mishakozlovvlad

mishakozlovvlad

برنامه نویسی وب چیست؟ تفاوت بین طراح وب و توسعه دهنده وب

طراحی سایت وردپرس در مشهد به غیر از مباحث طراحی وب، هنوز موضوع دیگری به نام برنامه نویسی وب وجود دارد. در مقاله قبلی در مورد طراحی سایت صحبت کردیم. بد نیست به این موضوع نگاهی بیندازید و بدانید برنامه نویسی وب چیست و چه تفاوتی با طراحی وب دارد. طراحی وب شامل مجموعه ای از قوانین برای ایجاد و نگهداری یک وب سایت است. طراحی وب سایت تاکید بیشتری بر ظاهر و ظاهر سایت دارد. و یکی از مراحل برنامه نویسی وب محسوب می شود.
طراحی وب سایت، چیدمان و ساختار صفحات را تعیین می کند و به زیبایی شناسی و کاربردی بودن صفحه توجه ویژه ای دارد. گرافیک، رابط کاربری، تجربه کاربری و سایر اقدامات انجام شده برای بهبود تعامل کاربر با سایت در حوزه طراحی وب قرار دارد. در حال حاضر تقریبا نیمی از جمعیت جهان یعنی حدود 3.5 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند. بنابراین دسترسی به یک وب سایت و مهمتر از آن نحوه ساختار آن می تواند نقش مهمی در زندگی، کسب و کار و حتی سرگرمی ما داشته باشد.
سایت سازان آنلاین می توانند راه آسانی برای به دست آوردن سایت باشند، اما داشتن یک سایت حرفه ای با پایه سفارشی سازی شده برای کسب و کار شما، جنبه بهتری را به کاربران شما نشان می دهد.
در واقع، حدود 70 درصد از مشاغل حرفه ای این تصمیم درست را می گیرند. توسعه وب شامل ایجاد کامل یک وب سایت و پشتیبانی جامع از آن است.
برنامه های کاربردی وب به دو دسته front-end و back-end تقسیم می شوند. بنابراین، اگر طراحی وب بیشتر بر روی طراحی ظاهری و طراحی سایت تمرکز دارد، برنامه های وب باید علاوه بر دکوراسیون، به عملکرد، پشتیبانی و مسائل فنی نیز بپردازند.
تفاوت بین یک طراح وب و یک توسعه دهنده وب چیست؟
تفاوت طراحان وب و توسعه دهندگان وب
به نظر شما تفاوت بین یک طراح وب و یک توسعه دهنده وب چیست؟ همانطور که انتظار می رود، توسعه دهندگان وب از زبان های وب برای ایجاد ساختار و اسکلت یک سایت استفاده می کنند. ولی
طراحان وب بیشتر بر روی ظاهر و تجربه کاربری بهتر تمرکز می کنند. البته بخشی از طراحی وب با برنامه نویسی شروع می شود و طراحان باید الزامات و قسمت های پیاده سازی را با برنامه نویسان در میان بگذارند.
طراح وب سایت
این وب سایت به طور خاص بر روی طراحی سایت تمرکز دارد. او با ابزارهایی مانند فتوشاپ آشنایی دارد و به زبان های HTML و CSS نیز مسلط است. علاوه بر این، یک طراح وب باید درک خوبی از رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) نیز داشته باشد تا نمونه ای از طراحی مورد نظر را قبل و بعد از پیاده سازی سایت ارائه دهد که برای کاربران قابل استفاده باشد.
قبلاً در مورد UI و همچنین تفاوت بین UI و UX صحبت کرده ایم. طراحان وب باید از روندهای روز طراحی آگاه باشند و همیشه از روش های مختلف برای تجزیه و تحلیل رفتار مشتری و هماهنگی سایت با نیازهای آنها استفاده کنند. طراحی سایت نیز نقش مهمی در بهبود ترافیک وب سایت و رتبه بندی دارد.
آنها مسئول بازخوردها و تصمیم گیری در مورد تغییرات هستند و سعی در جذب کاربران به روش های مختلف دارند. برنامه نویسی وب یکی از سخت ترین بخش های ایجاد یک وب سایت است، اما بدون طراحی و منطق خوب، کد برای شما و کسب و کار شما کار نخواهد کرد.
توسعه دهنده وب
پس از طراحی وب سایت و پیاده سازی قسمت های مختلف، توسعه دهنده وب آن را با استفاده از زبان هایی مانند جاوا اسکریپت به طراح وب می دهد. توسعه دهندگان بسته به بخشی از پروژه که در آن مشارکت دارند به 3 دسته تقسیم می شوند:
توسعه دهنده Backend: طراحی ساختار و مرکز ارتباطات یک وب سایت مربوط به Backend است. توسعه دهندگان با سرورها و پایگاه های داده به زبان هایی مانند جاوا، SQL و C# کار می کنند و مهندس سایت هستند.
توسعه دهندگان Front End: اکنون این ساختمان مستحکم و پیچیده نیاز به معماری داخلی خوب و قابل درک برای ارائه به کاربر و عملکرد دارد. توسعه دهندگان فرانت اند که طراحان وب نیز محسوب می شوند، کسانی هستند که به ما اجازه می دهند از سایت در حد توانایی هایش استفاده کنیم و ظاهر خوبی به آن بدهیم.
توسعه دهنده تمام پشته. برنامه نویسی که بتواند هر دو قسمت را اداره کند، برنامه نویس فول استک نامیده می شود. چنین شخصی در تمام جنبه های ایجاد وب سایت مهارت دارد و می تواند از پس جنبه فنی نیز برآید.
نتیجه
بنابراین می دانیم که طراحی وب ابتدا به مهارت های طراحی و سپس کدنویسی نیاز دارد و برنامه نویسی وب به مهارت کامل کدنویسی نیاز دارد. این دو رشته هر کدام جذابیت ها و چالش های خاص خود را دارند و بسته به اینکه چه مهارت ها و انتظاراتی در حرفه خود دارید می توانید در این زمینه ها کسب درآمد کنید.
اما فراموش نکنید که رکن مشترک هر دو رشته، مهارت های برنامه نویسی است. اگر قصد یادگیری برنامه نویسی را دارید، این مقاله ممکن است به شما در این راه کمک کند.

mishakozlovvlad
mishakozlovvlad

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋