maryam88psy

maryam88psy

20 حقیقت جالب در مورد طراحی سایت

امروزه طراحی سایت به نسبت دهه گذشته تغییرات زیادی کرده است. حالا به راحتی می‌توان از طریق CMS های رایگان یا پولی اقدام به طراحی سایت کرد، اما مسئله مهم در اینجا، این است که چه تعداد از این سایتها قابل کاربرد هستند؟

در این مقاله بنابر اعلام رسمی ریکان تک شرکت فعال در زمینه طراحی سایت در ارومیه و کل کشور ایران در نظر داریم به حقایق و نکاتی جالبی که باید در طراحی سایت به آن توجه شود، بپردازیم.

 

 

 

1. توجه ماهی کاربران

مدت زمان توجه کاربران از ۱۲ ثانیه با ۸ ثانیه کاهش یافته است، حالا مدت زمان توجه کاربران اینترنت از ماهی با ۹ ثانیه توجه نیز کمتر است. بنابراین شما باید محتوا و هدف خود را در کمتر از ۸ ثانیه به مخاطب برسانید، وگرنه این مشکل پیش می‌آید تا به سرعت کاربران را از دست دهید و بانس رایت سایت‌تان بالا رود. 

 

2. گوشی همراه ابزار اصلی اتصال به اینترنت

در حال حاضر دو سوم کاربران اینترنت از طریق گوشی خود به اینترنت متصل می‌شوند. بنابراین طراحی سایت به صورت ریسپانسیو یک عامل مهم و ضروری در طراحی سایت است. 

 

3. محتوای لیستی به جای پاراگرافهای بلند

با وجود اینکه محتوای طولانی‌تر برای سئو مناسب است،‌ سعی کنید از محتوای لیستی، بولد کردن کلمات و تیترهای توصیفی استفاده کنید تا توجه مخاطبان خود را داشته باشید. 

 

4. شرکت خود را بشناسانید

از هر ۱۰ نفر ۷ نفر کسب‌وکارها را از طریق اینترنت پیدا می‌کند. این خود نشان‌دهنده اهمیت  فزاینده طراحی سایت و وجود فضای اختصاصی در دنیای وب است، تا بتوانیم خودمان را به درستی به کاربران بشناسانیم. 

 

5. نزدیک ۳ میلیارد جستجوی گوگل روزانه

آمار نشان می‌دهد به طور متوسط روزانه ۲.۹ میلیارد جستجوی گوگل اتفاق می‌افتد، این خود نشان‌دهنده اهمیت سئو سایت است تا بتوانیم با این حجم از جستجو خود را به مخاطبمان نشان دهیم. باید با نشان دادن تمایز خود از کاربران در این دنیای بزرگ با سطح رقابت فوق‌العاده دوام بیاوریم. 

 

6. 73% کاربران در جستجوی ویدیو

در چند سال اخیر شبکه‌های آموزشی و اجتماعی ویدیو محور این رویکرد را در مخاطبان ایجاد کرده‌‌اند که نزدیک ۷۳ درصد کاربران برای جستجوی خود به دنبال محتوای ویدیویی هستند. 

 

7.در صفحه اصلی سایت به من بگو چه کاره‌ای؟

86% کاربران انتظار دارند که محصولات و خدمات سایت در صفحه اصلی مشخص باشد و برای رسیدن به اطلاعات بیشتر نیازی به جستجو در سایت نباشد. در طراحی صفحه اصلی سایت به رویکرد و هدف خود را از سایت مشخص کنید. 

 

8. عاشق رنگ سایت شدم

80% کاربران طراحی و رنگ سایت را عامل اصلی در جلب توجه‌شان می‌دانند. در ضمن وجود تم رنگی مشخص و متمایز در سایت باعث شناسایی بهتر و ایجاد هویت سایت شما توسط کاربر می‌شود. 

 

9. مطالعه بیشتر اهمیتی برای مخاطب ندارد

تحقیقات نشان می‌دهد که کاربران مشکلی با اسکرول کردن ندارند و برای رساندن محتوای خود به مخاطب نیازی به استفاده از فولد، آنفولد نیست. 

 

10. قیف بازاریابی

آمار نشان می دهد که مخاطبین، علاقه مند به پیشنهادات و محصولاتی هستند که برای نیازها و خواسته های آنها می‌باشد. بهتر است برای اینکار مخاطبان خود را بشناسید و باتوجه به نیازهایشان اقدام به طراحی قیف بازاریابی برای گروه های مختلف کنید.

 

11. خروج از پاپ آپ کار میکنه

با اینکه خیلی‌ها می‌گویند پاپ آپ باعث ریزش کاربران می‌شود ولی آمار نشان می‌دهد که از طریق پاپ آپ میتوان ایمیل تعداد زیادی از کاربران را به دست آورد.

 

12. فرم‌های خسته‌کننده

شاید این موضوع تقریبا برای همه ما مشخص و واضح باشد که وجود فرمهای خسته‌کننده و طولانی در خروج کاربر از سایت به شدت موثرند. پس فقط اطلاعات ضروری را از کاربر دریافت کنید و برخی از سوالات فرم را در مرحله اول ثبت‌نام قرار ندهید. 

 

13. 2.7 میلیون بلاگ روزانه در اینترنت قرار می‌گیرند

با این حجم از اطلاعات واضح و مبرهن است که اگر میخواهیم توجه مخاطب را جلب کنیم، باید به محتوای خود توجه زیادی کنیم. سعی کنید از زاویه‌ای جدید به مسائل بپردازید. چیزی جدید به مخاطب ارائه دهید. 

 

 

14. تاثیر اینترنت روی 56% تراکنشات مالی آفلاین

شاید گمان کنید که حجم تراکنشات مالی شما از تغییر سایت پایین است، اما آمار نشان می‌دهد که نزدیک به 56% خریدهای آفلاین از تعاملات آنلاین و سایتها به دست می‌آید. پس به کار خوب خود در فضای نت ادامه دهید. 

 

15. هر کاربر گوشی هوشمند 150 بار گوشی‌اش را چک می‌کند

به طور متوسط هر کاربر گوشی هوشمند روزانه ۱۵۰ بار گوشی خود را چک می‌کند، این خود نشان‌دهنده مدت زمانی است که کاربران در اینترنت سپری می‌کنند. شما میتوانید برای کاربران سایت خود از نشان دادن بروز رسانی استفاده کنید تا آنها را به سایت خود بکشانید. 

 

 

 

16. 70% بدون CTA در صفحه اصلی

این میتواند به شما کمک شایانی کند، بسیاری از کسب‌وکارها در صفحه اصلی فراموش می‌کنند که گزینه Call to Action قرار دهند و این به شما در پیشی گرفتن از رقبا کمک شایانی کند. 

 

17. فقط 11.8% سایتها به درد بخور است

براساس آمار تقریبی فقط ۱۱.۸ درصد سایتها به صورت ریسپانسیو طراحی می‌شوند و از آنجایی که حجم زیادی از کاربران سایتها، کاربران گوشی‌های همراه هستند، عملا سایت بدون طراحی واکنش‌گرا به درد نخور است. 

 

18. فقط 0.5 ثانیه نیاز است

زمانی که سایت لود شد، کاربر فقط به 0.5 ثانیه نیاز دارد تا نظر و دیدگاه خود نسبت به سایت را شکل دهد. بنابراین تاثیرگذاری اولیه از اهمیت بالایی برخوردار است. 

 

19. اعتبار سایت

از نظر ۴۸ درصد کاربران طراحی سایت نشان‌دهنده اعتبار سایت است. نگاهی به سایتها و برندهای معتبر بیندازید تا متوجه حرفم شوید. 

 

20. نظرات مشتریان

۷۲ درصد کاربران معتقدند که بخش نظرات مشتریان برای آنها مانند تعریف و نظر شخصی ارزش و اهمیت دارد. همین موضوع نشان‌دهنده اهمیت نظرات مشتریان و مشخص کردن آن در سایت‌تان است. 


 

سخن آخر

با نگاهی به این آمار و ارقام می‌توان دریافت که چقدر روند گردش اطلاعات سرعت بالایی گرفته است و ما اگر خواهان آن هستیم تا در این رشد روزافزون همراه باشیم باید به نکات و موارد جدید توجه زیادی کنیم. بنابراین دفعه بعد که خواستید سایت طراحی کنید و یا به عنوان کارفرما درخواست طراحی سایت دهید، به همه این نکات توجه کنید. 

maryam88psy
maryam88psy

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋