migration

migration

توسط ۴ نفر دنبال می شود

ویزای کار آمریکا

ویزای کار ایالات متحده یک ویزای مبتنی بر اشتغال است که به اتباع خارجی اجازه می‌دهد که به طور قانونی مشغول به کار شوند و در این کشور اقامت داشته باشند. ویزای کار آمریکا دائمی نیست و مدت‌زمان اقامت قانونی افراد بستگی به نوع ویزا دارد.

برای دریافت ویزای کار، یک کارفرمای ساکن ایالات متحده باید ابتدا یک دادخواست به اداره خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) ارائه دهد. هنگامی که USCIS درخواست را تأیید کرد، مهاجر مدنظر می‌تواند نسبت به دریافت ویزای کار اقدام کند.

یک تبعه خارجی باید برای واجد شرایط بودن و تأیید شدن ویزای کار، تمام الزامات مربوطه به USCIS را برآورده کند از جمله اینکه درخواست ویزا و مدارک موردنیاز را بفرستد و تحت یک مصاحبه حضوری قرار گیرد. این فرایند در کشور اصلی مهاجر و یا در کشور ثالث انجام می‌شود. پس از تأیید، متقاضی اجازه ورود به ایالات متحده را به دست می‌آورد.

Premium Photo | Stamp approved on a document for a us visa embassy

ویزای کار ایالات متحده انواع مختلفی دارد

آشنایی با ویژگی‌های ویزای کار

ویزای کار برای افرادی است که می‌خواهند به طور قانونی برای استخدام موقت وارد ایالات متحده شوند. مدت‌زمان استخدام توسط کارفرما و نوع ویزای صادر شده تعیین می‌شود. انواع مختلفی از ویزای کار آمریکا وجود دارد و افراد می‌توانند نسبت به دریافت هریک از آن‌ها اقدام کنند. برخی از این دسته‌بندی‌ها عبارت‌اند از:

  • شغل تخصصی (Specialty occupation)
  • قرارداد تجارت آزاد حرفه‌ای (Free Trade Agreement professional)
  • کارگر کشاورزی (Agricultural worker)
  • کارآموز یا بازدیدکننده آموزش ویژه (Trainee or special education visitor)

در برخی از ویزاها کارفرما باید گواهی‌های کار و تأییدیه وزارت کار را قبل از ارائه دادخواست به USCIS دریافت کند. ممکن است کارفرمایی که قصد استخدام یک تبعه خارجی را دارد باید یک وکیل مهاجرت مشورت کند تا مطمئن شود که متقاضیان تمام موارد لازم برای دریافت ویزای کار را رعایت‌ کرده‌اند.

هنگامی که یک تبعه خارجی به‌وسیله ویزای کار وارد ایالات متحده شد، باید تمام شرایط استخدام خود و شرایط ویزای کار را رعایت کند. هر فردی که قوانین مربوطه را زیر پا بگذارد، به‌صورت دائم از ورود به ایالات متحده منع می‌شود.

How to Make an NVC Expedite Request for Hardship| Complete Guide

دریافت این ویزا معمولاً کمی زمان‌بر است

نحوه دریافت ویزای کار

اخذ ویزای کار می‌تواند فرایند پیچیده‌ای باشد و معمولاً شامل چندین مرحله مختلف است. در این بخش به‌صورت مختصر به هر یک از این مراحل می‌پردازیم.

قبل از درخواست ویزا

یک شهروند خارجی و کارفرمای مربوطه باید قبل از درخواست ویزای کار آمریکا سه شرط اصلی را رعایت کرده باشند. اگر این سه شرط به‌صورت قانونی رعایت نشود، کل فرایند درخواست ویزا رد خواهد شد. این سه شرط عبارت‌اند از:

  • پیشنهاد کار: یک تبعه خارجی که مایل است به طور موقت در ایالات متحده کار کند باید ابتدا برای کار در ایالات متحده درخواست داده و پیشنهادی دریافت کرده باشد.
  • دادخواست کارفرما: هنگامی که به یک تبعه خارجی پیشنهاد کار داده شد، کارفرما باید از طرف او (متقاضی) دادخواستی ارائه کند. کارفرمایان باید یک دادخواست به USCIS ارسال کنند. بدون انجام این مرحله، فرد نمی‌تواند حتی روند درخواست ویزای کار را آغاز کند، البته حتی با دریافت درخواست تأیید شده، اعطای ویزای کار تضمین نمی‌شود.
  • تأیید وزارت کار یا DOL: گواهی‌نامه DOL نشان‌دهنده این است که کارفرما به کارگران خارجی نیاز دارد و نمی‌تواند در شغل مربوطه از یک آمریکایی استفاده کند.

 

بیشتر بخوانید: جاب آفر آمریکا

فرایند درخواست ویزا

پس از احراز شرایط فوق و دریافت درخواست تأییدشده از USCIS، اتباع خارجی می‌توانند روند درخواست ویزا را آغاز کنند. متقاضی باید مراحل زیر را طی کند:

  • درخواست ویزای کار آمریکا: متقاضی باید فرم DS-160 و درخواست آنلاین ویزای غیر مهاجرتی را تکمیل کند. تمام اطلاعات وارد شده باید درست و دقیق باشد. همه پاسخ‌ها باید به زبان انگلیسی باشند. پس از تکمیل و ارسال این فرم، صفحه تأیید باید پرینت شود.
  • برنامه‌ریزی برای مصاحبه: پس از درخواست، متقاضی باید برای مصاحبه در سفارت ایالات متحده در کشور محل زندگی خود یا کشور ثالث (برای مثال امارات متحده عربی) برنامه‌ریزی کند. متقاضیان برای تعیین وقت مصاحبه باید شماره رسید درخواست تأیید شده خود را داشته باشند. زمان انتظار برای قرار ملاقات بسته به کشور متفاوت است.
  • آماده‌شدن برای مصاحبه: آمادگی برای اطمینان از یک مصاحبه موفق ضروری است. متقاضیان باید قبل از مصاحبه هزینه درخواست ویزای غیرقابل‌استرداد را پرداخت کنند. آنها همچنین باید تمام مدارک موردنیاز را برای حضور در مصاحبه به همراه داشته باشند.

مدارک موردنیاز برای مصاحبه ویزای کار آمریکا

متقاضیان باید وب‌سایت سفارت یا کنسولگری را بررسی کنند تا مطمئن شوند که تمام مدارک لازم را تکمیل کرده‌‌اند. مدارک موردنیاز عبارت‌اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • صفحه تأیید درخواست ویزای کار آمریکا
  • رسید پرداخت هزینه درخواست
  • چند عدد عکس پاسپورتی
  • شماره رسید دادخواست تأیید شده

حضور در مصاحبه

در مصاحبه، متقاضی با یک افسر کنسولگری ملاقات خواهد کرد. افسر درخواست را بررسی می‌کند و از متقاضی یک سری سؤال می‌پرسد. بسیار مهم است که در پاسخ به این سؤالات صادق و دقیق باشید. افسران برای تشخیص فریب آموزش‌دیده‌اند و اگر احساس کنند متقاضی دروغ می‌گوید، ویزا را رد می‌کنند.

متقاضیان باید ثابت کنند که روابط قانع‌کننده‌ای با کشور خود دارند و قصد دارند پس از پایان مدت‌زمان ویزای کار آمریکا به کشور خود بازگردند. در این مصاحبه از متقاضی اثر انگشت گرفته می‌شود و در صورت تأیید ویزا، متقاضی می‌تواند هزینه مربوطه را پرداخت کند.

سخن پایانی

مدت ویزای کار غیر مهاجرتی بستگی به نوع ویزا و قرارداد استخدام کارفرما دارد. برای مثال ویزای H-1B می‌تواند تا شش سال اعتبار داشته باشد. مدت‌زمان ویزای H-2A یا H-2B بسته به گواهی کار متفاوت است، اما در ابتدا نمی‌تواند بیش از یک سال باشد. پس از سال اول، می‌‌توان نسبت به تمدید ویزا اقدام کرد البته این تمدید نباید بیش از سه سال طول بکشد.

برای کسانی که دارای ویزاهای مبتنی بر عملکرد مانند ویزای O-1، ویزای P یا ویزای R-1 هستند، مدت‌زمان ویزای کار آمریکا معمولاً باتوجه‌به زمان موردنیاز کارفرما تعریف می‌شود. کاریابی بین المللی کاربین مفتخر است در کلیه مراحل دریافت ویزای کار این کشور شما را همراهی کند.

 

migration
migration

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋