mahdi_mohammadzade

mahdi_mohammadzade

وب مستر و فعال سوشال مدیا
توسط ۷ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

معرفی شرکت توسعه مهندسی آرلی

شرکت توسعه مهندسی آرلی در زمینه تولید و ساخت پرینترهای سه بعدی و قالب های فیلامنتی و سیلیکونی سابقه طولانی دارد و همچنین دوره های آموزشی در این زمینه برگزار می کند. در ادامه این مقاله به معرفی زمینه های فعالیت می پردازیم:

طراحی و ساخت پرینترهای سه بعدی

پرینتر سه بعدی یکی از روش های ساخت است که از نظر نحوه ساخت قطعه می توان آن را ترکیبی از تزریق پلاستیک و CNC دانست.

چاپگرهای سه بعدی برای حل مشکلات cnc ساخته شده اند. اما به دلیل کارایی بسیار زیاد آنها در سال های اخیر، به ویژه از سال 2011، مورد استقبال بسیاری از صنایع دیگر قرار گرفته اند.

روش کار با پرینترهای سه بعدی لایه به لایه و افزایشی است. بدین ترتیب ماده (فیلامنت) لایه به لایه و به مقدار معین می باشد که در اکثر روش ها در ابعاد میکرون (از 5 تا 400 میکرون بسته به نوع دستگاه و تکنولوژی چاپ) روی هم قرار می گیرد.

با تشکیل هر لایه لایه بعدی روی آن قرار می گیرد و تا تشکیل آخرین لایه این مکانیسم ادامه می یابد و چون لایه ها تحت تاثیر دما روی هم قرار می گیرند، جوش قوی بین آن ایجاد می شود. قطعات کار ساخته شده از استحکام لازم برخوردار است.

با توجه به تفاوت قیمت بسیار زیاد بین پرینترهای سه بعدی و ماشین های cnc، اکثر مهندسانی که می خواهند ماشین بسازند ترجیح می دهند یک چاپگر سه بعدی تهیه کنند.

اما در مواردی که قصد تولید قطعه را از طریق خدمات دارند، بسته به نوع متریال و جنس، در برخی موارد هزینه خدمات cnc ارزانتر و در برخی موارد خدمات پرینت سه بعدی ارزانتر است.

تولید فیلامنت

مهمترین بخش در پرینت سه بعدی انتخاب رشته مناسب است.
عوامل مختلفی در انتخاب نوع فیلامنت پرینت سه بعدی دخیل هستند که شما با توجه به نیاز خود و فعالیت فیلامنت مورد نظر را انتخاب می کنید. اینها عبارتند از استحکام، انعطاف پذیری، دقت قسمت خروجی، نقطه ذوب (برای عملیات بعدی). 

ساخت قالب سیلیکون

روش دیگر تولید، گردش قطعات قالب سیلیکونی است که روشی مشابه سایر روش های قالب گیری دارد و مواد تولیدی می تواند رزین، پلاستیک، بتن و ... باشد.

اما در اصل برای تیراژ پایین معمولا از پرینترهای سه بعدی استفاده می شود. 

رزین سیلیکون برای قالب گیری و شکل دادن به شکل مورد نظر برای کاربردهای مقعر استفاده می شود. انواع مختلفی از رزین سیلیکونی در بازار وجود دارد که یکی از معروف ترین آن ها رزین سیلیکونی 2PTV می باشد.

با توجه به دوام و انعطاف پذیری بالای قالب های سیلیکونی، در کاربردهای مختلف و متنوع، مورد استفاده قرار می گیرند. قابل توجه است که هر چه سطح داخلی قالب ها براق تر و شفاف تر باشد، از آن برای مصارف هنری از جمله ساخت و تولید زیورآلات رزینی استفاده می شود.

هر چه سیلیکون مات و سخت تر باشد، بیشتر می توان از آن برای کاربردهایی مانند آزمایش بتن در آزمایشگاه های عمرانی یا ساخت صابون استفاده کرد.

معرفی کامل شرکت آرلی 3D

شرکت آرلی با در اختیار داشتن پرینترهای حرفه ای آمریکایی و اروپایی آماده ارائه خدمات نمونه سازی سریع،طراحی صنعتی به همه صنایع نظامی ،پزشکی ،مهندسی و .. با انواع متریال صنعتی می باشد.
هنر ما ساخت انواع پرینتر های FDM ، DIP و SLA به صورت پروژه ای برای صنعتگران است.

 

mahdi_mohammadzade
mahdi_mohammadzade وب مستر و فعال سوشال مدیا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋