سایت نیازمندیهای مالیچه

سایت نیازمندیهای مالیچه

موتورجستجوی قوی نیازمندیهای مالی ، وام ، ضامن ، سرمایه گذار ، وکیل و .... www.malicheh.com

مزایا و معایب ثبت شرکت

  1. عنوان اصلی محتوا:

مزایا و معایب ثبت شرکت

  1. کلمه کلیدی اصلی

ثبت شرکت

  1. کلمه کلیدی مرتبط

سازمان

  1. خلاصه محتوا (20 تا 30 کلمه)

در این مقاله می خواهیم درباره مزایا و معایب ثبت شرکت بیشتر بدانیم و از فواید آن برایتان بگوییم. با ما همراه باشید.

 

مقدمه

سازمان ها یا شرکت ها برای آنکه بتوانند از مزایای فوق العاده ای نظیر شرکت در مزایده ها یا اخذ وام بانکی بهره مند شوند، باید اقدام به ثبت شرکت خود نمایند. این موضوع باعث می شود مزایای بی نظیری عاید یک شرکت شود. در این مقاله می خواهیم در رابطه با همین موضوع صحبت کنیم. در ابتدا هدف از ثبت شرکت عنوان می شود. سپس مزایا و معایب این فرآیند بیان می شود. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات پیرامون این موضوع دارید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مراحل ثبت شرکت.

چرا باید یک شرکت، اقدام به ثبت شرکت کند؟

اولین موضوعی که باید در این مقاله عنوان شود، این می باشد که هدف از ثبت شرکت چه می باشد و یک شرکت با چه رویکردی، اقدام به انجام این کار می کند؟ شاید بتوان گفت اصلی ترین هدفی که یک شرکت اقدام به ثبت خود می کند، این است که دستگاه های بزرگ کشوری، بتوانند روی آن نظارت کافی را داشته باشند. این موضوع هنگامی مهم تر قلمداد می شود که بدانیم شرکت ها، ستون های اقتصاد کشور می باشند و گاها با معاملات بزرگی که انجام می دهند، می توانند اقتصاد را به سمت و سوی مناسبی، حرکت دهند. بنابراین عدم نظارت مناسب و کافی، باعث می شود هرگونه آسیب های اقتصادی نظیر پولشویی یا اختلاس انجام شود.

البته اگر یک شرکت، پروسه ثبت شرکت خود را انجام ندهد، نمی تواند شخصیت حقوقی خود را دریافت کند. در واقع یک شرکت وقتی شخصیت حقوقی ندارد، تمام فرآیند ها و فعالیت های آن غیر قانونی محسوب می شود و دسترسی به هدف و انجام کار ها برای آن ها، سخت و سخت تر می شود. در ادامه هنگامی که مزایای انجام این فرآیند اعلام شود، مشخص می شود که شرکت ها با انجام این کار، از امتیازات فوق العاده ای بهره مند می شوند. این امتیازات باعث می شود بر قدرت شرکت، افزوده شود و میزان سودآوری آن ها به میزان مناسبی، افزایش پیدا کند. با توجه به این موضوعات، اکثر شرکت ها در راه قانونی کردن فعالیت های خود می باشند و سعی دارند با افزایش حس نیت خود، روند سودآوری خود را افزایش دهند. این موضوع علاوه بر امتیاز مثبت در سطح داخلی، در سطح بین المللی نیز در کنار آن ها می باشد.

مزایای ثبت شرکت

در ابتدا متوجه شدیم که چرا باید یک شرکت اقدام به ثبت خود در دفاتر قانونی کند. حال در گام دوم، می خواهیم متوجه شویم که پروسه ثبت شرکت، دارای چه مزایایی برای سازمان ها یا شرکت ها می باشد. در واقع می خواهیم بدانیم که چه امتیازاتی، باعث می شود یک شرکت اقدام به ثبت خود در دفاتر قانونی کند. با بررسی های انجام شده، به این نتیجه رسیده ایم که یک شرکت با ثبت خود، می تواند به مزایایی که در زیر عنوان شده است، دست پیدا کند:

یک شرکت با ثبت، می تواند به مزایای زیادی دست پیدا کند.

1- با ثبت شرکت، اساسنامه شرکت در مرجع ثبت شرکت ها ثبت می شود. در اساسنامه، مفادی همچون میزان سهام، میزان سرمایه، نوع شرکت و سایر موارد درج می شود. این موضوع هنگامی موثر واقع می شود که اختلافی بین سرمایه گذاران یا مشتریان بوجود بیاید. در چنین حالتی، افراد می توانند به اساسنامه موجود روی بیاورند و بر اساس آن، مشکلات خود را حل و فصل نمایند.

2- یکی از جذاب ترین امتیازاتی که بعد از عملیات ثبت شرکت حاصل می شود، این است که شرکت می تواند در مزایده ها، حراجی ها، مناقصه ها و ... شرکت کند. این کار باعث می شود روند سودآوری به سمت شرکت روانه شود و معاملاتی که دارای سود می باشند، برای شرکت عنوان شوند.

3- اگر یک شرکت ثبت شود، فعالیت های وی قانونی می گردد و شرکت دارای شخصیت حقوقی می شود. این موضوع هنگامی موثر واقع می شود که شرکت فعالیت های خود را افزایش دهد و مردم در موضوعات مختلف، با شرکت آشنا می شوند و در این هنگام، شخصیت حقوقی شرکت باعث می شود مردم به شرکت، اعتماد پیدا کنند.

ادامه ی مزایا

4- شرکت وقتی به ثبت می رسد، می تواند در داخل یا خارج کشور، نمایندگی های خود را تشکیل دهد. در نتیجه میزان فعالیت شرکت گسترش می یابد و سودآوری حداکثر می شود.

5- پس از اینکه فرآیند ثبت شرکت تکمیل شد، شرکت می تواند از هرگونه وام های بانکی یا کمک های دولت برای آن ها در نظر گرفته است، بهره مند شوند.

6- یکی از ویژگی های فوق العاده برای شرکت هایی که ثبت شده اند، این می باشد که می توانند با دریافت کارت بازرگانی، اقدام به فعالیت در بازار های خارجی نیز کنند و در این زمینه، فعالیت های صادراتی یا وارداتی خود را نیز انجام دهند.

معایب ثبت شرکت

فرآیند ثبت شرکت، در کنار داشتن مزایای فوق العاده، دارای معایبی نیز می باشد. در این بخش، می خواهیم به جوانب منفی این پروسه نیز نگاهی بیندازیم.

1- یکی از معایبی که پیش روی شرکت های ثبت شده قرار دارد، این است که باید دفاتر مالیاتی خود را به صورت سالیانه به اداره مالیات، تحویل بدهند.

2- مدیریت شرکت، باید حقوق کارگران خود را بر اساس قانون کار بدهد و آن ها را بیمه کند.

3- برای اینکه یک شرکت بتواند خود را ثبت کند، باید اقامتگاه مشخصی برای انجام فعالیت های خود اخذ کند. ای موضوع باعث می شود هزینه های زیادی به موسسین شرکت تحمیل شود.

4- برای اینکه فرآیند ثبت شرکت انجام شود، موسسین باید حداقل میزان سرمایه و آورده را که در قانون مقرر شده، ارائه دهند.

در کنار مزایا، معایبی نیز در عملیات ثبت شرکت، وجود دارد.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید، پروسه ثبت شرکت، دارای مزایا و امتیازاتی برای شرکت می باشد. البته که در کنار این مزایا، معایبی نیز دامن گیر این شرکت ها، خواهد بود. با تمام این جوانب، به دلیل امتیازات خاصی که یک شرکت با ثبت می تواند بدست آورد، باید اشاره داشته باشیم که این پروسه می تواند سود آوری مناسبی برای شرکت رقم بزند. همچنین امکان مزایده و صادرات محصولات، می تواند یک قدم بزرگ برای کسب موفقیت برای شرکت های ثبت شده باشد.

در انتهای این مقاله، امیدواریم مطالب ارائه شده، مفید و موثر بوده باشند و این مقاله توانسته باشد در این زمینه، به مخاطبین عزیز، کمک های فراوانی کرده باشد.

جدیدترین مطالب و مقالات آموزشی در زمینه وام ، خدمات مالی و حقوقی را در سایت نیازمندی های مالیچه دنبال کنید .

سایت مالیچه به روزترین آگهی های خرید و فروش وام ، ضامن ، سرمایه گذار

www.malicheh.com

سایت نیازمندیهای مالیچه
سایت نیازمندیهای مالیچه موتورجستجوی قوی نیازمندیهای مالی ، وام ، ضامن ، سرمایه گذار ، وکیل و .... www.malicheh.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋