melika.h

melika.h

همه چیز درباره کامپوزیت ونیر و عکس های قبل و بعد کامپوزیت دندان

آیا فلش یک لبخند بزرگ باعث می شود احساس خودآگاهی کنید؟ ونیرهای کامپوزیت ممکن است به شما کمک کند اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و لبخند کاملی را که همیشه آرزویش را داشتید به شما هدیه دهد.

درمان لکه های دندان ناشی از تنباکو، قهوه، شراب یا نوشیدنی های حاوی کولا اغلب می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص با درمان های خانگی. این غذاهای اسیدی می توانند مینای دندان را از بین ببرند. و هنگامی که مینای دندان آسیب می بیند، دوباره رشد نمی کند، که می تواند منجر به مشکلات مختلف سلامت دهان، مانند خرد شدن شود.

روکش های دندانی راه حلی همه جانبه برای این نوع مشکلات ارائه می دهند. فرقی نمی‌کند دندان‌های شما تغییر رنگ داده باشد، تراشیده یا کج شده باشد، روکش رزین کامپوزیت می‌تواند همه آنها را پنهان کند و این فرآیند ساده است. با این حال، قبل از اینکه روکش بگیرید، بیایید نگاهی به این موضوع بیندازیم که ونیرهای کامپوزیت دقیقاً چه هستند و آیا برای شما مناسب هستند یا خیر.

کامپوزیت ونیر چیست؟

ونیرهای کامپوزیت پوسته های نازکی هستند که برای پوشاندن عیوب در شکل، اندازه یا رنگ دندان شما طراحی شده اند. این ترمیم های زیبایی از یک ماده رزین کامپوزیت خاص ساخته شده اند.

رزین کامپوزیت معمولاً برای سایر روش های دندانپزشکی مانند پرکردن و باندینگ دندان استفاده می شود. این رزین همرنگ دندان نتایج واقعی ایجاد می کند که لبخند شما را باز می گرداند. همچنین، از آنجایی که آنها کم تهاجمی هستند، معمولاً در حین یا بعد از عمل احساس ناراحتی نمی کنید.

دلایلی که ممکن است به روکش دندان نیاز داشته باشید عبارتند از:

لکه های دائمی در دندان های مرتبط با تتراسایکلین، فلوئوروزیس و آملوژنز

دندان های شکسته و فرسوده

شکل غیر طبیعی دندان

مال اکلوژن جزئی دندان

ترمیم داخل دهانی شکستگی تاج و روکش پل

محدودیت های روکش دندان عبارتند از:

عادات نامنظم مانند دندان قروچه

تماس غیر طبیعی بین دندان های بالا و پایین

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

ساختار مینای دندان کمیاب

عکس کامپوزیت دندان قبل و بعد 

مطمئننا برای انجام یک عمل زیبایی مانند جراحی بینی، مهم ترین نکته نتایج پس از عمل می باشد. کامپوزیت دندان هم مانند عمل بینی می ماند. اگر شما هم کاندید و مشتاق به نصب این روکش ها باشید، حتما کنجکاوید که بعد از نصب ونیر کامپوزیت، دندان های طبیعی شما به چه صورت در می آیند. خب کافیست به عکس کامپوزیت دندان قبل و بعد توجه کنید. 

عکس کامپوزیت دندان

نمونهکار کامپوزیت

عکس کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان

نمونه کار کامپوزیت دندان کلینیک ایرانمهر

عکس قبل و بعد از کامپوزیت دندان

 

فرق ونیرهای کامپوزیت و لمینت دندان 

رزین کامپوزیت تنها ماده روکش موجود نیست. چینی یکی دیگر از گزینه‌های روکش محبوب، هرچند گران‌تر است. ونیرهای کامپوزیت و پرسلن هر دو در بهبود لبخند شما عالی هستند، اما بسته به بودجه، هدف و میزان آسیب مینای دندان، دندانپزشک شما ممکن است یکی را بر دیگری ترجیح دهد. بیایید آنها را با هم مقایسه کنیم.

فرق لمینت و کامپوزیت از نظر زمان انجام فرآیند

ونیرهای کامپوزیت نسبت به ونیرهای چینی سریع‌تر ساخته و اجرا می‌شوند. آنها اغلب به عنوان "روکش های یک روزه" شناخته می شوند زیرا می توان آنها را در یک بازدید نصب کرد. این فرآیند پیچیدگی کمتری دارد و ساختار اصلی دندان را بیشتر حفظ می کند.

دندانپزشک شما رزین را با سایه دندان های اطراف شما هماهنگ می کند تا ظاهری ترکیبی و طبیعی داشته باشد. روکش به دندان شما چسبانده شده و جلا داده می شود و شما آماده هستید.

از طرف دیگر، نصب ونیرهای چینی معمولاً حداقل به دو بار مراجعه به مطب دندانپزشکی نیاز دارد. روکش های پرسلن باید خارج از مطب در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته شوند و این روش کمی تهاجمی تر بر ساختار دندان است. ممکن است نیاز داشته باشید که روکش های موقتی را در حالی که منتظر روکش های واقعی خود هستید بپوشید. روکش های چینی سفارشی شما را می توان در دومین ویزیت به دندان های شما چسباند.

تفاوت لمینت و کامپوزیت از نظر ماندگاری

بسیاری از مطالعات تخمین می‌زنند که اگر به درستی از روکش‌ها مراقبت کنید، 80 تا 89 درصد یا اصل آن بعد از 5 سال باقی می‌مانند. این یکی از مناطقی است که روکش‌های چینی از کامپوزیت بیشتر می‌شوند، زیرا پرسلن پس از پنج سال 94.4 درصد، پس از ده سال 93.5 درصد و پس از 20 سال 91 درصد است. ونیرهای پرسلن، پس از چسباندن به دندان، بسیار بادوام هستند، در حالی که ونیرهای کامپوزیت در طول زمان بیشتر مستعد خراشیده شدن هستند. ترمیم ونیرهای کامپوزیت بسیار ساده است، اما در مورد ونیرهای چینی، در صورت آسیب دیدن باید آنها را به طور کامل تعویض کنید.

تفاوت لمینت و کامپوزیت از نظر زیبایی شناسی

ونیرهای کامپوزیت شفاف هستند و ظاهری طبیعی دارند اما کاملاً با ظاهر طبیعی ونیرهای چینی مطابقت ندارند. یک مزیت اصلی که با روکش های چینی به دست می آورید این است که آنها در برابر لکه مقاوم هستند. اگر نگران تغییر رنگ دندان هستید، روکش های چینی تهیه کنید و با روش های ماهانه سفید کردن دندان خداحافظی کنید. رزین کامپوزیت طبیعی به نظر می رسد اما می تواند به تدریج در طول زمان لکه دار شود، البته نه به سرعت دندان های طبیعی.

فرق لمینت و کامپوزیت از جهت هزینه

هزینه درمان روکش به زمان، تخصص و منابع بستگی دارد. از آنجایی که ونیرهای پرسلن به جلسات و منابع بیشتری مانند یک آزمایشگاه دندانپزشکی نیاز دارند، گران‌تر از ونیرهای کامپوزیت هستند.

اما با توجه به دوام، رزین کامپوزیت بیشتر از پرسلن نیاز به تعویض یا تعمیر دارد که این امر به هزینه طولانی مدت کمک می کند. در مورد هزینه روکش چینی بیشتر بخوانید یا به راهنمای ما برای یافتن روکش ارزان نگاهی بیندازید.

هزینه کامپوزیت ونیر چقدر است؟

یکی از مزیت های اصلی ونیرهای کامپوزیت مقرون به صرفه بودن است. ونیرهای کامپوزیت برای هر دندان 250 تا 1200 دلار قیمت دارند. به طور متوسط ​​روکش های چینی دو برابر قیمت دارند. در حالی که اگر بهبود زیبایی اولویت اصلی شما باشد، ممکن است هزینه مشکلی ایجاد نکند، زمانی که این درمان ها تحت پوشش بیمه نباشند، فاکتور مهمی است.

اگرچه ونیرهای کامپوزیت در مقایسه با پرسلن ارزان هستند، اما هزینه دقیق بسته به محل زندگی شما، محل انجام کارهای دندانپزشکی و تعداد ونیرهای مورد نیاز شما متفاوت است.

نحوه نگهداری از ونیرهای کامپوزیت

ممکن است پس از گرفتن ونیر نسبت به لبخند خود اطمینان داشته باشید، اما با گذشت زمان ممکن است روکش های شما شروع به لک شدن کنند. به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نوشیدنی هایی مانند چای، قهوه یا شراب، ونیرهای کامپوزیت می توانند لک شوند. درمان های سفید کننده روی رزین کامپوزیت به خوبی روی دندان های طبیعی کار نمی کند، اما درمان های سفید کننده در خانه می تواند مقرون به صرفه تر و در دسترس تر از سفید کردن حرفه ای باشد. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید از ونیرهای کامپوزیت خود برای ماندگاری بیشتر آنها نگهداری کنید.

از یک مسواک با موهای نرم استفاده کنید

استفاده از موهای سفت برای تمیز کردن روکش‌هایتان هر روز ممکن است به رزین کامپوزیت آسیب برساند یا باعث شود خط لثه کمی عقب‌رفته و پایه روکش‌ها نمایان شود. بنابراین، برای ایمن نگه داشتن پوشش نازک رزین کامپوزیت، توصیه می شود از یک موی نرم استفاده کنید.

پس از خوردن یا نوشیدن غذاهایی که می توانند باعث ایجاد لکه شوند، دندان های خود را مسواک بزنید

اگر به طور منظم سیگار می‌کشید یا قهوه مصرف می‌کنید، ممکن است لازم باشد دندان‌های خود را دو بار در روز مسواک بزنید تا لکه‌دار نشوند (اگرچه به هر حال این کار بهداشت خوبی است). سایر غذاهای اسیدی و شیرین نیز می توانند باعث ایجاد لکه های قابل توجه و افزایش احتمال بیماری لثه شوند.

از مصرف خمیر دندان با جوش شیرین خودداری کنید

جوش شیرین به عنوان یک ماده عالی برای تمیز کردن طبیعی دندان ها در نظر گرفته می شود، اما می تواند برای رزین کامپوزیت ساینده باشد. می تواند باعث فرسودگی زود هنگام و تغییر رنگ آنها شود. از استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن روکش ها خودداری کنید.

از خمیر دندان پولیش شده استفاده کنید

مارک های خمیر دندان که مخصوص روکش ها طراحی شده اند، برای از بین بردن تجمع پلاک راحت تر هستند. آنها نه تنها به تمیز کردن دندان‌هایتان کمک می‌کنند، بلکه روکش‌هایتان را نیز جلا می‌دهند. شما می توانید این خمیردندان ها را به صورت آنلاین یا از نزدیک ترین داروخانه خود خریداری کنید. دندانپزشک شما نیز ممکن است یکی را تجویز کند. نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که پولیش خمیر دندان فقط لکه های جزئی را سفید می کند، نه لکه های اصلی را.

ترک سیگار

سیگار عامل اصلی تغییر رنگ روکش ها و همچنین دندان های طبیعی است. اگر می خواهید ظاهر کامپوزیت ونیرهای خود را حفظ کرده و سلامت دهان و دندان خود را حفظ کنید، باید سعی کنید سیگار خود را تا حد امکان کاهش دهید.

بهترین مرکز کامپوزیت ونیر در تهران کجاست؟

شما می توانید ونیرها را در نزدیکترین کلینیک دندانپزشکی خود تنها با یک بار مراجعه دریافت کنید. ممکن است تکمیل این روش کمتر از یک ساعت یا نیم روز طول بکشد، اما می توانید فوراً نتایج را مشاهده کنید. انجام این نوع ترمیم به این معنی است که دندانپزشک رزین کامپوزیت را تراشیده و آن را به دندان زیرین می چسباند. داشتن ظاهری طبیعی به دست ماهر نیاز دارد، بنابراین یافتن یک دندانپزشک زیبایی با تجربه بسیار مهم است.

دندانپزشکی ایرانمهر واقع در جنت آباد تهران است و یکی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی زیبایی در تهران میباشد. چنانچه قصد نصب این روکش ها را داشتید، می توانید با تلفن های 021-44451339 برای گرفتن وقت ویزیت تماس گرفته یا اینکه به طور حضوری به آدرس جنت آباد جنوبی، بین همت و چهارباغ، ساختمان بانک دی، پلاک 152، طبقه اول، واحد 2 مراجعه کنید. 

melika.h
melika.h

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋