mahdi_mohammadzade

mahdi_mohammadzade

وب مستر و فعال سوشال مدیا
توسط ۷ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

هر آنچه که باید درباره پرینتر سه بعدی بدانیم !!!

در پرینت سه بعدی، تصویر دو بعدی روی کامپیوتر به صورت سه بعدی واقعی چاپ می شود. عملکرد چاپگر و پرینتر سه بعدی ایجاد یک شی در طول فرآیند لایه بندی است.

در این فرآیند لایه ها به صورت افقی روی هم چیده می شوند و شی ایجاد می شود. نحوه ساخت اشیاء در چاپگر سه بعدی ساخت افزایشی نیز نامیده می شود. در فرآیند ساخت، دو روش متداول برای تولید قطعات وجود دارد.

یکی از راه هایی که همه با آن آشنا هستند، کاهشی است که از مواد اولیه و ابزار ساختمانی برای به دست آوردن محصول مورد نظر خود استفاده می کند. برای استفاده از خدمات پرینت سه بعدی شرکت توسعه مهندسی آرلی کلیک کنید.

پرینتر سه بعدی SLS

چاپگر سه بعدی SLS یکی از دستگاه هایی است که قطعه را با مواد خام پودری شکل می سازد، بنابراین پودر پایه است. سیستم های مختلف در یک دستگاه SLS برای ساختن یک قطعه با هم کار می کنند. قطعات اصلی دستگاه که برای ساخت قطعه باید با هم کار کنند عبارتند از:

سیستم اسکن لیزری
سیستم های گرمایشی
سیستم گردش گاز ناکارآمد
سیستم تغذیه پودری
سیستم پلت فرم
واحد کنترل (الکترونیک و نرم افزار)
مزایای چاپگر سه بعدی SLS
توانایی تولید قطعات کاربردی و عملیاتی

استحکام و مقاومت بالای قطعات در برابر ضربه
پایداری حرارتی و شیمیایی بالا
زیست سازگاری و کاربرد در تولید راهنماها و مدل های جراحی، پروتزها و ارتزها و داربست های مهندسی بافت
قابلیت ماشینکاری، پولیش و رنگ آمیزی
سرعت بالای تولید قطعات در تیراژ تولید تا 500

چاپگر سه بعدی FDM

این روش یکی از روش های نمونه سازی سریع و پرینت سه بعدی است که در آن از رشته های اکسترود شده پلیمر یا موم با قطر حدود 1.75 میلی متر برای تولید قطعه استفاده می شود. اکسترودر روی یک میز سه بعدی CNC قرار دارد که در جهت های x، y و z حرکت می کند.

پلیمر ذوب شده داخل اکسترودر روی قطعه قرار می گیرد و پس از پایان یک لایه به ضخامت یک لایه به سمت بالا حرکت می کند. فیلامنت پلیمری در این روش ابتدا بر روی یک قرقره قرار می گیرد و در حین ساخت قطعه توسط دو غلتک به سمت اکسترودر کشیده می شود و تا دمای بالاتر از دمای ذوب (که بستگی به نوع ماده دارد) حرارت داده می شود. وقتی روی قطعه خنک شده قبلی قرار می گیرد در 0.1 ثانیه یخ می زند.


مزایای چاپگر سه بعدی FDM

دستگاه ها و مواد ارزان قیمت
امکان تولید قطعات بزرگ بدون اتلاف مواد زیاد
برخی از ماشین های FDM در مقیاس بزرگ و صنعتی کاربردهای صنعتی دارند.
محدودیت های چاپگر سه بعدی FDM
نیاز به حمایت
ظرفیت تولید تنها با استفاده از برخی مواد پلیمری
دقت ابعاد و زبری سطح برای کاربردهای صنعتی نامناسب است
خواص مکانیکی پایین قطعه، به ویژه در جهت عمودی

فناوری پردازش نور دیجیتال (DLP)

پردازش نور دیجیتال (DLP) و استریولیتوگرافی (SLA) در فرآیند چاپ رایج است. هر دو نوع پرینترهای سه بعدی از فوتوپلیمر معروف به رزین استفاده می کنند. چاپگرهای DLP و SLA از نور برای خشک کردن رزین مایع و تشکیل لایه‌ها (درمان)، تابش در چاپگرهای SLA با لیزر و در چاپگرهای DLP با پروژکتور مخصوص استفاده می‌کنند.

فناوری DLP در سال 1987 توسط لری هورنبک از تگزاس اختراع شد و در کاربردهای پروژکتور بسیار محبوب شد. چاپگر DLP با استفاده از یک کنترلر کامپیوتر، یک شبکه آینه کوچک، تعبیه شده در یک تراشه نیمه هادی ساخته شده است.

این آینه کوچک شیب رفت و برگشت را منعکس می کند. هنگامی که آینه کج می شود، انعکاس نور یک پیکسل روشن ایجاد می کند و زمانی که آینه به سمت دیگر کج می شود، پیکسل تاریک است. این فناوری در پروژکتورهای فیلم، تلفن های همراه و همچنین چاپ سه بعدی استفاده می شود..

 

یکی از مزایای این فناوری برای پرینت سه بعدی سرعت آن است، شما می توانید با این نوع چاپگر لایه ای (تایلت) در یک لحظه چاپ کنید. چاپگرهای DLP عمدتاً در محیط های حرفه ای استفاده می شوند. این نوع چاپگر سه بعدی اجزای قوی با وضوح عالی ارائه می دهد. تولید کنندگان و علاقه مندان در حال ایجاد چاپگرهای سه بعدی خود با این فناوری هستند، آنها از یک پرتو یا حتی یک تلفن همراه برای رزین پخت استفاده می کنند.

 

 

mahdi_mohammadzade
mahdi_mohammadzade وب مستر و فعال سوشال مدیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋