melika.h

melika.h

5 نکته مهم برای مراقبت های بعد از لمینت دندان

 

لبخند شما مهم است و یکی از بهترین راه‌ها برای درخشان‌تر کردن آن استفاده از لمینت دندان یا روکش های چینی است. مراقبت از روکش‌های جدید باعث می‌شود که آنها به بهترین شکل ظاهر شوند و اگر مراقبت های بعد از لمینت دندان را برای نگهداری مناسب انجام دهید، می‌توانند 10 سال یا بیشتر دوام بیاورند.

نکات مراقبت لمینت دندان

1. به طور منظم مسواک بزنید

همان روال‌هایی را برای بهداشت دهان و دندان انجام دهید که معمولاً انجام می‌دهید، حتی اگر درست است که چینی پوسیده نمی‌شود. اما به یاد داشته باشید، روکش‌های شما همچنان به دندان‌های واقعی شما متصل هستند و اگر به‌درستی و منظم مسواک نزنید، مستعد پوسیدگی هستند. توصیه می کنیم دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان کشیدن را فراموش نکنید. ممکن است برخی از قسمت‌های در معرض دندان در پشت روکش وجود داشته باشد و در آنجا پوسیدگی شروع به ریشه‌کردن کند. حتما از یک مسواک با پرزهای نرم استفاده کنید، در غیر این صورت، می توانید براقیت سطح روکش را مختل کنید.

2. اجسام سخت را با دندان خود نجوید

لمینت های دندان از پرسلن ساخته شده‌اند و در حالی که به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که انعطاف‌پذیر باشند، اگر یخ، آب نبات سفت یا سایر مواردی را که نیاز به نیروی گاز گرفتن زیادی دارند بجوید، ممکن است لمینیت شکسته یا تراشیده شود. یکی دیگر از مراقبت های بعد از لمینت دندان این است که از گاز گرفتن اشیایی که می‌توانید آن‌ها را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید، خودداری کنید. این شامل سیب، هلو، چوب کرفس و مواد غذایی مشابه است که می تواند باعث مقاومت شود.

3. دندان قروچه نکنید

دندان قروچه یا فشار دادن دندان ها بر روی هم می تواند یک مشکل جدی دندانی باشد و اگر درمان نشود می تواند منجر به آسیب به دندان ها و ناهماهنگی فک شما در مفصل شود. بسیاری از بیماران با شکایت از درد مفاصل ناشی از فشردن و خراشیدن هنگام خواب به مطب ما مراجعه می کنند. اگر با درد در فک یا سردرد از خواب بیدار می شوید، ممکن است در شب دندان قروچه کنید و این می تواند باعث آسیب دائمی شدید به روکش شود. اگر فکر می‌کنید ممکن است این مشکل را داشته باشید، حتماً آن را در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی کنید تا از پاک کردن پولیش یا ترک خوردن ظروف چینی جلوگیری کنید.

4. مراقب لکه ها باشید

بسیاری از غذاها و نوشیدنی‌هایی که روزانه مصرف می‌کنیم می‌توانند دندان‌های ما را لکه‌دار کنند، اما مصرف آن‌ها با روکش‌ها احتمالاً منجر به تغییر رنگ می‌شود. بنابراین سعی کنید از خوردن و نوشیدن چغندر، انواع توت ها، نوشابه، شراب قرمز، قهوه و چای خودداری کنید. اگر باید از برخی از این موارد لذت ببرید، از نی استفاده کنید تا این مایعات را از کنار روکش های خود بنوشید و با دقت و سریع بجوید. بعد از آن آنها را بشویید. از کشیدن سیگار برگ بپرهیزید و از جویدن تنباکو خودداری کنید. همه این موارد می تواند باعث تغییر رنگ سریع ظروف چینی شود.

5. از دهانشویه استفاده کنید

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، حفره‌ها و بیماری‌های لثه باید به‌درستی مسواک زده و نخ دندان کشیده شوند. این بدان معنی است که شما همچنان باید حداقل دو بار در روز دندان های خود را با مسواک نرم مسواک بزنید، یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید و با دهانشویه غیرالکلی مورد تایید ADA بشویید.

ما استفاده از دهانشویه‌های حاوی الکل را توصیه نمی‌کنیم، زیرا اگر روکش‌های شما از رزین کامپوزیت ساخته شده باشند، می‌توانند مواد چسبنده را خشک کرده و باعث شل شدن روکش‌های شما شوند. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند منجر به دندان درد، عقب نشینی لثه ها و ایجاد التهاب لثه و بیماری پریودنتال شود.

 

6. به طور منظم به دندانپزشک مراجعه نمایید

علاوه بر رعایت بهداشت دهان و دندان در خانه، مهم است که برای معاینات منظم، معمولاً هر شش ماه یکبار، به دندانپزشک خود مراجعه کنید. معاینات منظم به تشخیص حفره های کوچک و بیماری لثه قبل از شدید شدن کمک می کند. همچنین این فرصت را به شما می دهد که در مورد بهبود بهداشت دهان و دندان با روکش ها سوال کنید و روکش های خود را برای هر گونه مشکلی مانند شل شدن یا ترک خوردن بررسی کنید.

جمع بندی

شما بعد از نصب لمینت دندان، حتما توقع دارید که تا سال ها از این روکش ها استفاده نمایید، اما بهتر است بدانید که بدون رعایت نکردن مراقبت های بعد از لمینت، نمی توان توقع زیادی داشت. حتما نکاتی که در این مقاله ارائه شد را مو به مو انجام دهید تا عمر لمینت دندان خود را افزایش دهید. 

melika.h
melika.h

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋