maryam_fah2000

maryam_fah2000

از ارتودنسی خود هنگام فعالیت های ورزشی محافظت کنید!

آیا تا به حال به دقت به نوجوانان هنگام ورزش نگاه کرده اید؟ احتمالا متوجه شده اید که بسیاری از آنها از بریس استفاده می کنند. آیا تعجب می کنید که چگونه آنها بدون آسیب رساندن به دندان ها یا آسیب رساندن به براکت ها و سیم های فلزی خود به فعالیت های بدنی و ورزش های تماسی می پردازند؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. استفاده از بریس مطلقا دلیلی برای نشستن در کنار زمین نیست. ارتودنسی و ورزش ضد هم نیستند.

اگر نگران صدمه زدن به دهان خود در حین انجام فعالیت های بدنی هستید، دستورالعمل های ارتودنتیست خود را دنبال کنید. انجام اقدامات اضافی برای محافظت از دندان‌ها و بریس‌ها به لذت‌بخش‌تر کردن ورزش کمک می‌کند. استفاده از احتیاط و افزودن کمی محافظت بسیار مفید است!

 

آیا محافظ دهان ورزشی برای بریس وجود دارد؟

محافظ‌های دهان ضربه‌هایی را که به دهان وارد می‌کنند، محافظت می‌کنند و از لب‌ها، گونه‌ها، زبان و دندان‌ها محافظت می‌کنند. علاوه بر این، با از بین بردن نیروها، آنها همچنین ممکن است به کاهش احتمال شکستگی فک یا آسیب به TMJ کمک کنند. شواهد قانع‌کننده کافی وجود ندارد که نشان دهد محافظ‌های دهان می‌توانند در برابر ضربه‌های مغزی محافظت کنند، بنابراین مطمئن شوید که کودک شما همچنان از کلاه ایمنی یا سایر تجهیزات ایمنی در طول فعالیت‌هایی که نیاز به آن دارند استفاده می‌کند.

کودکانی که دندان‌های خود را با بریس صاف می‌کنند، به محافظ ارتودنسی برای بریس‌ها نیاز دارند. این نوع انعطاف پذیرتر و به اندازه کافی بزرگ است تا براکت ها و سیم ها را در خود جای دهد. به عنوان یک مانع بین سخت افزار و بافت نرم عمل می کند و همچنین دستگاه را ایمن نگه می دارد. کودکان و نوجوانان نباید فقط سعی کنند با استفاده از یک مدل استاندارد محافظ دهانی را برای بریس‌ها بسازند، زیرا به درستی جا نمی‌شوند و از محافظت کافی برخوردار نمی‌شوند.

محافظ ارتودنسی

بر خلاف محافظ های دهان ورزشی که از پلاستیک سخت ساخته شده اند و همچنان می توانند در هنگام ضربه به دندان های شما آسیب وارد کنند، محافظ دهان ارتودنسی نامرئی یا ثابت از سیلیکون ساخته شده است که پوشیدن آن راحت تر است. محافظ دهان ارتودنسی نه تنها از برخورد لب های شما با دندان ها جلوگیری می کند، بلکه از براکت های بریس های شما نیز محافظت می کند.

maryam_fah2000
maryam_fah2000

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋