digital suggestions

digital suggestions

متخصص سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف iranweblife.com
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

هولوگرام چیست؟ به چه دردی میخورد؟

هولوگرام یا تمام نگاری تکنولوژی است که با برخورد لیزر به شیء ثابت، میتوان از اون تصویری سه بعدی ساخت. تکنولوژی هولوگرام صرفا معطوف به تصویر و نگارگری نمیشود و برای مقاصد امنیتی بسیار کاربرد دارد.

برچسب هولوگرام

 

لیبل هولوگرامی برچسبی است که از آن اکثرا برای حفاظت از محصول در برابر جعل استفاده میشود. حال چگونه برچسب هولوگرام این قدرت را دارد؟

برچسب هولوگرام مانند سایر روش های چاپی مانند چاپ آفست یا دیجیتال ساخته نمی شوند که براحتی قابل کپی کردن باشند. بالعکس هولوگرام از تکنولوژی پیشرفته پراش لیزر و با دستگاه های بسیار گران قیمت ساخته میشود و کد های امنیتی بالایی در آن لحاظ میشود که به هیچ وجه قابل کپی برداری نیست. طبیعتا یکی از عواملی که سبب میشود رقبای شما از جعل محصول شما دوری کنند، سختی جعل نکات امنیتی آن است. جعل برچسب هولوگرامی که روی محصولات خود میزنید عملا غیرممکن است.

انواع هولوگرام

با گذشت زمان انواع مختلفی از هولوگرام ساخته شد که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

هولوگرام آماده یا عمومی

هولوگرام آماده با عباراتی مانند Original از محصول شما حفاظت میکند و مخاطب متوجه اصالت محصول شما میشود. قیمت این برچسب از تمامی انواع هولوگرام ارزان تر تمام میشود و از لحاظ امنیتی نیز در رده 3-4 قرار میگیرد.

هولوگرام دو و سه بعدی

برچسب هولوگرامی دو یا سه بعدی از جمله بهترین انواع هولوگرام هستند. این برچسب ها با تخلخل تصاویر دو و سه بعدی ساخته میشوند و دارای فاکتور های امنیتی فراوانی هستند. این هولوگرام ها از لحاظ  امنیت در برابر جعل دارای بالاترین معیار ها هستند و اغلب برای گارانتی مدل های مختلف گوشی و محصولات با ارزش مورد استفاده قرار میگیرند.

هولوگرام شفاف یا ترنسپرنت

همانطور که از نام این برچسب برمیاید، این هولوگرام بصورت سطحی شفاف و قابل دیده شدن سطح زیرین ساخته میشود و برای جاهایی که میخواهید زیر هولوگرام را هم نشان دهید ایده آل است.

ویژگی های اصلی هولوگرام

 

1- قدرت بالا برای حفاظت از جعل کالا در برابر کلاه برداران

2- مقاومت نسبتا خوب در برابر گرما و آب

3- قابلتی تولید در انواع و طرح های مختلف

4- افزایش قدرت برند در ذهن مشتری

5- حفاظت از برند و آبروی شرکت در برابر جعل و تقلب

برخی کاربرد های اصلی هولوگرام در صنایع مختلف

از هولوگرام در بسیاری صنایع مختلف و حتی کالاهای روزمره نیز استفاده میشود. بسیاری از کارت های اعتباری، گواهینامه ها، کارت ملی، اسناد رسمی دولتی و حقوقی، واحد پولی ارزشمند و ... از هولوگرام برای افزایش امنیت استفاده میشود. مطالعه بیشتر در مورد نحوه ساخت هولوگرام در این لینک.

 

digital suggestions
digital suggestions متخصص سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف iranweblife.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋