madjidpuy2

madjidpuy2

بهترین روش زیبایی دندان

 

دندان زیبا فقط در دهان سالم وجود دارد. برای داشتن دندان‌های زیبا و سفید ابتدا باید دندان‌هایتان سالم باشند. دندان های سالم فقط در یک دهان سالم و مراقبت شده وجود دارند. میل به داشتن دندان‌های سفید و ردیف از همان بچگی به همه ما دیکته می‌شود. از طرفی تبلیغات تلوزیونی، افراد مشهور و ... همگی لبخندهای بینقص و جذابی دارند. به لطف پیشرفت‌های پزشکی و فناوری، راه‌‌های زیادی برای لبخند زیبا با دندان‌های کاملاً صاف و سفید وجود دارد.

 

انواع روش‌های زیبایی دندان

هنگامی که می‌خواهید لبخند خود را بهبود ببخشید، چندین انتخاب برای زیبایی بخشیدن به دندان‌های خود دارید. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

 

1. پیوند کامپوزیت

روکش کامپوزیت زیبایی دندان، برای دندان‌های آسیب دیده، پوسیده یا غیر سفید به کار برده می‌شود و با استفاده از موادی که با رنگ مینای دندان مطابقت دارد، ترمیم می‌کند. ابتدا، دندانپزشک شما ناحیه آلوده به پوسیدگی دندان را سوراخ کرده و کامپوزیت را روی سطح دندان قرار می‌دهد. سپس آن را درست شکل داده و صیقل می‌دهد تا با دندان‌های دیگر مطابقت داشته باشد. در این عمل زیبایی دندان، آسیب وارده به دندان ترمیم می‌شود و ظاهری سالم به دندان‌ها داده می‌شود. روکش کامپوزیت یک روش ارزان است که به بیماران کمک می‌کند تا از شر پوسیدگی دندان، ترک خوردگی دندان‌ها و لبه‌های کج خلاص شوند.

 

2. لمینت دندان

متخصص ارتودنسی با استفاده از روکش لمینت که از سرامیک مرغوب و شبیه دندان‌های طبیعی ساخته شده است، دندان‌های طبیعی و زیبایی به شما تحویل می‌دهد. لمینت‌های سرامیکی کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند و می‌توانند بسیاری از مشکلات مربوط به دندان از جمله دندان‌های ترک خورده، کج یا مینای آسیب دیده و شکاف بین دندان‌ها را برطرف کنند.

انواع لمینت برای زیبایی طرح لبخند

لمینتهای مات

لمینتهای براق

لمینتهای بافت‌دار

لمینتهای فلزی

لمینتهای تزئینی

لمینتهای پرفشار

لمینتهای میز

لمینتهای آنتی باکتریال

 

3. منبت و آنله

به این نوع روش‌ها «پر کردن غیر مستقیم» نیز گفته می‌شود. دندانپزشکان این موارد را زمانی اعمال می‌کنند که پوسیدگی دندان متوسط باشد یا ساختار دندانی کافی در دهان شما برای حمایت از پر شدن آن وجود نداشته باشد. اینله و آنله یکی از روش‌های زیبایی دندان است. هر دو مورد اینله و آنله از رزین دندان پزشکی ساخته می‌شوند و با استفاده از چسب مخصوص به دندان‌های شما می‌چسبند. این روش باعث تقویت دندان ها، جلوگیری از پوسیدگی و بازیابی زیبایی دندان‌های شما می‌شود.

 

4. ایمپلنت‌های دندانی

ایمپلنت‌های دندانی برای جایگزینی دندان‌های آسیب دیده یا از دست رفته مؤثر هستند. در طول این فرآیند، دندانپزشک یک قطعه کوچک تیتانیوم را وارد دهان شما می‌کند و در جایی که دندانی وجود ندارد، با استفاده از یک تاج آن را در فک شما ثابت می‌کند. ایمپلمنت‌های کار شده به قدری طبیعی هستند که به سختی می‌توانید تفاوت آن را با دندان‌های طبیعی بیابید.

 

5. باندینگ دندان

در باندینگ دندان، دندانپزشک از یک رزین همرنگ دندان استفاده می‌کند. این رزین یک ماده پلاستیکی بادوام است که با استفاده از اشعه ماوراء بنفش یا لیزر برای چسباندن مواد به دندان به کار برده می‌شود. پس از آن، دندانپزشک دندان شما آن را اصلاح، شکل و جلا می‌دهد. این روش دندانپزشکی زیبایی می‌تواند دندان‌های ترک خورده، پوسیده یا نامرتب را ترمیم کند. همچنین از ریشه‌های دندان شما که در برابر تحلیل لثه آسیب پذیر هستند محافظت می‌کند.  کل این زیبایی دندان تقریباً بدون درد است و معمولاً برای هر دندان حدود 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد.

 

6. سفید کردن یا بلیچینگ دندان

سفید کردن دندان یکی از روش های اساسی برای زیباتر کردن لبخند است. دندانپزشک پس از برداشتن پلاک و سایر مواد زائد از سطح دندان‌ها، سفید کردن یا بلیچینگ را انجام می‌دهد تا ظاهر طبیعی آن‌ها را بازگرداند. در طول سال ها، دندان‌های شما ممکن است در اثر غذا، نوشیدنی، دارو و همچنین به دلیل عادت‌های شخصی مانند سیگار کشیدن، لکه دار، ساییده و زرد شوند. سفید کردن این لکه‌ها را از بین می‌برد و پوششی سفید و براق برای دندان‌های شما ایجاد می‌کند.

 

انواع بلیچینگ برای زیبایی دندان

  1. اکسیژن بلیچ
  2. کلر بلیچ
  3. Reducing Bleach

 

7. تاج دندان

روکش یا کلاه دندان جایگزین کل دندان آسیب دیده یا پوسیده بالای خط لثه می‌شود و اندازه، شکل، استحکام و ظاهر آن را برمی‌گرداند. روکش‌ها از شکستن دندان ضعیف یا نگه داشتن دندان ترک خورده در کنار هم جلوگیری می‌کنند. آن‌ها همچنین برای اصلاح دندان‌های نامرتب یا غیر سفید، مفید هستند. روکش‌ها از جنس فلز، رزین، چینی و سرامیک است.

 

8. اینویزیلاین

اینویزیلاین یکی از جایگزین‌های محبوب برای ابزارهای ارتودنسی مانند بریس‌های شفاف است، زیرا از ترازکننده دندان استفاده می‌کند که قابل مشاهده نیست. شما می‌توانید از اینویزیلاین استفاده کنید زیرا به شما امکان می‌دهد تا دندان‌هایتان را صاف کنید و ظاهری صیقلی به آن‌ها بدهید. این ترازکننده‌های تقریباً نامرئی از یک ماده ترموپلاستیک ساخته شده‌اند که کاملاً روی دندان‌های شما قرار می‌گیرد و دندان‌های شما را کاملاً صاف می‌کند.

 

9. بریس

بریس از ابزارهای ارتودنسی است که دندانپزشک شما از آن‌ها برای تراز کردن دندان‌های شما به درستی استفاده می‌کند. در واقع، دندانپزشک زیبایی شما حتی ممکن است به شما بریس‌ها را به جای سایر روش‌های زیبایی توصیه کند. زیرا نامرتبی دندان‌ها ممکن است باعث مشکلات جدی سلامت دندان شود. معمولاً سه نوع بریس وجود دارد:

  • براکت‌هایی که به جلوی دندان ها متصل می شوند. معمولاً در بین کودکان برای زیبایی دندان استفاده می‌شود.
  • براکت‌هایی که در پشت دندان‌ها قرار می‌گیرند.
  • نوارهای فلزی برای پیچیدن دور دندان.

 

10. دندان مصنوعی

دندانپزشک شما می‌تواند از پروتز برای جایگزینی دندان از دست رفته با بیرون آوردن و دوباره گذاشتن آن در دهان استفاده کند. به طور معمول دو نوع پروتز وجود دارد.

  1. پروتز کامل
  2. پروتز پارسیل

هدف استفاده از دندان مصنوعی محافظت از بیماران در برابر اثرات منفی از دست دادن دندان است. هنگامی که دندانپزشک شما این روش را انجام دهد، می‌توانید بیشتر غذاها را بخورید و بنوشید. علاوه بر این، از افتادگی ظاهر صورت که اغلب در صورت از دست دادن دندان رخ می‌دهد، رنج نخواهید برد.

 

هزینه‌ی زیبایی دندان

هزینه‌های دندانپزشکی برای زیبایی دندان بسیار متفاوت است. با این حال هزینه‌های تقریبی به ازای هر دندان چیزی حدود 2 تا 10 میلیون تومان است.

معمولاً بیمه‌ها، هزینه‌های زیبایی دندان را پوشش نمی‌دهد. معمولاً درمان‌های فانشکال و طبیعی تا حدی توسط بیمه پوشش داده می‌شوند. پس در بحث زیبایی دندان، وقتی که هدف ترمیم یک مشکل ساختاری در دهان باشد، بخشی از هزینه توسط بیمه جبران می‌شود.

مشکلات زیبایی دندان

زیبایی دندان‌های جلو باعث می‌شود اعتماد به نفس بیشتر و لبخند جذاب‌تری داشته باشید. ترمیم زیبایی دندان جلو و برگرداندن شکل اصلی آن‌ها را باید به یک دندانپزشک ماهر بسپارید. در ادامه به معرفی مواردی می‌پردازیم که لبخند زدن را مشکل می‌کند.

 

1. دندان‌های کج، اولین عامل در زشتی دندان‌ها

اکثر افرادی که دندان‌های کج دارند از لبخند خود راضی نیستند و به همین دلیل اعتماد به نفس کمتری دارند. به همین دلیل است که می‌خواهند لبخندی زیبا و صاف داشته باشند. علاوه بر دلیل فوق، دندان کج باعث به وجود آمدن مشکلاتی در صحبت کردن و جویدن می‌شود. تمیز نگه داشتن آن‌ها هم کاری دشوار است. دندان‌های کج زودتر از سایر دندان‌ها، دچار پوسیدگی و بیماری‌های لثه‌ای می‌شوند.

 

2. دندان‌های بریده شده

دندان‌های تراشیده شده می‌توانند باعث پوسیدگی دندان و حساسیت لثه شوند. این کار باعث از دست رفتن مینای دندان شما می‌شود. در نتیجه نبود مینای محافظ، دندان‌ها را به گرما، سرما، شیرینی، فشار یا غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی حساس می‌کند.

 

3. دندان‌های ترک خورده

دندان ترک خورده می‌تواند دردناک باشد. جویدن غذای سفت و فشار ناشی از دندان قروچه میتواند باعث ترک خوردن دندان شود. بد پر شدن دندان هم می‌تواند یکپارچگی دندان‌ها را با افزایش سن یا آسیب‌های ناخواسته یا تصادف تضعیف کند. وضعیتی که با گذشت زمان بدتر می‌شود! ترک خوردن دندان‌ها علاوه بر اینکه روی زیبایی دندان مؤثر است، باعث پوسیدگی بیشتر و از دست دادن کامل دندان هم می‌شود.

 

4. دندان‌هایی که تغییر رنگ یا لکه دارند.

این مشکلات رایج در اثر مواد غذایی و نوشیدنی‌های لکه‌زا از جمله چای، قهوه، شراب قرمز، سس سویا، سس‌های مبتنی بر گوجه فرنگی یا کاری ایجاد می‌شوند. علاوه بر این، برخی داروها، افزایش سن و سیگار کشیدن می‌توانند دندان‌ها را زرد، کدر و ناسالم نشان دهند.

 

5. دندان‌های ناهموار

ژنتیک یا دندان قروچه می‌تواند منجر به ناهمواری یا شکل نامنظم دندان‌ها شوند و در ترکیب با خط فک نامتقارن، می‌توانند چهره شما را نامتناسب نشان دهند.

 

6. از دست دادن دندان

از دست دادن دندان‌های ناشی از پوسیدگی دندان، بیماری لثه یا آسیب می‌تواند یک لبخند جذاب را از بین ببرد و باعث شود شما به طور کلی از لبخند زدن اجتناب کنید. علاوه بر این، از دست دادن دندان‌ها می‌تواند باعث جابجایی دندان‌ها، از دست دادن استخوان یا مشکلات عصبی عضلانی شود.

 

7. دندان‌های شکاف

چه بزرگ و چه کوچک، شکاف‌ها می توانند طبیعی باشند یا به دلیل نپوشیدن نگهدارنده شما ایجاد شوند. با این حال، غذا می‌تواند در آنها گیر کند و منجر به عفونت باکتری لثه و دندان شود.

 

8. بدشکل شدن دندان‌ها

بدشکل شدن دندان‌ها می‌تواند به دلیل عوامل محیطی یا شرایط مختلف مانند فلج مغزی، سیفلیس مادرزادی و دیسپلازی اکتودرمی به صورت ژنتیکی اتفاق بیفتد. نمونه‌های رایج دندان‌های بدشکل عبارتند از:

  • رویش ناهموار دندان عقل
  • پرمولر دوم
  • دندان‌های ثنایای جانبی فوقانی

 

9. لبخند لثه‌ای

زمانی که لثه‌های فرد روی دندان‌هایش افتاده باشد، لبخند لثه‌ای دیده می‌شود. این وضعیت می‌تواند دندان‌های شما را به‌ طور غیرمعمول کوچک و کوتاه و با لبخندی مبهم نشان دهد.

 

زیبایی دندان، آری یا خیر

اصلاح طرح لبخند و ترمیم زیبایی دندان‌های جلو، نه تنها اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد؛ بلکه عمر طولانی‌تری به دندان‌های شما می‌بخشد. برای دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه زیبایی دندان با ما در تماس باشید.

madjidpuy2
madjidpuy2

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋