mahsa

mahsa

استایل هنری چیست؟

هنرهای تجسمی یا دیداری هنرهایی هستند که بر اساس حس بینایی انسان شکل گرفته‌اند. در دنیای مد، استایل هنری به سبکی گفته می‌شود که در آن آیتم‌ها، رنگ‌ها و سایر عناصر به طوری کنار هم قرار می‌گیرند که از مبانی اصلی هنرهای تجسمی پیروی کنند. منظور از مبانی هنر تجسمی آن دسته از قانون‌ها، ابزار یا خطوطی هستند که هنرمندان با کمک آنها می‌توانند اثرهای هنری منحصر به فردی را پدید بیاورند، به طور کلی واژه هنر برای بیشتر افراد واژه‌ای خوب و خوشایند است اما هر چیزی که پسوند هنری دارد لزوماً نباید از نظر همه افراد زیبا و جذاب باشد.

ظاهری جذاب و منحصر به فرد با استایل هنری

افرادی که به استایل‌های هنری علاقه‌مندند معمولاً در ظاهر خود فردگرا هستند. یعنی ترجیح می‌دهند از استایل‌های مرسوم یا ترندهای روز فاصله گرفته و آن چیزهایی را به تن کنند که از نظر خودشان زیبا و جذاب است؛ استایل‌های زیادی از این نظر با استایل هنری شباهت دارند. سبک‌هایی مثل استایل وینتج، استایل رترو، استایل آوانگارد، استایل بوهو و… همگی از این نظر با سبک هنری تشابه‌های زیادی دارند و حتی المان‌های آنها نیز در استایل هنری به کار گرفته می‌شود. البته ناگفته نماند که یک سری تفاوت‌های اصلی میان آنها وجود دارد که به خاطر آنها نباید آنها را یکسان دانست.

تاریخچه استایل هنری به چه زمانی برمی‌گردد؟

سبک هنری یک جنبش در اواسط قرن نوزدهم میلادی بود که بر اساس سادگی در طراحی پایه و اساس آن شکل گرفت. در واقع این جنبش در اوایل دهه ۱۸۵۰ در بریتانیا آغاز شد و تحت تأثیر محافل هنری مختلف مثل پیشارافائلی‌ها قرار گرفت. این سبک در قرن نوزدهم شامل لباس‌های زنانه بلند و گشاد بود که به نوعی از قرون وسطی الهام گرفته شده بودند.

Clothing styles. Top 12 in popularity - Top 12 popular clothing styles

سبک هنری توجه زنان زیادی را به خود جلب کرد و نقاشان زیادی به آن علاقمند شدند. لباس‌های راحت، گشاد و نسبتاً ساده که دارای آستین‌های پف‌دار بودند دلیل اصلی این توجه به حساب می‌آمدند. این سبک مخالفت بسیار شدیدی را با دامن‌های فنری، کرست برای لباس زنانه، کارگیری رنگ‌های مصنوعی برای رنگ آمیزی‌ پارچه‎ها داشت. علاوه بر این، در سبک هنری هیچ علاقه‌ای برای تزیین زیاد روی لباس وجود ندارد.

چطور می‌توانیم یک استایل هنری جذاب داشته باشیم؟

قدم اول برای داشتن چنین استایلی شناخت مبانی هنری است. شما با اطلاع از این مبانی به راحتی متوجه می‌شوید که لباس مناسب برای استفاده در این سبک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. زمانی که شما از اصول چیدمان و ترکیب عناصر در آثار هنری اطلاع داشته باشید، می‌توانید راحت‌تر در مورد به کارگیری آیتم‌های مختلف در این سبک تصمیم گیری کرده و ظاهر جذابی را برای خود بسازید.

Artsy Fashion Style: 4 Easy Tips to Turn Your Style into Art

در قدم بعدی باید علایق و روحیاتتان را به شکل دقیق‌تری بشناسید. اینکه چه ترکیب رنگ‎هایی برای شما جذاب‌تر هستند؟ چه نوع مدل پارچه‌ای را دوست دارید؟ علاقه دارید از چه آیتم‌هایی در ظاهر خود استفاده کنید و… سوالاتی هستند که پاسخ به آن‌ها می‌تواند مسیر را برای شما هموارتر کند، برای خلق ظاهری جذاب و منحصر به فرد با استایل هنری، نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند.

انتخاب رنگ‌ها

استفاده از ترکیب رنگ‌های جسورانه و غیرمعمول می‌تواند نقطه قوت شما باشد. امتحان کردن پالت‌های رنگی نو و خلاقانه می‌تواند جلوه‌ای هنری به استایل شما ببخشد.

طراحی‌های خاص و منحصر به فرد

به دنبال لباس‌ها و اکسسوری‌هایی با طرح‌های هنری، چه آنهایی که الهام گرفته از دوره‌های مختلف هنری هستند و چه مدرن و معاصر، باشید. این می‌تواند شامل چاپ‌های گرافیکی، نقاشی‌های دستی و حتی آثار کلاژ باشد.

Leather Women Dress | Embroidered Blouse | Top & Vest & Coat

 

ترکیب سازی بافت ها و مواد

بازی با بافت‌های مختلف مانند پارچه‌های مخملی، چرم، پارچه‌های شفاف و کتان می‌تواند عمق و تنوع بصری ایجاد کند. این ترکیبات نه تنها جلوه‌ای زیبا به شما می‌دهند بلکه بیانگر سلیقه هنری شما نیز هستند.

استفاده از اکسسوری های هنری 

انتخاب جواهرات دست‌ساز یا قطعات هنری که به عنوان اکسسوری استفاده می‌شوند، می‌تواند نقطه کانونی در استایل شما باشد. به دنبال قطعاتی باشید که داستانی دارند و به آن‌ها جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد می‌بخشند.

The Glory Of Designs By Women (It's About Time) The New, 57% OFF

الهام از دوره های هنری مختلف

 مطالعه و الهام گرفتن از دوره‌های مختلف هنری می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از نحوه ترکیب رنگ‌ها، پارچه‌ها و طراحی‌ها پیدا کنید. آزمایش با استایل‌هایی که از دوران رنسانس، باروک یا حتی مدرنیسم الهام گرفته‌اند، می‌تواند بسیار جذاب باشد.

شخصی سازی و خلاقیت 

در نهایت، مهم‌ترین بخش هر استایل هنری، بیان خود فرد است. سعی کنید تا جایی که ممکن است خلاقیت به خرج دهید و لباس‌ها یا اکسسوری‌های خود را شخصی‌سازی کنید. این می‌تواند به وسیله افزودن دکمه‌های خاص، دوخت‌های دستی یا حتی نوشته‌های شخصی‌سازی شده باشد.

با پیروی از این راهنما، می‌توانید استایلی جذاب و هنری خلق کنید که نه تنها منحصر به فرد بلکه بیانگر شخصیت و سلیقه هنری شما نیز باشد.

منبع: مجله هپی لند

mahsa
mahsa

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋