maryam_fah2000

maryam_fah2000

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی است که شامل درمان، پیشگیری و تشخیص مشکلات مختلف دندانی است. برای اصلاح برخی از این مشکلات، می توان به بیمار یک دستگاه ارتودنسی ثابت یا متحرک داد. یک دستگاه ثابت باید به دندان شما بچسبد. دستگاه های متحرک ارتودنسی متفاوت هستند زیرا می توان آنها را از دهان خارج کرد. بسیاری از انواع مراقبت های ارتودنسی نیاز به مراحل متعددی از درمان دارند، بنابراین دستگاه های ارتودنسی متحرک ممکن است برای درمان ترجیح داده شوند. اگر گزینه درمانی خاصی را در نظر می گیرید، دستگاه های متحرک می توانند برای شما بسیار مفید باشند. چند گزینه مختلف برای انتخاب وجود دارد.

 

 

درمان با ارتودنسی متحرک

در درمان با ارتودنسی متحرک بخش های مختلف دستگاه پیچ ها و فنر ها با کمک نیروی مکانیکی که به دندان ها وارد می کنند آن را به جای درست خود هدایت می کنند. اگر چه درمان با ارتودنسی متحرک روش موثر و کوتاه تری است اما اعمال آن برای همه انواع نامرتبی دندان توصیه نمی شود و پزشک باید در این باره تصمیم بگیرد.

در نامرتبی های شدید دندانی استفاده از ارتودنسی های ثابت بازدهی بیشتری خواهد داشت. در درمان با ارتودنسی پزشک با بررسی شدت نامرتبی دندان ها و فک نوع درمان را مشخص می کند. با انتخاب پزشک مناسب می توانید به تصمیم ها و توصیه های ایشان اعتماد کنید.

در مواردی ممکن است لازم باشد تا برای درمان نامرتبی دندان از روش های ترکیبی استفاده شود. مثلا قبل از درمان با ارتودنسی ثابت ارتودنسی متحرک اعمال شود و یا برای تکمیل درمان پس از جدا کردن ارتودنسی ثابت ارتودنسی متحرک بکار برده شود.

maryam_fah2000
maryam_fah2000

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋