ahmad nabavi

ahmad nabavi

جدول وزن توری مش، کاربردها، راهنمای خرید

توری مش یکی دیگر از انواع توری فلزی‌های پرکاربرد است و به دو صورت رولی و ورقه‌ای می‌باشد و در آن از فلزات و آلیاژهای مختلفی مانند فولاد کم کربن و همچنین فولاد ضد زنگ گالوانیزه، که می‌توان آن را به صورت مفتول آهنی و میلگردهای ساده و آجدار ساخت به کار می‌رود. در این مقاله ما قصد داریم تا شما را کاربردهای توری مش، بدست آوردن وزن توری مش و چگونگی مجاسبه وزن جدول توری مش آشنا کنیم.

 

جدول وزن توری مش

محاسبه وزن توری مش به دو صورت است در ابتدا شما باید یک‌سری فاکتورها را برای بدست آوردن وزن مش داشته باشید. مهمترین پارامتر که باید با آن آشنا شوید چشمه شبکه است. حال شاید برای خیلی از شماها سوال پیش آید چشمه شبکه چیست؟ چشمه شبکه در واقع فضای خالی، به شکل مربع و یا مستطیل که بین اتصال میلگردها بوجود می‌آید و ابعاد آن نیز معمولا بین 8 تا 40 سانتی‌متر است. پرکاربردترین مش‌ها دارای چشمه‌هایی با ابعاد 20*20 ، 15*15 و 10*10 هستند. همان طور که خدمتتان عرض شد برای محاسبه وزن توری مش دو روش دارد.
روش اول: فرمول محاسبه وزن مش است. فرمولی که در پیش رو متن برای شما خواهیم گذاشت با استفاده از شبکه میلگرد فولادی است. با استفاده از این فرمول شما براحتی می‌توانید وزن توری مش و همچنین وزن  چشمه شبکه میلگرد را بر حسب کیلوگرم بدست آورید.

 

D²/Mx1.234

در فرمولی که برای شما به نمایش گذاشته شده حروف انگلیسی M نشان دهنده اندازه چشمه مش بر حسب استاندارد سانتیمتر است و حروف انگلیسی D نشان دهنده قطر مفتول و یا میلگرد است.

روش دوم که مرغوب‌ترین روش است. استفاده کردن از جدول وزن توری می‌باشد. در جدول وزن که در زیر نمایان است برای توری مش‌های پر استفاده در ساختمان است.

 وزن هر متر مربع مش بر حسب متر

ابعاد چشمه بر حسب سانتی متر

 قطر مفتول یا میلگرد بر حسب میلیمتر

 6.17

20 

10 

 8.23

15 

10 

 12.34

10 

10 

 3.95

20 

 5.27

15 

 7.9

10 

2.22 

20 

2.96

15

6

4.44

10

6

3.09

10

5

6.17

5

5

3.95

5

4

2.22

5

3

1.54

5

2.5


 

جدول وزن مش میلگرد

 در بالا جدول وزن برای پرکاربردترین مش‌های توری را آوردیم . اما در جدول زیر وزن هر متر از انواع توری مش میلگرد ساده و آجدار را قرار داده‌ایم: وزن هر متر توری مش بر حسب ابعاد، ضخامت، نوع میلگرد و همچنین چشمه شبکه بررسی می‌کنند.

قطر مفتول بر حسب میلیمتر

ابعاد چشمه بر حسب سانتیمتر

وزن هر متر مربع مش بر حسب متر

 

توری مش میلگرد ساده 6

چشمه 10

5.4 Kg

توری مش میلگرد 6

چشمه 15

3.75 kg

توری مش میلگرد ساده 6

چشمه 20*20

2.66 kg

توری مش میلگرد آجدار 8

چشمه 10*10

8.33 kg

توری مش میلگرد آجدار 8

چشمه 15*15

6.25 kg

توری مش میلگرد آجدار8

چشمه 20*20

4.16 kg

توری مش میلگرد آجدار10

چشمه 10*10

13.3 kg

توری مش میلگرد آجدار 10

چشمه 15*15

8.33 kg

 

 

توری مش میلگرد آجدار 10

چشمه 20*20

6.25 kg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نحوه خرید توری مش و کاربرد آن

توری مش کاربردهای زیادی در صنایع دارد از جمله کاربردهای این محصول در حوزه‌ی کشاورزی، حمل‌ونقل، معدن، دکوراسیون و سایر صنایع استفاده می‌شود. از مهم‌ترین کاربردهای توری مش، در سقف کامپوزیت، کف سالن‌ها، انبارها و سقف سوله‌ها، محل عبور ماشین‌ها و ساختن پل، ایجاد تونل‌ها، سدهای بتنی، فرودگاه‌ها و پارکینگ و همچنین در دیواره استخرها به عنوان شبکه میلگردی مش از آن استفاده می‌کنند. اما لازم است در هنگام خرید توری مش به محلی که قرار است اجرا شود، نوع و سایز میلگرد و همچنین سایز چشمه شبکه ‌ها توجه کنید.

 

مزایای استفاده از توری مش جوشی

 

همان طور که در متن فوق به آن اشاره کردیم توری‌ مش کاربرد فروانی دارد و همچنین مزایای بسیاری دارد که از مهمترین مزایای این توری مش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. در صنعت ساختمان سازی، مقدار ناچیز و کمی از توری مش را می‌توان در یک قطعه بزرگ استفاده کرد و همین امر باعث مقرون به صرفه بودن قیمت است.
  2. در ساخت و نصب توری مش ضایغات بسیار کمی دریافت می‌کنیم.
  3. توری مش می‌تواند رسانای عالی برق باشد.
  4. بتن به تنهایی در ساختمان سازی مقاوم نیست و از توری مش به عنوان مقاوم سازی بتن استفاده می‌کنند.
  5. توری مش از استحکام بالایی برخوردار است و به تنهایی می‌تواند وزن زیادی را تحمل کند و به راحتی پاره نمی‌شود و در هر شرایط آب و هوایی می‌توان استفاده کرد و دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی‌شود.
  6. توری مش در مقایسه با انواع توری دیگر وزن سبکی دارد.
  7. به خاطر داشتن چشمه شبکه مستطیل و یا مربع در توری مش، تهویه هوا به راحتی صورت می‌گیرد و در صورت حوادث آتش‌سوزی مسیر آب در آن مسدود نمی‌شود.

در صنعت ساختمان‌سازی همان طور که آگاه هستید بتن در حالت عادی در تنش‌های کششی ، عملکرد ضعیفی دارد به همین دلیل برای مقاوم سازی بتن از توری مش برای استحکام آن استفاده می‌کنند. نکته قابل توجه: علاوه بر مزایا و کاربردهای فروان توری مش از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه است.

خرید توری مش از منابع معتبر

مجموعه صنایع فولادتوفیقی آماده ارائه فروش انواع توری مش می‌باشد شما عزیزان در موقع خرید باید به وزن توری مش توجه کنید. حال برای به دست آوردن وزن توری مش و همچنین خرید آن با کارشناسان ما مشورت کنید. برای محاسبه وزن توری مش شما از دو راه می‌توانید استفاده کنید. یکی از این راه‌ها استفاده کردن از وزن جدول توری مش می‌باشد و یا به زبان عامیانه‌تر جدول وزن توری مش است. به دلیل نوسانات نرخ دلار و عرض، قیمت محصولات آهن آلات وابسته به این منابع است. برای دیدن جدول وزن و قیمت ارزان مش با کلیک بر لینک زیر با کارشناسان مش توفیقی تماس حاصل فرمایید تا به راحتی بتوانید بهترین خرید را تجربه کنید.

https://fouladtofighi.com/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%aa%d9%88%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%b4/

 

 

ahmad nabavi
ahmad nabavi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋