ahmad nabavi

ahmad nabavi

قیمت نهایی هر متر مربع سقف تیرچه یونولیت+ هزینه تمام شده

 

در زمان‌های گذشته از سقف‌های پیش ساخته تیرچه بلوک استفاده می‌کردند اما امروزه برای داشتن سقف سبک از سقف تیرچه یونولیت استفاده می‌کنند. اجزای تشکیل دهنده سقف تیرچه یونولیت از میلگردهای کششی رویه، زیرین و زیگزاگ و یونولیت سبک و نسوز تشکیل شده است. قابل ذکر است با تغییر نوع بلوک قیمت هر متر مربع سقف تیرچه یونولیت تغییر می‌یابد. در این مقاله ما قصد داریم تا هزینه سقف تیرچه یونولیت را محاسبه کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

قیمت هر متر مربع سقف تیرچه یونولیت

اجرای سقف تیرچه بلوک به منظور سنگین بودن بتن و بلوک‌های سیمانی، و هزینه بالای آن جای خود را به جای سفال توخالی، یونولیت سبک گرفته است. یونولیت در واقع در دو نوع سقفی و کرومیت تولید و به بازار عرضه می‌شود قیمت تیرچه یونولیت به دلیل بزرگتر بودن و همچنین ضخامت بیشتر آن قیمت بیشتری نسبت به یونولیت‌های دیواری به خود گرفته است. در واقع باید گفت قیمت هر متر مربع سقف تیرچه یونولیت به فاکتورهایی از قبیل، طول و عرض یونولیت، ضخامت و وزن آن دارد و همچنین به ضخامت میلگردهای آرماتور بندی نیز بستگی دارد. همچنین علاوه بر پارامترهای نام برده، به عواملی همچون میزان عرضه و تقاضا، کارخانه سازنده، و دست‌خوش قیمت‌های ارز و دلار در بازار است.
یونولیتی که به جای سفال در پروژه‌های ساختمان‌سازی به کار می‌رود دارای 2 متر طول و 50 سانتیمتر عرض و همچنین 25 سانتیمتر ضخامت است. یعنی در هر متر مربع از یک سقف ساختمان حدود 68 درصد یک یونولیت کامل با ابعاد 25*50*20 استفاده می‌شود. قیمت هر متر مربع سقف تیرچه یونولیت با توجه به وزن آن بین 70 تا 80 هزار تومان است. چنانچه وزن یونولیت را برای اجرای سقف تیرچه یونولیت 1400 کیلوگرم باشد قیمت آن برابر با هر متر مربع 80 هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

ضخامت سقف تیرچه یونولیت

حداکثر ضخامت سقف تیرچه یونولیت به روایت زیر است.

  1. یونولیت سقفی نسوز با طول 2 متر، عرض 50 سانتیمتر و ارتفاع 20 و 25 سانتیمتر

  2. یونولیت سقف تیرچه کرومیت با طول 1 یا 2 متر، عرض 65 و ارتفاع آن نیز 20 و 25 سانتیمتر

  3. یونولیت سقف تیرچه پیش تنیده با طول 2 متر، عرض 50 و ارتفاع 15 متر

  4. یونولیت سقفی با سلول‌های حفره‌دار با طول 110 سانتی متر، عرض 50 سانتیمتر و ارتفاع 25 متر

جالب است بدانید برای سقف تیرچه یونولیت بهتر است از نوع حفره‌دار آن استفاده کرد، به دلیل سوراخ‌های موجود در آن عایق مناسبی است برای جلوگیری از سرما و گرما و نسبت به یونولیت‌های دیگر قیمتی بالاتر دارد.

حجم یونولیت برای سقف تیرچه یونولیت چگونه محاسبه می‌شود؟

 

 

قبل از اقدام به اجرای این نوع سقف ابتدا باید تعداد یونولیت برای هر متر مربع سقف را بدانید، هر یک یونولیت برابر با 68/0 درصد است.
به طور مثال برای به دست آوردن تعداد یونولیت در یک سقف که 200 متر مربع است از فرمول زیر استفاده می‌کنند.
68/0*200 = 136 یعنی برای سقفی به مساحت 200 متر 136 عدد یونولیت لازم است.

هزینه سقف تیرچه یونولیت

هزینه سقف تیرچه یونولیت نسبت به سقف تیرچه بلوک به طبع ارزانتر است. از مزایای این نوع سقف باید گفت دارای وزن سبک‌تری است و از معایب آن باید گفت در زمان آتش سوزی از خود گاز بسیاری تولید می‌کند و منجر به دود فراوانی می‌شود.

خرید سقف تیرچه یونولیت از کارخانه‌های تولید کننده

صنایع فولاد توفیقی همواره آماده ارائه فروش انواع سقف پیش ساخته اعم از سقف تیرچه بلوک و تیرچه یونولیت می‌باشد. شما عزیزانی که می‌خواهید سازه‌ای سبک‌تر داشته باشید بهتر است از یونولیت بجای بلوک استفاده کنید. بنابراین برای استعلام قیمت هر متر مربع سقف تیرچه یونولیت با کارشناسان واحد فروش این مجموعه در ارتباط باشید تا آنها با توجه به نیاز شما و هزینه سقف تیرچه یونولیت قیمتی ارزانتر از رقبای خودش را در اختیار شما بگذارد و شما با تصمیم‌گیری به جا، خریدی ویژه را تجربه کنید

ahmad nabavi
ahmad nabavi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋