mahdi_mohammadzade

mahdi_mohammadzade

وب مستر و فعال سوشال مدیا
توسط ۷ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

چرا باید از رینگ لایت در عکاسی استفاده کنیم ؟

در دنیای بزرگ نورپردازی منابع مختلفی برای نورپردازی و سایه زنی وجود دارد که یکی از این منابع نوری که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد چراغ حلقه ای یا رینگ لایت است. قیمت رینگ لایت با توجه به کاربردهای مختلف آن متفاوت است. برای خرید رینگ لایت بهتر است ابتدا از یک مشاور حرفه ای کمک بگیرید تا بهترین رینگ لایت مناسب کار شما را ارائه دهد.
ساختار این چراغ ها تقریباً ساده است. حلقه ای است با قطرهای مختلف بین 2 اینچ تا 50 اینچ (بسته به نوع کاربرد) که در آن لامپ های کوچک و دایره ای وجود دارد و معمولاً نور یکنواخت و با رنگ خاصی از خود ساطع می کنند. می توان گفت که به نوعی نام این دستگاه ها بر اساس شکل ظاهری آنها انتخاب شده است. قیمت رینگ لایت معمولا بسته به کاربرد آن متفاوت است.

 

رینگ لایت چیست ؟

Ringlight حلقه ای از نور است که منبع نوری یکنواخت را به شما می دهد. این حلقه معمولا از یک لامپ فلورسنت دایره ای یا مجموعه ای از چراغ های LED تشکیل شده است.

اگر بخواهیم به کاربرد اصلی این تجهیزات اشاره کنیم باید به عکاسی در آتلیه یا داخل خانه اشاره کنیم. این تجهیزات نوری با قیمت ها و کیفیت های متنوعی عرضه می شوند. برخی از آنها برای تلفن همراه، دوربین، یا هر دو هستند. به همین دلیل بسیاری از افرادی که این روزها به صورت شخصی در تولید محتوای ویدیویی فعالیت دارند از این رینگ لایت ها استفاده می کنند.

کاربرد رینگ لایت

اولین چیزی که باید بدانید این است: این حلقه های نور زمانی به کار می آیند که می خواهید یک نور را روی سوژه داشته باشید. از آنجایی که این تجهیزات به صورت حلقه ای طراحی شده اند، دوربین برای ثبت تصاویر در وسط حلقه قرار می گیرد.

کاربرد رینگ لایت در عکاسی ماکرو است. چه بخواهید از یکی از ویژگی های صورت سوژه عکاسی کنید، چه از یک موجود زنده کوچک یا هر وسیله ای که بسیار کوچک است. در این شرایط، قرار گرفتن در معرض همیشه یک چالش دردناک است. در واقع تنظیم نور روی سوژه بدون سایه دوربین دشوار است. بنابراین فرشته نجات شما یک حلقه فلش ساده است!

علاوه بر این، هنگام فیلمبرداری، به خصوص نوع Vlog، سوژه باید همان نور را دریافت کند تا تصویر او واضح تر و واضح تر به نظر برسد. به همین دلیل، با افزایش محبوبیت محتوای ویدیویی اینستاگرام، این دستگاه های نوری بیشتر و بیشتر رایج شده اند.

شاید این را دوست داشته باشید :  انواع پرینتر های سه بعدی و کارکرد آنها

البته اگر بخواهیم به استفاده نسبتا قدیمی از این تجهیزات اشاره کنیم، باید به اتاق های آرایش نگاه کنیم. حتما آینه اتاق های آرایش یا آینه های معروف هالیوود را دیده اید. اتاقی تاریک با چراغ های آینه ای دور تا دور. دلیل این نوع طراحی نور این است که منابع نور سقفی روی سایه ها و چهره بازیگر تاثیر نمی گذارد تا گریمور بتواند به بهترین شکل چهره بسازد.

یکی از دلایلی که این چراغ ها به شکل حلقه ساخته می شوند، نصب آن بر روی لنز دوربین است. به این ترتیب یک منبع نور در اطراف لنز ایجاد می شود. البته این مدل یکی از انواع رینگ لایت می باشد.

این چراغ ها در ابعاد و اندازه های مختلف موجود می باشند. به دلیل شکل فیزیکی و لامپ های یکنواخت، معمولاً نور بسیار مسطح و یکنواخت تولید می کنند.
رینگ لایت در سایزها و مدل های مختلف در بازار موجود است. به طور کلی بهتر است رینگ لایت ها را از نظر کاربرد دسته بندی کنیم اما با توجه به تنوع برندها، رینگ لایت ها را از نظر سایز طبقه بندی می کنیم.

چراغ های حلقه ای به دو صورت فلاش (چراغ های پروژکتور) و پلاتو (چراغ های ثابت و پیوسته) موجود هستند. اما معمولا از مدل نور ثابت بیشتر استفاده می شود.

در مجموع این مدل ها از تجهیزات نورپردازی در سه سایز کوچک، متوسط ​​و بزرگ تولید می شوند.

زرگترین تفاوت بین دو منبع نور ممکن است مربوط به ابعاد و نحوه ترکیب آن با دوربین باشد. حلقه فلاش یک حلقه نسبتا کوچک است که روی لنز دوربین شما نصب می شود.

بنابراین برای عکاسی پرتره، ممکن است نتواند به اندازه کافی نور مورد نیاز را بر روی سوژه بتاباند. البته رینگ های فلاش بسیار بزرگی نیز وجود دارند که روی دوربین نصب می شوند اما نسبت به مدل های کوچکتر کارایی کمتری دارند.

علاوه بر این، انواع رینگ لایت و رینگ فلاش برای گوشی وجود دارد. که از نظر عملکرد و کاربرد هیچ تفاوتی با آنچه که ما توضیح می دهیم ندارند.

اگر به فکر عکاسی ماکرو هستید، حلقه فلاش را پیشنهاد می کنیم. این نور به شما کمک می کند تا بدون سایه های مزاحم وارد جزئیات سوژه خود شوید و آنها را بیشتر برجسته کنید. رینگ های فلاش نور متعادلی ایجاد می کنند که به طور یکنواخت به سوژه شما می تابد. در نتیجه جزئیات موضوع با کیفیت بالاتری ثبت خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که حلقه فلاش روی لنز دوربین شما نصب شده است و اگر از سوژه خیلی دور باشد کار نمی کند. این منابع نور اغلب با باتری کار می کنند، اما مدل های بزرگتر ممکن است نیاز به اتصال برق داشته باشند.

نور حلقه کارآمدتر از حلقه فلاش است. از این منبع نور می توان هم برای عکاسی پرتره یا عکاسی از مدل های مختلف و هم برای تولید محتوای ویدیویی در منزل استفاده کرد!

از آنجایی که چراغ های حلقه روی لنز دوربین نصب نمی شوند، آزادی بیشتری برای تنظیم نور خواهید داشت. می توانید آن را از سوژه خود نزدیک یا دورتر کنید. همچنین این حلقه های نور در قطرهای مختلف برای پوشش روشنایی در پروژه های مختلف ارائه شده است.

 

به علاوه برای استفاده از این تجهیزات نوری نیاز به پایه و در بیشتر موارد برق شهری دارید. البته اگر از چراغ زنگ گوشی استفاده می کنید ممکن است مدل های مختلفی داشته باشید; برخی از مدل ها به تلفن همراه شما متصل می شوند و از باتری گوشی به عنوان منبع تغذیه استفاده می کنند.

چرا به رینگ لایت عکاسی نیاز داریم؟

عکاسان برای ایجاد سایه های خاص و متفاوت و همچنین نوردهی های مختلف از تصاویر مختلف به این ابزار نیاز دارند.

متاسفانه بسیاری از عکاسان بر این باورند که این منابع نوری فقط باید از زاویه مخالف بر روی سوژه پخش شوند که بر خلاف تصور آنها می توان از جهات، زوایا و ارتفاعات مختلف به سوژه و نورها و سایه های مختلف قرار داد.

خرید انواع مختلف رینگ لایت در فروشگاه آنلاین 

شما می توانید جهت خرید انواع مدل رینگ لایت به سایت نورپردازی و روشنایی حامی نور مراجعه کنید.

mahdi_mohammadzade
mahdi_mohammadzade وب مستر و فعال سوشال مدیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋