maryam_fah2000

maryam_fah2000

نگهدارنده ارتودنسی

ارتودنسی از آن دسته اقدامات درمانی و زیبایی است که لبخند افراد را هزار برابر زیباتر و جذاب تر از قبل میکند. افراد بعد از باز کردن براکت های ارتودنسی خود می تواند تغییر و تفاوت چشمگیر ایجاد شده را مشاهده نمایند و این جا است که از ارتودنتیست خود تشکر می کنید.

انواع نگه دارنده ها در ارتودنسی

معمولا بعد از انجام ارتودنسی این ریتینر ها برای حفظ نظم دندان ها توسط دندانپزشکان توصیه می شود. نگه دارنده ارتودنسی دارای دو نوع ثابت و متحرک می باشند. که در ادامه مطالب بیشتری درباره نحوه استفاده و کاربرد آنها ارائه میکنیم.

نگه دارنده های ثابت

این نگه دارنده ها همانطور که از نامش پیداست همانند ارتودنسی ثابت هستند که نمی توان آن را در خانه از دهان خارج کرد و برای این کار لازم است تا به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این نگه دارنده ها پشت دندان ها قرار میگیرند و در ظاهر دندان ها و هنگام لبخند زدن مشاهده نمی شوند از این رو استفاده از آن ها بسیار مناسب است . به این ریتینر ها سیم پشت دندانی هم میگویند. برای اطلاعات بیشتر درباره ارتودنسی ثابت این مقاله را بخوانید.

نگه دارنده های متحرک

نگه دارنده های بعدی از نوع متحرک هستند و هالی نام دارند. این نگه دارنده های برای مدت های طولانی در  ارتودنسی به کار رفته است. این نوع از نگه دارنده ها دارای بدنه ای پلاستیکی و قلاب های فلزی هستند که بر خلاف نوع ثابت آن نیازی به وجود داپمی در دهان ندارند افراد میتوانند این نگه دارنده ها را خارج کنند و هر زمان که مساعد بودند در دهان خود قرار دهند

maryam_fah2000
maryam_fah2000

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋