mabniki91

mabniki91

5 مزیت استفاده از ورق گالوانیزه

گالوانیزه کردن به معنای اعمال یک پوشش روی فلزات به منظور پیشگیری از خوردگی و زنگ زدگی است. پوشش های دیگری نیز برای محافظت از فلزات وجود دارد که در این بین گالوانیزه کردن در مقایسه با سایرین مزایای بیشتری دارد.

 

1- مقرون به صرفه بودنهنگامی که صحبت از پوشش های محافظ ضد زنگ برای فولاد می شود، گالوانیزه یکی از کم هزینه ترین گزینه هاست. برای یک کارگاه تولید ورق فولادی گالوانیزه کار فشرده ای ندارد. حتی اگر هزینه اولیه گالوانیزه گران‌تر از سایر پوشش‌های محافظ باشد، این تکنیک ورق فلزی به دلیل سرمایه‌گذاری بلندمدت آن بهترین گزینه برای اکثریت پیمانکاران است. برخلاف سایر گزینه ها، ورق گالوانیزه در اعضای سازه ای حدود 50 سال در محیط های روستایی و 20 تا 25 سال در محیط های شهری و ساحلی دوام می آورد. حتی با طول عمر طولانی، نیاز به نگهداری، تعمیرات و یا تعویض کمی دارد.

2- صرفه جویی در زمان. بخشی از وظایف پیمانکاران  این است که پروژه طبق برنامه و در حد بودجه، به اتمام برسد. فولاد گالوانیزه این امکان را به شما می دهد، زیرا پوشش های گالوانیزه به راحتی با نگاه بررسی می شوند ووبه روش های تست ضخامت نیازی ندارند. به همین دلیل هیچ زمانی برای تست و آزمایش از دست نمی رودپس از بررسی مراحل مربوط به آماده سازی سطح، رنگ آمیزی یا بازرسی بیشتر نیز در اسرع وقت انجام می شود به همین دلیل است که سازه های گالوانیزه پس از مونتاژ، مستقیما آماده استفاده هستند. حتی پس از مونتاژ محصول، پیمانکاران تنها یک بار در سال سازه را با آب قلیایی و با استفاده از یک پارچه نرم تمیز می کنند.

3- سخت ترین پوشش محافظ. گالوانیزه گرم، رایج ترین شکل گالوانیزه کردن، فرآیند غوطه ور کردن قطعات فلزی در روی مذاب برای محافظت از فلز است. این محافظت از آنجایی اتفاق می افتد که پوشش روی دست نخورده از رسیدن مواد خورنده به فولاد یا آهن زیرین جلوگیری می کندروی همچنین به عنوان یک آند قربانی عمل می کند، که جزء اصلی یک سیستم حفاظت کاتدی گالوانیکی است که برای محافظت از فلز زیرین در برابر خوردگی استفاده می شود. این بدان معنی است که اگر پوشش خراشیده شود، فولاد یا آهن رویی توسط روی محافظت می شوددر نهایت، روی از فلز پایه خود با خوردگی قبل از آهن محافظت می کند.

این ساختار متالورژیکی منحصر به فرد ... ، مقاومت فوق العاده ای در برابر آسیب های مکانیکی در حمل و نقل، نصب و سرویس می دهد. در هر مرحله، هر اینچ از محصول ورق فلزی از جمله فرورفتگی‌ها، گوشه‌های تیز و مناطق غیرقابل دسترس محافظت می‌شود.

4- امتیاز خرید ورق فولادی گالوانیزه.  یک پوشش محافظ کامل در عرض چند دقیقه اعمال می شود و بر خلاف سایر پوشش ها در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم است.

5- گالوانیزه پایدار است. اگر پیمانکاری هستید که روی روش های ساخت و ساز سازگار با محیط زیست سرمایه گذاری کرده اید، این تکنیک ورق فلز همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

ورق های گالوانیزه در انواع مختلفی به روش های سرد و گرم تولید می شوند که نوع سرد آن با اعمال فلز روی به روش رنگ ریزی روی سطوح فلزی انجام می شود و نوع گرم آن با غوطه ور کردن فلزات در وان روی مذاب. ورق گالوانیزه به روش گرم نسبت به ورق گالوانیزه سرد بهتر است چرا که تمامی گوشه ها و نقاط تیز فلز نیز با غوطه ور شدن آغشته به مایع روی خواهند شد و از این رو مقاومت در برابر زنگ زدی بیشتر خواهد شد. شرکت فولادیار کوروش یکی از شرکت های تولید کننده مصنوعات فلزی است که انواع ورق های گالوانیزه را تولید و به بازار عرضه کرده است. شما می توانید برای بررسی این محصولات به وبسایت این شرکت به نشانی اینترنتی https://fouladyargroup.com/ مراجعه فرمائید.

mabniki91
mabniki91

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋