saman sardari

saman sardari

نحوه شناسایی دوربین مخفی کوچک

 
امروزه دغدغه افراد برای حفظ حریم شخصی بیشتر شده است. برخی افراد سودجو با نیات پلید اقدام به نصب دستگاه شنود می کنند. محل زندگی و اتومبیل از جمله مکان های نصب دستگاه شنود است. در این مقاله می خواهیم به بررسی نحوه پیدا کردن دستگاه شنود بپردازیم. در ادامه همراه جی پی اس خودرو، مرجع خرید جی پی اس ماشین باشید.
فروشگاه اینترنتی نهصد مرکز فروش انواع دستگاه شنود یاب و دوربین یاب k18 میباشد جهت خرید و اطلاع از قیمت به وب سایت نهصد مراجعه کنید

 

یک سوال مهم؛ آیا شنود قانونی است؟
پیش از اینکه به سراغ پیدا کردن دستگاه شنود برویم، باید به یک سوال مهم و قانونی پاسخ دهیم. بر اساس متن صریح قانون نصب دستگاه شنود و شنود صدای دیگران تجاوز به حریم شخصی آن ها محسوب می شود. متخلفین نیز تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند. اما در برخی موارد افراد از دستگاه شنود برای امنیت خود استفاده می کنند. در مواقعی که دستگاه شنود برای امنیت شخصی استفاده شود، استفاده از آن منع قانونی ندارد. 
از کجا متوجه شویم که دستگاه شنود در منزل یا اتومبیل ما کارگذاشته شده است؟
در برخی اوقات فرد متوجه مواردی می شود که می تواند نشانه ای از نصب دستگاه شنود باشد. یکی از اولین نشانه های نصب دستگاه شنود، به هم ریختگی ماشین یا خودرو است. همان طور که اشاره کردیم ماشین و خودرو از رایج ترین مکان های نصب دستگاه شنود است. همچنین در برخی موارد خش خش صدای تلفن می تواند نشانه ای از شنود باشد. بنابراین هیچ وقت از بهم ریختگی محل کار، محل زندگی و اتومبیل خود به راحتی عبور نکنید. این مساله خصوصا درباره نحوه پیدا کردن شنود در منزل اهمیت زیادی دارد.
 
هرچیزی که باید درباره دستگاه شنود ردیاب بدانید را در جی پی اس خودرو بخوانید.
چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم ؟ 
 
گاهی اوقات فرد متوجه علائم شنود در خانه می شود. در حقیقت نشانه هایی از ورود غیرقانونی، بهم ریختگی خانه یا مسائل از این دست را می توان از نشانه های نصب دستگاه شنود دانست. در این مواقع بایستی به یافتن راه هایی برای پیدا کردن دستگاه شنود بپردازیم. برای پیدا کردن دستگاه شنود راه های مختلفی وجود دارد. استفاده از تلفن همراه و دستگاه های پیشرفته تر می توان ردیاب را به راحتی پیدا کرد. در ادامه نحوه پیدا کردن دستگاه شنود را بررسی می کنیم: 
1- همه جا را به خوبی چک کنید، بهترین نحوه پیدا کردن شنود در منزل
 
در اولین اقدام اگر متوجه شنود صدای خودتان شده اید، باید همه جا را چک کنید. دستگاه هایی مانند ردیاب شخصی ، دستگاه شنود و انواع جی پی اس اندازه کوچکی دارند. دوربین کوچک مخفی در حقیقت این دستگاه ها را به راحتی می توان در هر نقطه ای پنهان کرد.  تمامی نقاط منزل را بررسی کنید. خودرو خود را نیز کاملا بررسی کنید. زیر داشبورد و صندلی ها محتمل ترین مکان ها برای نصب دستگاه شنود است. بنابراین حتما همه جا را به خوبی بررسی کنید. 
چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم + عکس دستگاه شنود
2- از ابزارهای پیشرفته برای پیدا کردن دستگاه شنود استفاده کنید
 
برای اطمینان بیشتر می توانید از دستگاه های پیشرفته برای پیدا کردن شنود استفاده کنید. این دستگاه ها با ارسال امواج الکترومغناطیس به پیدا کردن دستگاه شنود کمک می کنند. با نزدیک شدن ردیاب به دستگاه شنود صدای سوت می شنوید و به این ترتیب به راحتی می توانید دستگاه شنود جاسازی شده را پیدا کنید. 
3- با موبایل و نرم افزار ردیابی دستگاه شنود را پیدا کنید
هنگام نصب جی پی اس، نصب دستگاه شنود و سایر وسایل امنیتی معمولا دستگاه شروع به ساطع کردن امواج مغناطیسی می کند. از آنجا که دسترسی به ابزارهای پیشرفته برای پیدا کردن و خنثی سازی این دستگاه ها در دسترس همگان نیست، می توان از راه های ساده تری برای پیدا کردن دستگاه شنود استفاده کنیم. یکی از انواع روش پیدا کردن دستگاه شنود استفاده از تلفن همراه است.دوربین کوچک مخفی  با نصب اپلیکیشن هایی مانند Hidden Camera Detector می توان امواج مربوط به دستگاه شنود را پیدا کرد. استفاده از این روش البته به نسبت دستگاه های پیشرفته تر معایبی هم دارد. برای مثال قدرت تلفن همراه بسیار محدود است و نمی تواند مانند یک دستگاه حرفه ای محل دستگاه شنود را پیدا کند.  برنامه های گوشی‌ های موبایل به نرم افزار ردیابی دستگاه شنود معروف هستند.
نر افزار ردیابی دستگاه شنود، یکی از راه های پیدا کردن دستگاه شنود
اگر دستگاه شنود پیدا نشد چه کنیم؟
 
در برخی موارد ممکن است موفق به پیدا کردن دستگاه شنود نشویم. در این مواقع می توانیم از دستگاه ضد شنود استفاده کنیم. این دستگاه با ایجاد نویزهای دوربین کوچک مزاحم امکان شنود را محدود می کند. در این زمان فرآیند دچار اختلال شده و نمی توان به صورت عادی صدا را شنود کرد. دستگاه های ضد ردیاب و ضد شنود البته قیمت بالایی دارند. همچنین در بسیاری از مواقع برای تهیه آن ها نیاز به اخذ مجوزهای قانونی است. 
پیشگیری بهتر از درمان؛ 3 نکته ساده برای جلوگیری از نصب دستگاه شنود
معمولا همه افراد پس از اینکه متوجه علائم شنود در خانه می شوند، به سراغ پیدا کردن دستگاه شنود می روند. در بسیاری از مواقع پیدا کردن دستگاه شنود چندان راحت نیست. به همین دلیل پیشگری از نصب شنود می تواند راه حل بسیار بهتری باشد. در ادامه بهترین راه های مقابله با نصب دستگاه شنود در منزل را بررسی می کنیم.
saman sardari
saman sardari

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋