مونا بروفه

مونا بروفه

دوستان عزیزم امیدوارم محتوای من براتون مفید باشه ، قسمت کامنت ها برام کامنت بزارید هر سوالی داشتید جواب میدم
توسط ۲ نفر دنبال می شود

آموزش دف صفر تا صد آموزش ساز دف

استفاده از یک ساز دف مناسب می تواند تاثیر بسیار زیاد و خوبی بر آموزش ساز دف توسط شما بگذارد پس پیشنهاد می شود در خرید دف دقت کنید و ترجیها ازش ساز های ایران پرکاشن استفاده کنید.

 

برای شروع نواختن دف چه حرکاتی را باید یاد بگیرید؟

در ادامه مسیر آموزش دف به آموزش دو ضرب اول این مقاله می پردازیم که در نواختن دف بسیار مهم هستند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید زیرا این دو حرکت برای شروع دف بازی ضروری است.

برای شروع آموزش دف پلی باید دو نکته را یاد بگیریم

در ابتدای این مقاله که یکی از آموزش های ابتدایی ساز دف است، ابتدا باید با قسمت صفحه این ساز آشنا شویم تا بتوانیم دو حرکت اصلی دف بازی را یاد بگیریم. بنابراین در مرحله اول صفحه دف را به سه قسمت وسط، وسط و کناری تقسیم می کنیم، زیرا باید بدانیم در ضربات مختلفی که در آموزش ابتدایی دف یاد گرفتیم به کدام یک از این قسمت ها ضربه بزنیم.

 

آموزش ضربه زدن به تم در بازی دف:

 

اولین ضربی که یاد خواهیم گرفت ضرب آهنگ تم است، این صدا صدای بم تولید می کند و در وسط دف با دست راست پخش می شود و نماد آن در سبک نت نویسی تک خطی ما مانند تم نماد است. البته لازم به ذکر است که اگر نوازنده راست دست باشد این ضرب را با دست راست و اگر چپ دست باشد با دست چپ می نوازد. (به هر حال، ما فرض می کنیم که نوازنده در این پست راست دست است.)

نحوه قرار دادن شست دست راست در کنار ساز دف

 

مطالعه کامل مقاله + ویدیو در آموزش دف

سپس برای اجرای ضربه مچ دست خود را کمی خم کنید و تقریباً با نوک انگشتان به صفحه دف ضربه بزنید. توجه: اگر با اصول کلی دف گرفتن و نشستن با این ساز مشکل دارید، حتما آموزش دف نوازی قسمت اول را دنبال کنید.

نکاتی که هنگام اجرای آهنگ های دف موضوعی باید رعایت شود:
- هنگام انجام این ضربه باید مراقب بود که دست را خیلی شل و سفت نگه ندارید و فشار زیادی به دستتان وارد نکنید زیرا باعث خستگی سریع دست می شود.

- برای انجام این حرکت باید مچ دست را به طور کامل حرکت دهید، این برای دانش آموزانی که در آستانه شروع آموزش مقدماتی دف هستند مفید است.

- در حین انجام این حرکت، انگشتان باید چسب زده شده و باز نشوند.

- به هیچ عنوان کف دست را روی صفحه نمایش قرار ندهید زیرا پس از برخورد دف را خاموش می کند.

آموزش ضربات پشت یا پهلو در بازی دف:
ضرب دوم یک ضربه جانبی یا ضربه پشت است که صدای کم (نازک) تولید می کند و علامت آن علامت عقب است. برای نواختن این ریتم ابتدا باید تعداد انگشتان دست را یاد بگیرید که به شرح زیر است: شست، شماره 1; نمایه شماره 2; انگشت وسط، نه 3; بخشنامه، شماره 4 و انگشت کوچک شماره 5 است.

روش دف کرال پشت به این صورت است که ابتدا انگشتان 3 و 4 باید به هم بچسبند و در مرحله بعد آنها را تا لبه دف پایین می آوریم تا انگشت 4 تقریباً به لبه چوب برسد. در دف نوازی، ضرب پشتی صدای کمتری نسبت به ضرب آهنگ تم ایجاد می کند.

نکاتی که باید هنگام انجام یک حرکت ریلکسیشن رعایت کنید:

- در حین انجام این حرکت، دست شما نباید خیلی سفت باشد، فشار بسیار کمی به دست شما وارد می کند و می توانید این ضربه را به راحتی انجام دهید.

- در حین انجام این حرکت باید مچ دست را کاملا حرکت دهید.

- به هیچ وجه نباید بعد از زدن آن انگشتان خود را روی لوثیر قرار دهید، همانطور که در بالا ذکر شد این کار باعث خاموش شدن صدای دف می شود.

تم و آموزش پشتیبان گیری را در زیر تماشا کنید

 
چند تمرین برای اجرای تم و کرال پشت ارائه دهید:

برای بهبود تکنیک دف، باید تمریناتی که به شما داده شده را تکرار کنید و به این حرکات مسلط خواهید شد. بنابراین این دو حرکت را که ضربات اصلی دف هستند، چندین بار در فواصل زمانی معین بشمارید و تمرین کنید. %

مونا بروفه
مونا بروفه دوستان عزیزم امیدوارم محتوای من براتون مفید باشه ، قسمت کامنت ها برام کامنت بزارید هر سوالی داشتید جواب میدم

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋