mamali1383ch

mamali1383ch

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

آشنایی با کردان کرج و مکان های دیدنی آن برای تفریح

کردان کرج منطقه ای بکر و زیبا در نزدیک تهران و کرج است که سالانه تعداد بیشماری گردشگر به خود جذب میکند.خرید ویلا در کردان به دلیل موقعیت عالی و هوای فوق العاده آن خواهان زیادی دارد. برای اطلاعات بیشتر از قیمت ها وارد سایت زاویلا شوید .

 

در ادامه به موارد زیر می پردازیم:

 

  • کردان کرج کجاست؟
  • فاصله کردان تا کرج
  • فاصله تهران تا کردان
  • کردان کرج (کردان تهران)
  • جاهای دیدنی کردان
  • نقشه کردان کرج
  • آب و هوای کردان
  • شناخت برترین مناطق ویلایی کردان

 

 

کردان کرج 

یکی از سوالاتی که همیشه درباره کردان پرسیده می شود، این است که کردان کجاست؟

از نظر جغرافیایی فاصله کردان تا تهران ، تنها ۱۸ کیلومتر است و این موضوع باعث جذابیت این روستا برای کرجی ها شده است تا آخر هفته ها و در فصل گرما به این ناحیه سفر کنند.برای مشاهده قیمت زمین در کردان وارد سایت زاویلا شوید.

همچنین، فاصله تهران تا کردان، ۶۸ کیلومتر است و این نزدیکی برای پایتخت نشینان این امکان را فراهم کرده است تا کمتر از یک ساعت، به یک ناحیه بی نظیر با هوای پاک و سرسبز برسند.

 

کردان کرج (کردان تهران)

کردان، به خاطر وسعت زیاد و همجوار بودن با شهرها و استان های مختلف، اسامی متفاوتی دارد.

کردان کرج، کردان تهران، کردان البرز و… نمونه ای از این اسامی است که منظور همه شان، منطقه کردان است پس اگر به چنین اسم هایی برخوردید، نگران نباشید و تعجب نکنید. قیمت ویلا در کردان

یکی از منطقه های لاکچری در کردان زعفرانیه کرج است که بیشتر افراد ثروت مند در این منطقه زندگی میکنند.

 

جاهای دیدنی کردان

کردان کرج جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد. از جاذبه های طبیعی و تاریخی گرفته تا تفریحات ورزشی و … .

 

۱. برج قبرستان

برج مقبره، آرامگاه امامزاده حسین از نوادگان امام سجاد (ع) است که به یکی از جاهای دیدنی کردان تبدیل شده است و عمر این مکان تاریخی، به دوره سلجوقیان بازمیگردد. این مقبره به نوبه خود، یک شاهکار معماری فاخر است زیرا برج آن کاملا به شکل دایره است و هیچ گونه زاویه ای ندارد. علاوه بر این، سوراخ هایی به منظور تهویه هوا و تنظیم رطوبت درون دیواره آن ، تعبیه شده است.

 

۲.رود کردان کرج

معمولا یکی از دلایل سفر به کردان، طبیعت و طراوت روستای کردان است. این پوشش گیاهی فوق العاده را مدیون رودخانه ارتفاعات کهار هستیم. این رودخانه به صورت مورب، از شمال شرق روستای کردان به جنوب غرب آن کشیده شده است و نیاز آب کردان را برطرف می نماید. نگاه کردن و گوش جان سپردن به این رودخانه با طراوت، به هرکسی آرامش می بخشد.

 

۳.سایت پروازی و کوهنوردی

این سایت پروازی که توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز و جمعی از خلبانان در سال ۹۶ افتتاح شد، باعث شده حسرت پرواز کردن به دل کسی نماند. خوبی این مجموعه این است که آموزش عملی پرواز نیز می دهد بنابراین اگر تجربه پرواز با پاراگلایدر ندارید، نگران نباشید.

کردان، شرایط مناسبی برای کوهنوردی دارد و علاقه مندان به ورزش، توسط گروه کوهنوردی «سنگ سو» پشتیبانی و ساپورت می شوند. همچنین کوه های این ناحیه، به خصوص «کوه کهار» طبیعت فوق العاده ای دارد. همگی این عوامل ، دست به دست هم داده است تا تجربه ای شیرین را برای کوهنوردان مبتدی و حرفه ای، رقم بزند.

 

۴.پل کردان کرج (پل بانو)

پل بانو یک اثر تاریخی-باستانی است که در زمان پادشاهان صفوی ساخته شده است و هم اکنون بقایای آن بر روی رود کردان، قابل مشاهده است. معمولا افراد این پل را با نام «پل کردان» می شناسند . البته صد حیف که تنها دو ستون از این پل تاریخی بر جای مانده است زیرا در اثر سیلاب های رود کردان، بخش زیادی از آن تخریب شد.

 

نقشه کردان کرج

آب و هوای کردان کرج

منطقه کردان، یکی از مناطق خوش آب و هوای حوالی پایتخت به حساب می آید و دمای آن در روز، حداکثر ۵ درجه خنک تر از تهران است و در شب این اختلاف دما، به ۱۵ الی ۲۰ درجه نیز می رسد. یکی از روستاهای فوق العاده ی تهراندشت در کردان، روستای سرخاب کرج است که به نگین تهراندشت معروف است.

 

تاریخچه و قدمت کردان

طبق مطالعات انجام شده  تاریخچه و قدمت کردان به قبل از ۶ هجری قمری برمیگردد و در آن دوره مرکز سیاسی و نظامی کرج محسوب میشد.

در گذشته ای نزدیک ،مردم کردان، بعنوان حاشیه نشین شناخته میشدند اما امروزه بیشتر ساکنین ، تهرانی ها و کرجی ها میباشند که با ساخت و ساز و خرید ویلا باعث پیشرفت و درامد این منطقه شده است. با رونق گرفتن این بخش، کردان به تدریج به منطقه ای اقتصادی کرج تبدیل شد و ایجاد کارخانه هایی مثل  آلومینیوم سازی ، کارتن سازی، ریسندگی ، بافندگی و مرغداری در این منقطه افزایش بیشتری گرفت. در حال حاضر و در سال ۱۴۰۱ ، جمعیت کردان حدود ۵۵۰۰ نفر مباشد.سایت زاویلا یکی از بهترین و امن ترین سایت ها در حوزه خرید و فروش ملک در کردان میباشد .

 

منبع:  https://zavilla.ir/kordan/

 

 

mamali1383ch
mamali1383ch

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋