مریم زارع زاده

مریم زارع زاده

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر افزایش فروش و درآمد برند

کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای پیشرفت و ادامه مسیر خود باید در کنار حفظ مشتریان فعلی، به فکر جذب مشتریان جدید باشند. برای اینکه افراد دیگر را با برند خود آشنا کنید، راه‌های مختلفی وجود دارد و هدایای تبلیغاتی یکی از آن‌ها است. هدایای تبلیغاتی به هر محصولی اشاره دارد که به صورت رایگان در اختیار جامعه هدف قرار گرفته و بر روی آن‌ها نام برند و لوگوی شرکت درج شده است.

هدایای تبلیغاتی از بین محصولاتی انتخاب می‌شود که در طول روز مورد استفاده همه افراد قرار می‌گیرد، مانند خودکار تبلیغاتی یا لیوان تبلیغاتی که هر شخصی به آن‌ها نیاز خواهد داشت. برخی برندها ترجیح می‌دهند از هدایایی خاص‌تر مانند خودنویس‌های گران قیمت یا ست دمنوش استفاده کنند که این سبک هدایای برای قددرانی از مشتریان قدیمی و همکاران گزینه خوبی هستند. در ادامه این مقاله به نقش هدایای تبلیغاتی در افزایش فروش برند می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

هدایای تبلیغاتی چگونه بر روی افزایش فروش و درآمد تاثیر می‌گذارد؟

همانطور که می‌دانید روش‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارد، یک برند تبلیغات خود را بر روی بیلبوردهای شهری چاپ کرده و دیگری ترجیح می‌دهد از تبلیغات رادیویی یا تلویزیونی استفاده کند. این روش‌های تبلیغاتی نیاز به بودجه زیادی داشته و برندهای کوچک‌تر توان پرداخت آن را نخواهد داشت به همین دلیل ترجیح می‌دهند از تبلیغات چاپ شده بر روی کاغذ استفاده کنند. این روش هم بازدهی بالایی نخواهد داشت و باعث آسیب به محیط زیست می‌شود.

بهترین روش تبلیغاتی که یک برند می‌تواند از آن استفاده کند، هدایای تبلیغاتی است. با ارائه هدایا، شما محصولی را در اختیار افراد جامعه قرار می‌دهید که می‌توانند در زندگی روزمره از آن استفاده کرده و دائما به یاد برند شما باشند. این موضوع پس از چند روز می‌تواند نام برند را در ذهن مشتریان حک کند. در میان افرادی که هدیه تبلیغاتی را دریافت می‌کنند، برخی تبدیل به مشتریان شما شده و برخی از آن‌ها برندتان را به سایر افراد معرفی خواهند کرد.

در واقع انتخاب این روش تبلیغاتی چند مزیت بزرگ برای هر کسب و کاری به همراه خواهد داشت:

  • نیاز به بودجه زیادی ندارد. همانطور که اشاره شد، همه برندها می‌توانند از این روش تبلیغاتی برای افزایش فروش و درآمد خود استفاده کنند. شما با کمترین بودجه می‌توانید ۱۰۰۰ خودکار تهیه کرده و در جامعه توزیع کنید. خودکار در طول روز برای اموز مختلف مانند امضا کردن یا یادداشت برداری استفاده می‌شود، در نتیجه شما با صرف چندین هزار تومن برای خرید خودکار می‌توانید نام برند خود را در معرض دید مشتریان بالقوه خود قرار دهید.
  • محدود به زمان خاصی نیست. سایر روش‌های تبلیغاتی در یک بازه زمانی خاص به معرفی برند شما می‌پردازند اما هدایای تبلیغاتی تا چندین ماه برند شما را تبلیغ خواهد کرد. اگر از محصولاتی با کیفیت برای کمپین خود استفاده کنید، ممکن است آن هدیه طول عمر بیشتری داشته باشد و حتی بیش از یک سال در کنار مشتریان شما باقی بماند.
  • این روش تبلیغاتی بازدهی بالایی دارد. شما هزینه زیادی صرف خرید یک هدیه تبلیغاتی نمی‌کنید و از سمت دیگر آن هدیه برای چندین ماه نام برند شما را به عموم مردم نشان می‌دهد که همین موضوع نشان دهنده بازدهی بسیار بالایی این روش تبلیغاتی است. طبق تحقیقات انجام گرفته ۸۰ درصد افرادی که هدیه تبلیغاتی دریافت می‌کنند، نام آن برند را به خاطر دارند. همین درصد بالا نشان می‌دهد هدایای تبلیغاتی تا چه حد می‌تواند باعث افزایش درامد شرکت شود.
  • برند شما را به افراد زیادی معرفی خواهد کرد. ارائه یک هدیه تبلیغاتی نه تنها خود فرد، بلکه اطرافیان او را نیز با شرکت آشنا خواهد کرد. هر زمان که شخصی خودکار تبلیغاتی شما را درآورده و شروع به یادداشت برداری کند، اطرافیان نام برند را دیده و به مرور زمان احساس اعتماد بیشتری نسبت به برندتان پیدا می‌کنند. از سمت دیگر هدایای مانند ست رومیزی طول عمر بالایی داشته و می‌توانند افراد زیادی را با خدمات شما آشنا کند. شما با خرج کردن هزینه‌ای پایین، می‌توانید یک فرد و اطرافیان او را تحت تاثیر قرار دهید که نتیجه آن افزایش فروش و درآمد برند است.

 

مریم زارع زاده
مریم زارع زاده

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋