ahmad nabavi

ahmad nabavi

نرخ دستمزد و هزینه بتن ریزی سقف تیرچه بلوک بتنی

 

همانطور که میدانید اجرای سقف ساختمان یکی از اصلیترین مراحل ساخت وساز است. امروز تصمیم داریم به بحث شیرین هزینه و قیمت بپردازیم؛ قیمت بتن ریزی سقف تیرچه بلوک بتنی و روش اجرا و دستمزد.
قبل از انجام دادن هر کاری اولین چیزی که برای کاربر مهم است قیمت و هزینه آن است. به طور مثال در ساخت و ساز یک ساختمان اولین کاری که یک سازنده انجام می‌دهد برآورد کردن قیمت‌ها است. در حال حاضر در کشور ما ساختمان‌های یک طبقه و چند طبقه را با اسکلت بتنی می‌سازند. در این مقاله ما قصد داریم تا قیمت بتن ریزی سقف تیرچه بلوک را محاسبه کنیم و علاوه بر آن با توجه به قیمت‌های لحظه‌ای برای تهیه کردن مصالح دیگر بدانیم دستمزد اجرای سقف تیرچه بلوک چقدر است. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

نرخ دستمزد بتن ریزی سقف تیرچه بلوک بتنی

در واقع سقف تیرچه بلوک، از میلگرد و بتن و یا بلوک سیمانی تشکیل شده است، به دلیل اینکه بتن به تنهایی نمی‌تواند مقاومت سازه را تضمین کند برای تقویت بتن از میلگرد استفاده می‌کنند. میلگردها شامل، میلگرد بالایی، زیرین و زیگزاک می‌باشد. قیمت بتن ریزی سقف تیرچه بلوک بر حسب متر مربع محاسبه می‌کنند یعنی در اینجا مهندس و پیمانکار تصمیم می‌گیرند چه نوع میلگرد و بتنی با چه اندازه‌ای لازم است، به دلیل اینکه سقف تیرچه بلوک یک سقف پیش ساخته آماده است و به هیچ وجه بر اساس وزن و کیلو خرید و فروش نمی‌شود. زیرا مهندس ناظر نمی‌داند وزن هر تیرچه چند کیلو است و هر متر آن چند کیلو وزن دارد. اگر بخواهند قیمت بتن ریزی سقف تیرچه بلوک را بر حسب وزن محاسبه کنند بسیاری از سودجویان در تولید آرماتور، فلزی‌های نامرغوب اضافه می‌کنند تا وزن آن بالا رود، علاوه بر فاکتورهایی که نام بردیم عوامل دیگری که بر قیمت بتن ریزی سقف تیرچه بلوک تاثیر گذار هستند از قبیل، میزان عرضه و تقاضا، مواد اولیه در ساخت آن، کارخانه تولید کننده و نوسانات قیمت ارز و دلار در کشور است.

هزینه اجرا و نصب سقف ساختمان بتنی با تیرچه بلوک

همان‌طور که پیش‌تر عرض کردیم یکی از مهمترین مولفه‌ها برای سازنده قیمت و دستمزد اجرای سقف تیرچه بلوک است و قیمت آن با توجه به نوع طراحی و مصالح مورد نظر متغیر است. قیمت بتن ریزی سقف تیرچه بلوک وابسته به قیمت میلگرد و بلوک و با بتن دارد. اجرای این نوع سقف به تیم متخصص نیاز ندارد اما دستمزد استاد کار را به طور جدا باید مد نظر داشت. اما به طور کلی بخواهیم بزرگترین مزیت آن را شرح دهیم، دستمزد اجرای سقف تیرچه بلوک نسبت به سقف‌های دیگر ارزان و اقتصادی‌تر است. اما در زمانی که از یونولیت نسوز به جای بلوک استفاده کنند نرخ اجرا تغییر خواهد کرد.

نکاتی که قبل از اجرای بتن ریزی سقف تیرچه بلوک باید رعایت کرد؟

قبل از اجرای بتن ریزی سقف تیرچه بلوک باید نکات زیر را رعایت کرد. چنانچه این نکات به خوبی رعایت شود آن‌گاه قیمت بتن ریزی سقف تیرچه بلوک بر حسب متر مربع و همچنین ارتفاع آرماتورها محاسبه می‌شود.

  1. با توجه به نقشه ساختمان‌سازی تعداد میلگردها طولی و عرضی بررسی شود.

  2. فاصله بین میلگرد باید یکی باشد

  3. در موقع خاموت زنی فاصله‌ها باید کنترل شود.

  4. در ابتدای خاموت زنی با توجه به آیین نامه سازمان ملی ساختمان‌سازی انجام گیرد.

  5. در زمان اجرای سقف تیرچه بلوک پیش ساخته باید با دقت خیز منفی را کنترل کرد.

  6. بلوک و بتن توخالی هستند و از وجود هر گونه شن و ماسه در قالب آنها باید جلوگیری کرد

  7. کنترل میلگرد ادکا در ابتدای اجرا و اندازه‌گیری آن فراموش نشود.

  8. کلاف عرضی میلگردها کنترل شود.

  9. کنترل فاصله بین شمع زیر سقف تیرچه

  10. در زمان بتن ریزی، بتن‌های سقف کاملا خیس باشد.

  11. در زمان اجرا به طور دقیق کاور تیرهای بتنی، میلگردهای تقویتی تیر، آرماتورهای حرارتی و همچنین تقویتی دال یک طرفه سقف بررسی شود.

  12. خاموت بین تیر و ستون قرار گیرد.

  13. اگر این امکان وجود دارد که بلوک با تیر در تماس باشن حتما دقت کنید ته بلوک‌ها بسته باشند.

خرید سقف تیرچه بلوک از تولید کنندگان تهران

در این مطلب بررسی کردیم هزینه و دستمزد اجرای بتن ریزی سقف تیرچه بتنی چگونه محاسبه میشود و روش اجرای آن چقدر است.صنایع فولاد توفیقی همواره آماده ارائه فروش انواع سقف تیرچه بلوک می‌باشد. اگر سوالی دارید در این رابطه که قیمت بتن ریزی سقف تیرچه بلوک چگونه محاسبه می‌شود می‌توانید به طور رایگان از طریق کارشناسان تیم فروش این مجموعه مشاوره شوید. و آنها با توجه به قیمت‌های لحظه‌ای بازار و بر حسب متر مربع قیمتی ویژه را در اختیار شما می‌گذارند، و همچنین می‌توانید اطلاعات ارزشمندی در راستای دستمزد اجرای سقف تیرچه بلوک کسب کنید. قیمت‌های ما نسبت به رقبای دیگر ارزانتر است اگر باور ندارید همین الان با ما تماس بگیرید و بعد از استعلام قیمت با توجه به قیمت‌های لحظه‌ای برای ثبت سفارش اقدام کنید. در صورتیکه قصد خرید تیرچه بلوک برای سقف سازه بتنی خود را دارید ما در صنایع فولاد توفیقی به عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان و فروشندگان حوزه مصالح فولادی و بتنی آماده همکاری با شما هستیم.

منبع: https://fouladtofighi.com/قیمت-تیرچه-بلوک-کرومیت/

ahmad nabavi
ahmad nabavi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋