mapsa22bootcamp

mapsa22bootcamp

بوت کمپ برنامه نویسی

قطعا تصمیمتان را برای برنامه نویس شدن گرفته اید و به دنبال بهینه ترین راه برای آموزش می گردید. روش های مختلفی برای آموزش برنامه نویسی وجود دارد، از بوت کمپ برنامه نویسی گرفته تا کلاس های آموزشی و دوره های دانشگاهی. هر یک از آنها ویژگی های مثبت و منفی خودشان را دارند اما موردی که این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده است و نام آن را از خیلی جاها می شنویم، بوت کمپ برنامه نویسی است.

بوت کمپ برنامه نویسی در واقع یک راه آموزش است که مهارت هایی را به شما یاد می دهد که کارفرمایان به دنبال آن هستند!

برویم در ادامه ببینیم اصلا بوت کمپ برنامه نویسی چیست، چه مزایایی دارد و چگونه باید بهترین بوت کمپ برنامه نویسی را انتخاب کنیم. علاوه بر آن در ادامه به تمام سوالاتی که ممکن است در مورد یک بوت کمپ برنامه نویسی داشته باشید پاسخ داده می شود تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

بوت کمپ برنامه نویسی چیست؟

می توان گفت سریع ترین راه برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس، شرکت در یک بوت کمپ برنامه نویسی است! بوت کمپ ها برنامه های آموزشی فشرده و کوتاه مدتی را برگزار می کنند و در آن به آموزش زبان های برنامه نویسی، فریم ورک ها و در کل هر آنچه که برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس نیاز دارید، می پردازند. بوت کمپ ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.

مارک اسمیت، مدیر عامل Coding Dojo و برگزار کننده ی بوت کمپ های برنامه نویسی، در رابطه با نتیجه ی برگزاری بوت کمپ ها می گوید:

"ما در عرض سه ماه و نیم افراد را از صفر به یک برنامه نویس تبدیل میکنیم و شاهد موفقیت های فوق العاده ای هستیم! البته اگر خود بوتکمپرها هم هدفمند باشند و سخت تلاش کنند."

البته طول دوره ی آموزش در بوت کمپ ها به برگزار کننده ی آن و نوع دوره بستگی دارد و کمی متغیر است.

بوت کمپ های کد نویسی و برنامه نویسی معمولا توسط موسسات غیر انتفاعی و خصوصی برگزار می شود و بسته به سیاست آنها، دوره ها به صورت حضوری و یا آنلاین خواهند بود.

از جمله معروف ترین و بهترین موسسات برگزار کننده ی بوت کمپ برنامه نویسی در ایران می توان بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر، مکتب شریف و کارادمی را نام برد. Flatiron School، App Academy و General Assembly هم جزو برترین موسسات انگلیسی زبان هستند.

اگرچه بوت کمپ ها هنوز خیلی جا نیفتاده اند و خیلی ها هنوز به دنبال آموزش به روش های سنتی هستند، اما روند محبوبیت آن رو به رشد است چرا که برتری های زیادی نسبت به روش های سنتی آموزش برنامه نویسی دارد که در ادامه به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

mapsa22bootcamp
mapsa22bootcamp

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋