mahsa

mahsa

راهنمای خرید انواع دستگاه سورتینگ

دستگاه سورتینگ، یکی از ماشین آلات صنعتی است که بسیاری از تولید کنندگان و فعالین حوزه بسته بندی و ... به آن نیاز دارند. از  انواع دستگاه سورتینگ، در کاربردهای متفاوتی استفاده می شود. در صنعت مواد غذایی، دستگاه سورتینگ برنج را برای ارائه برنج های با کیفیت و مرغوب و جداسازی برنج بی کیفیت، یا ضایعات دیگر، استفاده می شود. یا از دستگاه سورتینگ حبوبات، برای ارائه بهترین حبوبات با بیشترین کیفیت و با کمترین هزینه استفاده می شود.

 

راهنمای خرید انواع دستگاه سورتینگ

دستگاه سورتینگ، مزایای بسیار و ویژگی هایی دارد که می توانید در اینجا مطالعه کنید. اما برای خرید انواع دستگاه سورتینگ، باید به نکات متعددی توجه کرد، تا بهترین و با کیفیت ترین دستگاه سورتینگ، خریداری شده و بیشترین کارایی و بهره وری و کمترین هزینه را برای شما به همراه داشته باشد. انواع مختلفی از تجهیزات و دستگاه های سورتینگ وجود دارند، که هر کدام در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها می توانند یک یا دو انحراف روی یک خط نقاله با حرکت آهسته داشته باشند، یا سرعت بالایی داشته باشند و در نتیجه تعداد بیشتری از محصول مورد نظر شما را در یک ساعت سورت کنند. به علاوه، اندازه، وزن و شکل محصول مورد نظر شما، نقش بسیار مهمی در انتخاب تجهیزات مرتب‌ سازی صحیح دارد.

نوع دستگاه سورتینگ و هدف از استفاده آن

همانطور که گفته شد، استفاده ای که میخواهید از یک دستگاه سورتینگ کنید؛ نقش مهمی در انتخاب بهترین دستگاه و خرید آن دارد. به همین دلیل در اینجا چند نمونه از انواع دستگاه سورتینگ را با هم بررسی می کنیم.

دستگاه سورتینگ حبوبات

دستگاه سورتینگ حبوبات، یکی دیگر از دستگاه هایی است که با آن می توان حبوباتی همچون لوبیا، عدس، نخود و ... را سورت کرد. چنین دستگاهی علاوه بر توان و دقت بالا، باید ظرفیت بالایی هم داشته باشد. پس هنگام خرید به این موضوع هم توجه ویژه ای داشته باشد.

دستگاه سورتینگ برنج

دستگاه سورتینگ برنج، یکی از پرکاربردترین دستگاه های سورتینگ در صنایع غذایی محسوب می شود؛ که وظیفه جداسازی ناخالصی ها از دانه برنج را برعهده دارد. این دستگاه، ماشین آلات را براساس رنگ و اندازه جدا می کند. با استفاده از دستگاه سورتینگ برنج، امکان جداسازی دانه های شکسته و نیم دانه و فروش آنها به صورت جداگانه هم وجود خواهد داشت و شما می توانید هم برنج های یکدست و سالم، را به فروش برسانید و هم برنج های نیم دانه را به بازار عرضه کنید. تفاوتی که یک دستگاه سورتینگ برنج باید داشته باشد، این است که باید دقت و سرعت جداسازی بالاتری داشته باشد و چند کاناله باشد. پس در صورتی که قصد خرید دستگاه سورتینگ برنج را دارید؛ باید به دنبال خرید دستگاهی با چند کانال و قدرت و توان بالا باشید.

دستگاه سورتینگ مرغ

دستگاه سورتینگ مرغ و ماهی، یکی دیگر از این دستگاه ها است، که مرغ و ماهی را با کمک پارامترهایی همچون اندازه و وزن جدا می کند. این دستگاه بر روی کیفیت نهایی محصولات ارائه شده، تاثیر بسیاری خواهد داشت و در نتیجه باید دقت بالایی داشته باشد. پس بادی به دقت و توان این دستگاه در خرید آن توجه ویژه ای داشت.

دستگاه سورتینگ مرکبات

دستگاه سورتینگ مرکبات، باید پارامترهای مختلفی همچون رنگ، وزن، اندازه، شکل ظاهری و ... را مورد نظر قرار دهد و مرکبات را براساس آن مرتب کند. معمولا از این دستگاه ها در بازار برای صادرات مرکبات، استفاده می شود؛ در نتیجه با استفاده از آن می توان به درآمد بیشتری دست یافت. پس هنگام خرید آن، به ویژگی های آن توجه ویژه ای داشته باشید.

 

توان عملیاتی

ویژگی هایی وجود دارند، که باید در همه انواع دستگاه سورتینگ، بدون توجه به کارکرد آن وجود داشته باشد. یکی از این ویژگی هاف توان عملیاتی دستگاه است. طبعا یک دستگاه سورتینگ باید سرعت بسیار بیشتری از کارگران یک کارخانه برای جداسازی داشته باشد. دقیقا همین موضوع است که خرید دستگاه سورتینگ را به صرفه می کند و بهره وری و کارآیی را بهبود می بخشد.

دقت

همچنین یک سیستم سورتینگ، باید دقت بسیار بالایی داشته باشد. نداشتن دقت بالا، موضوعی است که استفاده از این دستگاه ها را بی فایده می کند. پس دقت، دیگر موضوعی است که هنگام خرید این دستگاه، باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه سورتینگ

 

اکثر کسب  کارهایی که به سیستم سورتینگ، نیاز پیدا می کنند؛ سوال مشترکی دارند و آن هم این است که هزینه این دستگاه ها چقدر است. در پاسخ باید گفت، این قیمت در انواع دستگاه سورتینگ، متفاوت است. به عنوان مثال قیمت دستگاه سورتینگ برنج، با قیمت دستگاه سورتینگ مرکبات، متفاوت است و این قیمت به عوامل متعددی بستگی دارد. درک این عوامل و اینکه چگونه بر قیمت تاثیر می گذارند، می تواند بر هزینه نهایی که برای خرید انواع سیستم سورتینگ می پردازید؛ تاثیرگذار باشد.این عوامل عبارت اند از:

طول و اندازه سیستم: هر چه سیستم سورتینگ شما طولانی‌تر و بزرگ‌تر باشد، نصب آن هزینه بیشتری خواهد داشت. این به دلیل هزینه مواد و همچنین هزینه های نیروی کار مرتبط با اجرای چنین سیستمی است.

نوع دستگاه سورتینگ: معمولاً انواع مختلف سورتینگ به روش‌های مختلف و با استفاده از مکانیسم‌ها یا اجزای مختلف عمل می‌کنند. به طور کلی، هرچه اجزای اصلی سیستم شما پیچیده‌تر باشند، سیستم گران‌تر خواهد بود.

تعداد انحرافات یا مقاصد: بر طبق هر دو نکته بالا، به دلیل هزینه های مواد و همچنین هزینه های مهندسی، هرچه سیستم شما به مسیرهای یا مقاصد بیشتری نیاز داشته باشد، گرانتر خواهد بود.

توان عملیاتی مورد نیاز: سیستم‌هایی با نرخ جابجایی بالاتر، نیاز به توان بالاتری برای جا به جایی محصولات دارند.

مورد دیگری که بر قیمت تاثیرگذار است، برند و نام تجاری دستگاه مورد نظر شماست. طبیعی است هرچه شناخته شده تر باشد، هزینه بیشتری باید برای آن بپردازید. همچنین نوسانات قیمت دلار، از عواملی است که تاثیری بر کیفیت ندارد ولی بر قیمت نهایی تاثیرگذار است. پس به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

mahsa
mahsa

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋