maryam_fah2000

maryam_fah2000

کیست دندان؟ فورا آن را درمان کنید!

مشکلات دندانی و دهانی فقط مربوط به دندان درد به دلیل عفونت ناشی از حفره ها نیست. این مشکلات ممکن است بدون علائمی که فرد مبتلا از آن آگاه است ظاهر شود. به همین دلیل، گاهی اوقات دندانپزشکان به بیماران توصیه می کنند که برای تعیین وضعیت دندان ها، بافت های اطراف دندان و مفصل فک، معاینات کمکی را در قالب عکس اشعه ایکس دندان انجام دهند. یک نمونه از بیماری های دندانی و دهانی که می توانید تجربه کنید، کیست دندان است.

 

 

کیست دندان چیست؟

حفره ای پاکتی شکل پر از مایع کلسترول است که در اطراف دندان یا لثه قرار دارد. محتویات آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. حاوی مایع یا مواد نرم است. این کیست ها در اطراف دندان ها ایجاد می شوند و در ابتدا بی ضرر ظاهر می شوند، اما در صورت عدم درمان می توانند منجر به مشکلات سلامت دهان و دندان شوند.

چه چیزی باعث ایجاد کیست های دندانی می شود؟

متخصصان دو علت اصلی کیست های دندانی را شناسایی کرده اند: عفونت و تصادف. کیست های دندانی ناشی از عفونت می توانند زمانی ایجاد شوند که حفره به خوبی درمان نشود یا دندان بمیرد. در چنین شرایطی، باکتری ها می توانند در کانال ریشه تکثیر شوند و باعث عفونت استخوان شوند. در نتیجه ممکن است کیست در نزدیکی ریشه دندان ایجاد شود.

کیست‌های دندانی نیز ممکن است پس از تصادفی مانند شکستگی فک یا هر نوع ضربه به دهان و دندان ایجاد شوند. چنین حوادثی می تواند باعث مرگ دندان شود که در صورت عدم توجه و درمان منجر به تشکیل کیست دندانی می شود.

درمان فوری کیست دندان

کیست‌های بسیار کوچک دندان می توانند خود به خود از بین بروند. همچنین می توانند با داروهای ضد التهابی و آنتی بیوتیک های تجویزی درمان شوند. داروهای ضد التهابی برای درمان التهاب ناشی از کیست، آنتی بیوتیک ها برای کیست‌هایی که با عفونت همراه هستند استفاده می شود. گاهی اوقات در صورت وجود درد، دندانپزشک برای کاهش درد مسکن تجویز می کند. اگر اندازه کیست بزرگ باشد و با دارو قابل درمان نباشد، دندانپزشک خوب در غرب تهران کیست دندان را با جراحی خارج می کند.

 

maryam_fah2000
maryam_fah2000

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋