arash babaei

arash babaei

تعمیر برد تیکان تلویزیون سونی

شناخت این قطعه و نقش و کارکردهای آن به شما در تشخیص صحیح دستگاه در صورت آسیب دیدن کارت تیکان کمک می کند. این قطعه بسیار ظریف است و به راحتی آسیب می بیند.

به یاد داشته باشید تعمیر برد تیکان تلویزیون سونی باید توسط تعمیرکاران مجرب و با استفاده از ابزار و تجهیزات پیشرفته انجام شود. 

برد تیکان چیست؟

انواع مدل های تلویزیون دارای بخشی به نام برد تیکان هستند که برد اصلی و صفحه تخت را به هم متصل می کند. راه اندازی این اتصال به شما امکان می دهد تصاویر را در تلویزیون خود نمایش دهید. این قطعه وظیفه ی پردازش اطلاعات تصویر را عهده دار است و دو بخش مجزا برای ورود اطلاعات به هریک از بخش های پنل ایجاد می کند.

 به طور کلی برد تیکان تلویزیون یکی از اجزای پنل است، وظیفه این قطعه انتقال خروجی استاندارد برد اصلی به پنل می باشد. پنل لمسی نقش مهمی در نمایش تصویر در تلویزیون دارد، بنابراین اختلال در آن باعث بروز مشکلاتی در تلویزیون می شود . برای تعمیر تلویزیون سونی حتما باید از افراد مجرب و مهارت دیده در این زمینه کمک بگیرید

 

از کجا بفهمیم برد تیکان در تلویزیون سونی خراب شده؟

آب خوردگی تلویزیون سونی، نوسانات برق و خرابی طولانی مدت سایر قطعات از جمله دلایلی است که برد T-Can ممکن است از کار بیفتد و آسیب ببیند. قطع ناگهانی تصویر تلویزیون یکی از نشانه های اصلی خرابی برد T-Con سونی و برندهای دیگر است. در این حالت معمولا بک لایت وجود دارد و تعمیر برد تیکان تلویزیون سونی باید به صورت تخصصی و حرفه ای انجام شود. 

چه عواملی باعث خراب شدن برد تیکان تلویزیون میشوند؟

از کار افتادن برد تیکان تلویزیون سونی یکی از اساسی ترین و رایج ترین مشکلات این قطعه است. به طور کلی عوامل مختلفی باعث بروز مشکلاتی در این زمینه می شود. مواردی مانند: ورود مایعات به تلویزیون، تغییر برق و خرابی های طولانی سایر قسمت های تلویزیون می تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر عملکرد برد تیکان تأثیر بگذارد.
یکی از علائم خرابی برد تلویزیون قطع شدن تصویر در تلویزیون است

در صورت مواجه شدن با این مشکل می توانید جهت تعمیر تلویزیون در تهران به سایت استاد تی وی مراجعه کنید.

تعویض برد تیکان تلویزیون سونی

تعویض برد تلویزیون سونی و هر برند دیگری فقط در شرایطی انجام می شود که این قطعه به هیچ عنوان قابل تعمیر نباشد. در این صورت تعمیرکاران از برد جدید تیکان برای بازگرداندن تلویزیون به حالت عادی استفاده می کنند. بسیار مهم است که برد جدید باید اورجینال باشد تا از بهترین کیفیت کار دستگاه اطمینان حاصل شود. اگر برد تیکان بی کیفیت و غیر اورجینال در تلویزیون نصب شود به سرعت دوباره از کار می افتد. از طرفی این مشکل می تواند تاثیر بدی روی سایر قسمت ها بگذارد و باعث آسیب به آن ها شود

. . .

 

برای مشاهده بیشتر این ویدئو را در آپارات مشاهده کنید 

https://www.aparat.com/v/Qm3Ii

 

. . .

 

نکاتی برای حفاظت برد تیکان تلویزیون سونی

محافظت از پنل: از آنجایی که برد تیکان ارتباط نزدیکی با پنل تلویزیون دارد، هر گونه مشکل در پنل روی این قسمت ها نیز تاثیر می گذارد. در نتیجه، در برابر ضربه و فشار وارد بر تلویزیون، اثرات آب بر روی پانل ها، ورود مایعات و نوسانات برق مقاومت می کند.
قرار دادن تلویزیون در محل مناسب برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آب و اشیاء و وسایلی که به تلویزیون برخورد می کنند.
از شیشه پاک کن های مناسب برای تلویزیون استفاده کنید. و در آخر
یک محافظ تلویزیون برای محافظت از آن در برابر موج های برق تهیه کنید.

چگونه برد تیکان تلویزیون سونی را تعمیر میکنند؟

برد تلویزیون سونی تیکان از آن دسته قطعاتی است که تعمیر آن نیاز به مهارت و تخصص دارد.

در اکثر موارد خرابی این قطعه چاره ای جز تعویض آن وجود ندارد، به یاد داشته باشید که تعویض برد تلویزیون تیکان نیاز به تعمیر و همچنین نیروی متخصص و حرفه ای دارد. اما گاهی برای رفع مشکلات ناشی از خرابی این قطعه چاره ای جز تعویض آن باقی نمی ماند.
برد T-con مستقیماً به پنل و برد اصلی متصل می شود و خرابی این قسمت ها بر سایر قسمت های تلویزیون تأثیر می گذارد.

arash babaei
arash babaei

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋