برای شما هم پیش آمده است که گاهی می خواهید یک وسیله الکترونیکی مانند موبایل یا تبلت بخرید، اما از طرف دیگر نمی خواهید پول زیادی خرج کنید، بنابراین تصمیم می گیرید که با همان پول یک مدل دست دوم مدلی که مد نظر شماست را خریداری کنید ولی به خاطر دست دوم بودن ترس از خرابی زودهنگام آن و ضرر مالی را دارید که ما در این مقاله به بررسی نکاتی درباره خرید تلویزیون دست دوم پرداخته ایم با ما همراه باشید.

نکات مهم قبل از خرید تلویزیون دست دوم

خرید تلویزیون مانند خرید تبلت یا موبایل نیست که اکثر افراد جامعه از آن اطلاع داشته باشند و بتوانند خرید خوبی انجام دهند، به خصوص اگر به دنبال خرید نمونه دست دوم هستید. بسیاری از افراد بر این باورند که خرید لوازم الکترونیکی دست دوم بسیار پرخطر است و ممکن است پس از خرید آن برای خریدار مشکلاتی ایجاد شود اما این فقط مربوط به کالاهای دست دوم نیست بلکه اگر هر نوع کالایی را بدون دانش کافی خریداری کنید امکان پذیر است که در نهایت ضرر کنید و از خرید خود راضی نباشید. اما برای خرید تلویزیون دست دوم  باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

 

خرید از مصرف کننده

اگر تلویزیون را از مصرف کننده خریداری می کنید، قبل از هر چیز بهتر است فروشنده کالا را بشناسید. زیرا مصرف کنندگان ریسک خرید را کاهش می دهند. این بدان معناست که اولین و مهمترین مصرف کننده در مورد استفاده از تلویزیون اطلاعات کافی برای انتقال به شما دارد و او اولین مصرف کننده بود، بنابراین تلویزیون به اصطلاح چند دستی نیست. علاوه بر این می توانید تی وی باکس، دفترچه راهنما و حتی گارانتی از مصرف کننده اصلی دریافت کنید.

اگر تلویزیون مورد نظر یک لامپ است، بدنه را با دقت بررسی کنید و آن را لمس کنید تا مطمئن شوید که برآمدگی ناشی از خیس شدن تلویزیون وجود ندارد. در صورت نیاز برای تایید سلامت و قیمت تلویزیون با کارشناس خرید تلویزیون دست دوم مشورت کنید. از فروشنده بخواهید نحوه کار با آن را توضیح دهد و در نهایت آدرس و شماره تماس فروشنده را ذخیره کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید با او تماس بگیرید. در آخر باز هم باید تاکید کنیم که هرگز بدون دانستن این نکات تلویزیون دست دوم نخرید!

نحوه پخش صدا تلویزیون تست کنید

تلویزیون های HD به دلیل نازکی و ضخامت بلندگوهای با کیفیتی ندارند بنابراین اگر می خواهید فیلم یا برنامه های ورزشی را در تلویزیون خود تماشا کنید قطعا به سینمای خانگی نیاز خواهید داشت. اگر یک سینمای خانگی دالبی بسازید و بلندگوها را درست در اطراف صندلی خود قرار دهید لذتی وصف ناپذیر از فیلم های دالبی را تجربه خواهید کرد.

گیرنده دیجیتال بخرید

اگر تلویزیون HD جدید دارید باید به دنبال یک گیرنده دیجیتال باشید تا از کیفیت تصویر برنامه های تلویزیونی لذت ببرید زیرا کیفیت تصویر سیگنال های آنالوگ در تلویزیون های HD بسیار پایین و غیر قابل تحمل است.

بررسی تمام مشخصات فنی تلویزیون دست دوم

همه سازندگان تلویزیون مشخصات فنی بسیاری را در کاتالوگ های تبلیغاتی فهرست می کنند که بیشتر شبیه کتاب های علمی تخیلی هستند اما به طور خلاصه، باید بدانید که کنتراست تصویر، نرخ به روز رسانی و زمان پاسخگویی همگی نادرست هستند و سازندگان این اعداد را به روش های مختلف اشتباه ارائه می کنند. قبل از انتخاب و خرید هر تلویزیونی، کیفیت تصویر آن را در شرایط مختلف به دقت بررسی کنید و آن را با تلویزیون های دیگر مقایسه کنید. به عنوان مثال، اگر از زاویه به تلویزیون نگاه کنید به راحتی می توانید متوجه شوید که آیا زاویه دید تلویزیون محدود است یا خیر.

توجه داشته باشید که اکثر تلویزیون ها زاویه دید افقی خوبی دارند بنابراین سعی کنید زاویه دید عمودی مورد نیاز را از پایین و بالای تلویزیون بررسی کنید. یکی دیگر از مواردی که در انتخاب تلویزیون اهمیت دارد اندازه آن است هر چه تلویزیون بزرگتر باشد بهتر است، اما نباید به دنبال تلویزیون خیلی بزرگ باشید. 

توجه به طراحی تلویزیون 

طی سال‌ های اخیر تولید کنندگان تلویزیون به سه عنصر مهم در طراحی توجه ویژه داشته‌ اند، پنل باریک‌ تر، حاشیه نمایشگر کوچک‌ تر و صفحه نمایش بزرگ ‎‌تر. تلویزیون‌ ها روز به روز باریک‌ تر شده و شکل پایه‌ های آنها نیز متفاوت شده است. اما وقتی تلویزیون بیش از حد باریک شود آن وقت فضای کافی برای دیگر قطعات باقی نمی‌ ماند به عنوان مثال تقریبا تمام تلویزیون‌ های بسیار باریک دنیا فاقد اسپیکر با صدای خروجی مناسب هستند و کاربر می‌ بایست یک سینمای خانگی جداگانه نیز به همراه تلویزیون خود خریداری کند تا صدای مناسبی را تجربه کند. در نهایت شکل ظاهر و زیبایی تلویزیون اهمیت دارد اما آنچه از همه چیز مهم‌ تر است کیفیت تصویر تلویزیون است. پس اولویت اول خود را به کیفیت تصویر اختصاص دهید.

در پایان امیدوارم مقاله ارائه شده برایتان مفید بوده باشد و برای خرید تلویزیون دست دوم نکات بالا را رعایت کنید اما توجه داشته باشید که به هر حال خرید تلویزیون دست دوم به هر حال زمان مصرفی داشته است و این بر طول عمر تلویزیو اثرگذار می باشد در خرید تلویزیون دست دوم توجه شما می تواند فقط بر روی شکل ظاهر، شکستگی آن باشد.

 

yadakfory
yadakfory

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋