mapsa22bootcamp

mapsa22bootcamp

برنامه نویسی را کجا یاد بگیریم؟

باید بگوییم که صرفا شرکت در یک بوت کمپ برنامه نویسی شما را برنامه نویس نمی کند! در کنار آموزش در یک بوت کمپ، به عنوان مثال بوت کمپ آموزش جاوا، باید بتوانید توانایی های دیگری را نیز در خود تقویت کنید که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم، اما پیش از آن ببینیم بوت کمپ برنامه نویسی چیست و چه تفاوتی با دوره های آموزشی برنامه نویسی دارد.

بوت کمپ برنامه نویسی چیست و چه تفاوتی با دوره های آموزشی دارد؟

بوت کمپ نامی آشنا برای برنامه نویسان و علاقه مندان به این حوزه است و طرفداران زیادی دارد. طرفداری زیاد آن هم به دلیل مزایای ویژه ای است که این نوع آموزش در دل خود جای داده است:

  1. آموزش در زمان کوتاه

بوت کمپ های برنامه نویسی در واقع دوره های آموزشی کوتاه مدت و فشرده ای هستند که شما در آن به یادگیری زبان های برنامه نویسی مختلف مثل جاوا (Java) و پایتون (Python)، فریم ورک ها (Framework) و سایر موارد مورد نیاز برنامه نویسی می پردازید.

این دوره ها بسته به موضوعی که می خواهید یاد بگیرید و در آن حرفه ای شوید مدت زمان متفاوتی دارند اما به طور کلی می توان گفت زمانی در حدود ۳ تا ۶ ماه برای آن نیاز است.

  1. امکان تجربه کار بر روی پروژه های واقعی

هدف هر یک از شما برای آموزش برنامه نویسی، استخدام در یک شرکت خوب با حقوق مناسب است. چیزی که احتمال استخدام شما را بالا میبرد آن است که تجربه کار بر روی پروژه های واقعی را داشته باشید و علاوه بر یادگیری مسائل به صورت تئوری، دانش خود را در انجام پروژه های مختلف به چالش کشیده باشید.

بوت کمپ ها این امکان را برای شما فراهم می کنند تا با نظارت منتورها بر روی پروژه های واقعی کار کنید و مهارت های بالاتری برای استخدام کسب کنید.

بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر نیز علاوه بر آموزش مسائل تئوری به صورت کامل و حرفه ای، فرصت تجربه ی کار بر روی پروژه های واقعی را با نظارت منتورها در اختیار شما می گذارد. پس از پایان دوره نیز برای استخدام به شرکت های معتبر متقاضی نیرو برای استخدام معرفی می شوید. مپصا اچ آر از آموزش تا استخدام همراه شما است.

در این بوت کمپ شما مهارت کار تیمی را نیز یاد خواهید گرفت و می توانید با شرکت در کارگاه های توسعه فردی و رزومه نویسی، مهارت های نرم خود را تقویت کنید و برای مصاحبه و نوشتن رزومه به مشکلی بر نخورید.

  1. بوت کمپ استخدامی

اکثر بوت کمپ های برنامه نویسی استخدامی هستند که جزو مزایای اصلی آنها به شمار می رود. شما اگر بتوانید دوره را با موفقیت بگذرانید به شرکت های متقاضی نیرو برای استخدام معرفی می شوید. این موضوع تا درصد زیادی احتمال استخدام شما را بالا می برد.

می توان گفت این ۳ مورد جزو اصلی ترین مزایای یک بوت کمپ برنامه نویسی به شمار می رود که تفاوت آن با دوره های آموزش عادی را نیز مشخص می کند. زمان کوتاه تر آموزش و تضمین استخدام تا درصد بالایی، علاقه مندان به برنامه نویسی را به سمت سرمایه گذاری در بوت کمپ ها هدایت می کند.

در کنار ثبت نام در یک بوت کمپ چه کارهایی باید انجام دهیم؟

خیر! شما نمی توانید صرفا به این موضوع اتکا کنید که با ثبت نام و شرکت در بوت کمپ مورد نظرتان به یک برنامه نویس تبدیل می شوید. شما باید کارهای جانبی دیگری برای رسیدن به هدفتان انجام دهید که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

  1. دیدن ویدئو های آموزشی و خواندن کتاب

برنامه نویسی دانشی بسیار گسترده است که روز به روز هم در حال به روز شدن و تکامل است. به همین منظور شما در کنار آموزشی که در یک بوت کمپ می بینید باید به سراغ ویدئوهای آموزشی رایگان موجود در شبکه های انتشار ویدئو مثل یوتیوب و سایت ها بروید تا بتوانید دانشتان را گسترش داده و آن را به روز نگه دارید.

علاوه بر آن می توانید به سراغ کتاب ها و یا کتاب های الکترونیک (Ebook) بروید و تا جای ممکن از آموزش های آنها بهره ببرید.

  1. دانش خود را به چالش بکشید

علاوه بر پروژه ای که قرار است در بوت کمپ بر روی آن کار کنید، برای خودتان پروژه هایی مرتبط و متناسب با سطحتان پیدا کنید و دانش تئوری خود را روی آنها پیاده سازی کنید.

این کار به شما کمک می کند تا به چالش هایی بر بخورید و سوال هایی برایتان پیش بیاید و در مسیر حل مشکلات و پیدا کردن جواب سوالات، دانش خودتان را تقویت کنید و به درجات بالاتری برسید. علاوه بر آن شما با این کار فهم عمیق تری از دانش تئوری که آموزش دیده اید پیدا خواهید کرد.

  1. مهارت های نرم خود را تقویت کنید

علاوه بر آموزش مباحث تئوری، شما به خصوص برای کار در شرکت ها و به صورت گروهی، نیاز به یادگیری مهارت های نرم دارید.

شما باید بتوانید مهارت هایی مثل کار گروهی را یاد بگیرید تا در یک ارتباط سالم و سازنده با همکارانتان اهداف سازمانی را به بهترین نحو ممکن پیش ببرید.

بعضی از بوت کمپ های برنامه نویسی با برگزاری کارگاه های توسعه فردی به آموزش مهارت های نرم می پردازند که می توانید در صورت نیاز در آنها شرکت کنید.

  1. حضور فعال در شبکه های اجتماعی و فروم های برنامه نویسان

شما باید به صورت پیوسته در شبکه های مختلف با سایر برنامه نویسان در ارتباط باشید. این کار علاوه بر شکل گیری روابط مفید، به شما کمک می کند تا در شرایطی که به بن بست خورده اید یا سوالی دارید، آن را با دیگر برنامه نویسان مطرح کنید و از آنها کمک بخواهید.

گاهی حتی ممکن است به دیگر برنامه نویسان کمک کنید و در طی آن نیز خودتان چیزی یاد بگیرید. دیدن سوالات و دغدغه ی سایر برنامه نویسان نیز برای رشد شما در این زمینه ی شغلی بسیار کمک کننده خواهد بود.

منبع:

https://ariamoons.com/tech-news/41496/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%A7-%D9%85%D9%BE%D8%B5%D8%A7-%D8%A7%DA%86-%D8%A2%D8%B1

mapsa22bootcamp
mapsa22bootcamp

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋