melika.h

melika.h

چند نکته مهم که در مورد پرده زبرا باید بدانید

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، تنظیم میزان نور ورودی به محیط داخلی منزل از جمله مسائل حائز اهمیتی است که به آن توجه ویژه‌‎ای صورت گرفته و برای تحقق آن پرده‎‌های متفاوتی تولید شده است. پرده زبرا با امکان تنظیم دقیق نور در ساعات مشخصی از روز توانسته به عنوان یکی از محصولات برتر در این زمینه خوش درخشیده و مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به این مبحث قرار گیرد. پرده زبرا که از خانواده‎‌ی محصولات کرکره‌‎ای و رولی است، از نوارهای افقی تشکیل یافته که به واسطه‌‎ی غلتک تعبیه شده در آن امکان تغییر فواصل پرده و در نتیجه تنظیم میزان نور ورودی را ایجاد می‌کند. اما با وجود مناسب بودن این پرده در ایجاد یک حریم خصوصی و تنظیم نور لازم است برای دست‌یابی به خریدی موفق در خصوص آن نکات حائز اهمیتی ذکر شود.

کاربرد پرده‎‌های زبرا

در سال‎‌های گذشته تصور می‌شد که پرده زبرا تنها در مراکز اداری کاربرد داشته و استفاده از آن در منازل هیچ سنخیتی با دیگر وسایل نخواهد داشت. در حقیقت این تصور با وجود وسایلی که حالت سنتی و قدیمی و اشرافی‌گری داشتند، تا حدودی درست بوده و استفاده از این پرده ممکن بود یک ناهمگونی در بین وسایل ایجاد نماید. اما از آنجایی که دکوراسیون منازل هر ساله بیشتر به سمت مدرن پیش می‌رود و وسایل سنتی و شلوغ جای خود را به ابزارهایی با طراحی ساده و رنگ‎‌های خنثی می‌دهند، می‌توان گفت انتخاب پرده‎ زبرا در بخش‌‎‌های متفاوت منزل، می‌تواند به عنوان مناسب‌ترین گزینه‎ در خرید پرده، مطرح شود.

در حقیقت این پرده‌ها بدون برخورداری از لایه‌‎‌های اضافی که تنها سبب افزایش قیمت پرده می‌شوند، در طرح‎‌های متفاوت، متناسب برای آشپزخانه، پذیرایی و اتاق خواب موجود بوده و هر فرد می‌تواند بر اساس فضای مدنظر خود به انتخاب مناسب‌ترین طرح و رنگ از این محصولات بپردازد. خوب است بدانید که با روند پیشرفت تولید این پرده استفاده از طرح‎‌های خاصی از آن حتی در منازلی با سبک کلاسیک نیز مناسب بوده و نمی‌توان گفت که این محصولات منحصراً به منازل مدرن اختصاص دارد.

مزایای استفاده از پرده‎‌های زبرا

نصب پرده زبرا در مراکز مختلف می‌تواند مزایای متعددی را برای آن مراکز در پی داشته باشد. این مزایا به گونه‎‌ای بوده که تنها به جنبه‎‌ی ظاهری و زیبایی آن محدود نشده و شامل موارد گسترده‌‎تری نیز می‌‎باشد. از جمله مزایای استفاده از پرده زبرا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سهولت در جمع نمودن کامل پرده؛ پرده‎‌های زبرا را می‌توان با استفاده از غلتک‎های تعبیه شده در آن به‎‌طور کامل جمع نموده و از نور موجود در فضای بیرون به صورت حداکثری استفاده نمود.
  • تنوع در طرح؛ همانطور که در متن نیز اشاره نمودیم این پرده‌ها به طور یکسان و تنها با یک طرح تولید نمی‌شوند و از لحاظ رنگ و طرح تنوع بالایی را در اختیار خریداران قرار می‌‎‌دهند. به طوریکه با خیالی آسوده می‌توان به ست نمودن این پرده‎‌ها با دیگر وسایل خود پرداخت.
  • تنظیم نور ورودی بدون جمع شدن پرده؛ یکی دیگر از مزایای پرده زبرا امکان تنظیم نور ورودی بدون جمع شدن پرده می‌‎باشد. در حقیقت غلتک‎‌های تعبیه شده در این پرده این امکان را به وجود می‌آورند که با ایجاد حالت سایه و حذف حالت سایه، بدون اینکه از ارتفاع پرده کم شود (پرده جمع شود)، نور ورودی به داخل منزل تنظیم شده و بتوان همواره حریم خصوصی خود را حفظ نمود.

چند نکته مهم که در مورد پرده زبرا باید بدانید

تفاوت پرده‌‎‌های شید و زبرا

پرده‌‎‌های شید و زبرا از محصولات جدیدی هستند که توانستند جایگزین خوبی برای پرده‌‎‌های سنتی باشند. در عین حال که شباهت‎‌های ظاهری متعددی بین این دو پرده وجود دارد تفاوت‎‌های مهمی نیز وجود دارد. به طوریکه شناخت تفاوت پرده شید و زبرا در موفقیت خرید و رضایت‌مندی از محصول تهیه شده بسیار تأثیرگذار خواهد بود. عمده تفاوتی که بین پرده‎‌های شید و زبرا وجود دارد، شامل موارد زیر می‌‎باشد:

  • قابلیت ایجاد سایه روشن؛ پرده‌‎‌های زبرا برخلاف شید امکان ایجاد سایه روشن را داشته و اجازه می‌دهند تا کاربر به هر میزان که تمایل دارد میزان نور ورودی را تنظیم نماید.
  • توجه به طرح و رنگ؛ اگرچه در تهیه هر دوی این محصولات به ایجاد تنوع بیشتر توجه شده اما به طورکلی پارچه پرده زبرا نسبت به پرده شید از تنوع بیشتری بهره‌‎مند است.
  • جنس پرده‌‎‌ها؛ پرده‌‎‌های زبرا از پارچه و توری که به صورت دولایه قرار گرفته‌‎اند تشکیل یافته درحالیکه شید تنها از یک لایه پارچه که می‌تواند در طرح‌‎‌های متفاوتی باشد، ساخته شده است.

نکات حائز اهمیت در انتخاب پرده‌‎ی زبرا

در انتخاب مناسب‌‎ترین پرده زبرا نکات حائز اهمیتی مطرح می‌شود که توجه به این نکات در هنگام انتخاب این محصول می‌تواند در افزایش سرعت انتخاب و میزان رضایت فرد از محصول خریداری شده بسیار تأثیرگذار باشد.

  • توجه به انواع پرده‎‌های زبرا

پرده‎‌های زبرا در انواع متفاوتی چون: ساده، ترکیبی، طرح‌‎دار، پلیسه، سیلوئت و کودک موجود است که در میان این محصولات نوع ساده برای اتاق خواب و نوع ترکیبی و طرحدار با برخورداری از طرح‎‌های متفاوت تزیینی برای پذیرایی بسیار مناسب خواهد بود. تناسب فضای مدنظر با نوع پرده‎‌ای که فرد انتخاب می‌کند به شدت بر روی جلوه و نمای محصول تأثیرگذار می‌‎باشد.

  • توجه تناسب سبک پرده با سبک وسایل منزل

درصورتی‌که سبک وسایل منزل از جمله مبلمان و وسایل دکوری بیشتر به سمت سبک مدرن تمایل دارد، خوب است که به سراغ پرده‎‌هایی با طرح‌‎‌‎‌های ساده‎‌تر که دارای رنگ‌‎هایی متناسب با فضای مدرن هستند، بروید. اما اگر فضای منزل و وسایل بیشتر حالت تجملاتی داشته تا ساده، بهتراست به سراغ آن دسته از پرده‌‎‌های زبرا که از طرح و جلوه‌‎‌های تجملاتی‌‎تری بهره‌‎مندند رفته و نمای مناسبی را در منزل خود ایجاد نمایید.

چند نکته مهم که در مورد پرده زبرا باید بدانید

  • از عدم جذب گرد و غبار توسط پرده اطمینان حاصل فرمایید

در اماکنی که تردد خودرو و میزان آلودگی هوا زیاد است، پرده زبرا ممکن است با حجم زیادی از گرد و غبار مواجه شود که اگر جنس پارچه‎‌های به کار رفته در آن به گونه‌‎ای باشد که این آلودگی و گرد و غبارها را به خود جذب کند، ممکن است شستشوی این پرده‎‌ها به شدت دشوار شود. پس حتماً قبل از خرید در خصوص جنس پارچه تحقیق کرده و از عدم جذب گرد و غبار بر روی آن اطمینان خاطر حاصل فرمایید.

در صورت تمایل به خرید پرده زبرا می‌توانید به سایت سبک مدرن ارائه دهنده‌‎ی انواع و اقسام پرده‌‎‌های مدرن مراجعه نمایید. گروه مهندسی و معماری سبک مدرن کلیه خدمات طراحی پلان تا نظارت و اجرای پروژه‌‎‌های لوکس را از زمان پی‌ریزی تا چیدمان و تعیین دکوراسیون را به واسطه‌‎ی نیروهای حرفه‌‎ای با بهترین و به روزترین متریال ارائه می‌دهد. در صورت تمایل به استفاده از خدمات این مجموعه و مشاهده و خرید محصولات آن می‌توانید از آدرس sabkemodern.com استفاده نمایید.

منبع : https://www.ana.press/news/634119/چند-نکته-مهم-که-در-مورد-پرده-زبرا-باید-بدانید

melika.h
melika.h

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋