melika.h

melika.h

برای سفید شدن کامپوزیت دندان چه کنیم؟

در این مقاله به اولین سوالی که میخواهیم پاسخ دهیم این است که کامپوزیت دندان چیست؟ کامپوزیت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی است که دندان های شکسته، تغییر رنگ و لکه دار را ترمیم می کند. این یک راه حل مقرون به صرفه است که لکه بر روی دندان ها و پرکردگی ها را هدف قرار می دهد.

درمان باید توسط دندانپزشک مجرب و متخصص انجام شود که با استفاده از رزین کامپوزیت روی دندان یا دندان مورد نظر لبخند شما را زیباتر و متحول می کند.

مواد ونیر کامپوزیت می توانند شکل، ساختار و رنگ دندان های آسیب دیده را تغییر دهند تا ظاهری طبیعی پیدا کنند. باندینگ کامپوزیت یک درمان محبوب برای کمک به حذف لکه از روی دندان ها و ایجاد لبخندی سفیدتر و درخشان تر است.

آیا کامپوزیت دندان لکه دار می شود؟

کامپوزیت دندان یک ماده غیر متخلخل است به این معنی که پتانسیل ایجاد لکه در طول زمان را دارد. برخی عادات، غذاها و نوشیدنی ها نیز پتانسیل ایجاد تغییر رنگ پیوند کامپوزیت را دارند.

برای حفظ دندان ها و کاهش احتمال لکه شدن باند کامپوزیت خود، باید سعی کنید از سیگار کشیدن، چای، قهوه، شراب قرمز، نوشیدنی های گازدار، کاری و سس ها که همگی غذاها و نوشیدنی های رنگدانه ای هستند که می توانند دندان های شما را لکه دار کنند، خودداری کنید. به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی، هنگام نوشیدن مایعات از نی استفاده کنید تا از تماس مستقیم با دندان های خود جلوگیری کنید.

چگونه لکه های روی ونیر کامپوزیت را از بین ببریم؟

معاینات منظم و تمیز کردن معمول با دندانپزشک شما نیز راه بسیار خوبی برای مقابله با لکه ها است. دندانپزشکان مجموعه ای از ابزارها را برای کمک به حذف لکه از روی دندان ها دارند و می توانند به حفظ سلامت دهان کمک کنند. درمان لهستانی باندینگ کامپوزیت می تواند باندینگ شما را شبیه جدید کند.

آیا باندینگ کامپوزیت دندان تغییر رنگ می دهد؟

باندینگ کامپوزیت دندان یک روش دائمی نیست و درست مانند دندان های طبیعی ممکن است در اثر تغییر رنگ دچار اختلال شده و تحت تاثیر قرار گیرد.

غذاها و نوشیدنی های رنگدانه شده می توانند پیوند دندان را لکه دار کرده و باعث تغییر رنگ آن شوند. برای جلوگیری از این امر، مطمئن شوید که بعد از هر وعده غذایی آب بنوشید تا قند اضافی و رنگدانه رنگی که می تواند به پیوند متصل شود را بشویید.

اگر می خواهید از تغییر رنگ دندان های باند شده خود جلوگیری کنید، انتخاب رژیم غذایی مناسب، مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن بسیار مهم است.

نحوه رفع تغییر رنگ دندان های کامپوزیت شده

اگر باندینگ کامپوزیت شما تغییر رنگ داد، باید از یک دندانپزشک متخصص مشاوره بگیرید. بسته به شدت تغییر رنگ، ممکن است بتوانند ناحیه آسیب دیده را ترمیم کنند یا ممکن است نیاز به تعویض باندینگ داشته باشند.

اتصال قدیمی را می توان حذف کرد و با رزین رنگ مناسب برای ظاهری طبیعی جایگزین کرد. یک دندانپزشک زیبایی با تجربه می تواند مواد رزین کامپوزیت را به طور موثر شناسایی و اعمال کند و از مطلوب بودن نتیجه اطمینان حاصل کند. در صورت تغییر رنگ باندینگ کامپوزیت، می توانید آن را با روکش یا روکش جایگزین کنید.

آیا می توان کامپوزیت دندان را سفید کرد؟

باندینگ دندانی کامپوزیت را نمی توان سفید کرد زیرا عامل باندینگ دندان متفاوت از مینای دندان طبیعی شما رفتار می کند. مواد غیر متخلخل استفاده شده در طول باندینگ کامپوزیت به عوامل سفید کننده اجازه نمی دهد که به لایه های عمیق دندان نفوذ کنند، همانطور که مینای دندان متخلخل طبیعی می تواند.

نکاتی برای سفید کردن ونیر کامپوزیت

اگر باندینگ کامپوزیت لکه دار یا تغییر رنگ داد، دندانپزشک شما می تواند باندینگ دندان شما را جایگزین کرده و ظاهر طبیعی را بازیابی کند. در طول درمان، دندانپزشک شما در مورد میزان روشنایی مورد نظر شما برای ایجاد سایه مناسب رزین کامپوزیت با شما صحبت خواهد کرد.

برای حفظ لبخند روشن پس از درمان، باید دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، برای تمیز کردن منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید و از خوردن غذاهای لکه دار و سیگار کشیدن خودداری کنید. پیروی از این توصیه بهداشت دهان و دندان به شما کمک می کند تا از پیوند دندان خود مراقبت کنید و طول عمر لبخند درخشان خود را افزایش دهید.

اگر کامپوزیت دندان را سفید کنید چه اتفاقی می افتد؟

باندینگ کامپوزیت مانند دندان های طبیعی به روش های سفید کننده پاسخ نمی دهد. اگر بعد از باندینگ کامپوزیت، دندان‌های خود را سفید کنید، دندان‌های طبیعی شما درخشان‌تر می‌شوند، اما باند دندانی ثابت می‌ماند.

این می تواند باعث شود که کامپوزیت دندان شما لکه دار به نظر برسد و تضادی بین دندان های طبیعی و نواحی باند شده ایجاد کند.

اگرچه سفید کردن به ونیر کامپوزیت آسیب نمی زند یا ضعیف نمی کند، اما به محصولات سفید کننده پاسخ نمی دهد و اغلب منجر به لبخند نامتناسب می شود.

بایدها و نبایدها با چسب کامپوزیت برای سفید نگه داشتن آن

مراقبت و حفظ پیوند کامپوزیت برای سفید نگه داشتن آن مهم است. با عشق و توجه مناسب، پیوند کامپوزیت شما می تواند سال ها دوام بیاورد.

برای سفید شدن کامپوزیت دندان چه کارهایی بکنیم؟

✓ دو بار در روز به مدت دو دقیقه صبح و عصر مسواک بزنید

✓ حداقل یک بار در روز با تمرکز روی خط اسلحه نخ دندان بکشید

✓ بعد از هر بار غذا خوردن حداقل یک لیوان آب بنوشید

✓ حداقل هر شش ماه یکبار به دندانپزشک خود مراجعه کنید

چه کارهایی انجام ندهیم؟

✓ نوشیدنی های تیره رنگ مانند قهوه، چای و شراب قرمز بنوشید

✓ غذاهای دارای رنگدانه مانند کاری و سس بخورید

✓ مستقیماً غذاهای سفت را گاز بگیرید

✓ ناخن های خود را بجوید، خودکار بجوید، یخ بخورید یا دندان قروچه کنید.

چه مدت پس از اتصال کامپوزیت می توان آن را سفید کرد؟

دو هفته قبل و دو هفته بعد از درمان باندینگ کامپوزیت دندان باید از سفید کردن دندان اجتناب شود.

اگرچه باند کامپوزیت تحت تأثیر محصولات سفید کننده قرار نمی گیرد، اما پس از مدت دو هفته می توانید از مواد سفید کننده برای سفید کردن دندان های طبیعی خود استفاده کنید و باندینگ خود را در دندانپزشک جایگزین کنید تا از لبخند یکنواخت اطمینان حاصل کنید.

بهترین مرکز کامپوزیت دندان در تهران

بهترین مکان برای سفید کردن دندان های باند شده دندانپزشکی ایرانمهر است. دندانپزشکان متخصص کلینیک ایرانمهر می توانند کامپوزیتی که تغییر رنگ داده  یا لکه دار شده را با ونیرهای جدیدی که با رنگ دندان جدید شما مطابقت دارد جایگزین کند. باندینگ کامپوزیت دائمی نیست و برای حفظ یک لبخند سفید به طور طبیعی نیاز به نگهداری و تعمیر دارد. 

آدرس کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر: جنت آباد جنوبی، بین همت و چهارباغ، ساختمان بانک دی، پلاک 152، طبقه اول، واحد 2

تلفن کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر: 021-44451339 و 021-44451627

melika.h
melika.h

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋