حسابداری در شرکت های تضامنی سنگ بنای گزارشگری مالی شما در یک مشارکت است. این به شما امکان می دهد ارزش منصفانه همه دارایی ها و درآمد را ردیابی کنید که منجر به تصمیم گیری های مالی می شود.
بیایید یک سناریو را تصور کنیم. برای راه اندازی کسب و کار جدید خود شراکتی را شروع کردید. شما و شریکتان تصمیم به خرید یک شرکت گرفتید زیرا سودآورتر از شروع مجدد یا کار به تنهایی است.
اکنون، هر زمان که معامله ای انجام می دهید، باید اطمینان حاصل کنید که تجارت از هر دو طرف وجود دارد. اینجاست که یک حسابدار وارد بازی می شود. آنها وجود دارند تا به شما کمک کنند معاملات خود را حسابرسی کنید و اطمینان حاصل کنید که سود به طور مناسب بین شرکا منتقل می شود.
این راهنما به شما کمک می کند تا درک کنید:
• حسابداری در شرکت های تضامنی چیست؟
• هدف از حسابداری در شرکت های تضامنی چیست؟
• انواع مختلف مشارکت چیست؟
• حسابداری در شرکت های تضامنی شامل چه مواردی است؟
• چگونه حسابداری در شرکت های تضامنی برای اداره یک کسب و کار مهم است؟
• دستورالعمل هایی که به شما در انجام حسابداری های تضامنی کمک می کند چیست؟
• حسابداری در شرکت های تضامنی برای یک شرکت انفرادی چگونه متفاوت است؟
• هنگام انجام حسابداری در شرکت های تضامنی چه مواردی را باید در نظر گرفت؟
حسابداری در شرکت های تضامنی تفاوت چندانی با حسابداری صاحبان واحد ندارد. تفاوت اصلی در حساب های سرمایه است که ممکن است بخواهید برای خود و شریک زندگی خود ایجاد کنید. این به ردیابی سود و زیان مربوطه شما دو نفر کمک می کند.
مشارکت ها اغلب با شرکت های LLC یا شرکت ها اشتباه گرفته می شوند، اما الزامات مالیاتی منحصر به فردی دارند. شراکت ها از طریق درآمد شرکا و نه از طریق یک واحد تجاری مالیات می گیرند. درک تمایز بین مشارکت و شرکت برای اهداف مالیاتی ضروری است زیرا قوانین مشارکت با سایر ساختارهای تجاری متفاوت است.
شراکت یک نهاد مالیاتی مجزا از صاحبان آن نیست. یک ساختار شرکتی جدا از سهامدارانش وجود دارد. در این ساختارها سود و زیان به سمت افراد سرازیر می شود. با این حال، در یک مشارکت، سود و زیان مستقیماً به تک تک شرکای مشارکت سرازیر می شود. این پیامدهای خاصی برای مشاغلی دارد که از ساختار مشارکتی استفاده می کنند.
هدف از حسابداری در شرکت های تضامنی چیست؟
هدف اصلی حسابداری در شرکت های تضامنی ردیابی جریان پول به داخل و خارج از کسب و کار است تا هر شریک بتواند سهم خود را از درآمد و زیان برای اهداف مالیاتی تعیین کند. با این حال، همچنین به عنوان ابزاری برای نظارت بر عملکرد کسب و کار در طول زمان و تصمیم گیری در مورد بهترین نحوه تخصیص منابع بین شرکا بر اساس مشارکت آنها در موفقیت مشارکت عمل می کند.
شما می خواهید مطمئن شوید که همه شرکای شما تلاش می کنند و مقدار مساوی پول دریافت می کنند. اگر یکی از شرکا سختتر کار میکند یا بیشتر از دیگران سود کسب میکند، باید به آنها پرداخت شود.
انواع مختلف مشارکت چیست؟
مشارکت یک ساختار تجاری منحصر به فرد است که می تواند برای ساده کردن گزارشگری مالی برای مشاغل کوچک استفاده شود. دو نوع مشارکت وجود دارد:
شرکت های تضامنی
این رایجترین شراکت است و میتواند با دو یا چند نفر که سرمایه، نیروی کار و مهارتها را به کسبوکار کمک میکنند، تشکیل شود. شرکا سود و زیان و تصمیم گیری در مورد نحوه اداره شرکت را به اشتراک می گذارند. آنها از نظر قانونی مسئولیت شخصی نامحدود در قبال تمام بدهی ها و تعهدات مشارکت دارند. همه شرکا باید تمام قراردادها، اجاره نامه ها، چک ها و غیره را امضا کنند.
مشارکت های محدود
شرکت تضامنی شامل یک یا چند شریک عمومی با مسئولیت نامحدود و یک یا چند شریک با مسئولیت محدود است که نمی توانند تصمیمات مدیریتی در تجارت بگیرند. شرکای محدود سرمایه گذاران منفعل هستند و مسئولیت قانونی آنها معمولاً به میزان سرمایه گذاری در مشارکت محدود می شود.
رفتار مالیات بر درآمد مشابه با مشارکت تضامنی است. با این حال، آنها باید اظهارنامه خاصی را با IRS به نام فرم 1065 ارائه دهند که تمام درآمدها، سودها، زیان ها، کسورات و اعتبارات را گزارش می کند. آنها همچنین باید جدول K-1 را بین هر یک از شرکا توزیع کنند که سهم آنها از آن مبالغ را در اظهارنامه مالیاتی آنها ثبت می کند.
به عنوان یک قاعده کلی، قرارداد مشارکت باید هر جنبه ای از نحوه اداره تجارت را پوشش دهد که شامل موارد زیر است اما محدود به آنها نیست:
• هدف کسب و کار یا مشارکت
• تعداد شرکا و مشارکت سرمایه
• مدت زمان مشارکت
• تعداد جلسات در سال و دفعات حضور شرکا در جلسات
• اینکه آیا شرکا و چه زمانی ملزم به آوردن دفاتر و سوابق برای بررسی یا بازرسی هستند
• حساب سرمایه شریک بعد از انصراف از تجارت یا فوت تا چه مدت باز می ماند
• چه مقدار پول باید در حساب سرمایه شریک باشد تا بتواند از آن برداشت یا وام بگیرد؟
قرارداد مشارکت ممکن است شامل جزئیات مربوط به فرآیندهای تصمیم گیری نیز باشد. برای مثال، اگر شرکای برابر درگیر باشند، ممکن است نیاز به تصمیم گیری متفق القول در مورد مسائل خاص داشته باشند. بدون چنین توافقی، هر یک از شرکا میتوانند هر طور که میخواهند رأی دهند - حتی اگر این به معنای رأی دادن علیه منافع سایر شرکا باشد. این می تواند انجام تجارت را برای یک طرف خارجی دشوار کند.
حسابداری یکی از مهمترین جنبه های اداره یک تجارت است. حسابداری نحوه ثبت و گزارش معاملات مالی یک شرکت به ذینفعان مربوطه از جمله مالکان، طلبکاران، مقامات مالیاتی و دیگران است. حسابداری به شرکت کمک می کند جریان نقدی خود را ردیابی کند و پرداخت هایی را که دریافت و انجام می دهد انجام دهد. محاسبه سود و زیان کسب و کار نیاز به یک سیستم حسابداری دارد که باید در قرارداد مشارکت گنجانده شود.
حسابداری های تضامنی یک کار پیچیده است، عمدتاً به دلیل ذینفعان متعدد درگیر. شراکت ها به طور جداگانه مسئول مالیات هستند، اما آنها همچنین باید سود و زیان را بر اساس درصد مالکیت خود در تجارت تقسیم کنند. این عوامل، حسابداری های تضامنی را پیچیده تر از حسابداری برای شرکت ها یا شرکت های بزرگ می کند.
در یک مشارکت، هر چیزی که متعلق به کسب و کار است به طور مشترک متعلق به شرکا است. برای اهداف مالیاتی، این بدان معنی است که دارایی ها و بدهی ها بین شرکا بر اساس سهم هر یک از شرکا از سود کسب و کار تقسیم می شود.
درآمد هر یک از شرکا تا زمانی که سهم آنها از سود برابر با درصد مالکیت آنها باشد به آنها بستگی دارد. سود بر اساس سرمایه گذاری هر شریک، حقوق، پول قرض گرفته شده در برابر سهام مالکیت و پول سرمایه گذاری شده در تجارت توسط افراد دیگر تقسیم می شود. علاوه بر سود، هر شریک در مقابل سودهای آتی قرعه کشی دریافت می کند. این معمولاً مقداری پول نقد برابر با سهم مالکیت هر شریک در تجارت است. همچنین موارد مهم در پیش پرداخت و پس پرداخت ها نیز رعایت میشود
یکی از جنبه های اساسی حسابداری در شرکت های تضامنی، درک روشنی از معنای شریک بودن از نظر IRS است. در زیر پنج دستورالعمل اساسی وجود دارد که به شما کمک میکند تا بفهمید که چگونه شراکت خود را حساب کنید:
1. درآمد شراکت باید توسط هر شریک گزارش شود، صرف نظر از اینکه آیا شریک اظهارنامه K-1 دریافت کرده است یا خیر
2. شراکت ها باید یک اظهارنامه اطلاعاتی (فرم 1065) به IRS ارسال کنند و هر شریک باید اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کند (فرم 1040)
3. هر شریک باید مالیات خوداشتغالی را بر سهم خود از درآمد مشارکت بپردازد
4. هر شریک موظف است سهم خود را از درآمد عادی تجاری و سود یا زیان سرمایه (حتی اگر بین شرکا توزیع نشده باشد) گزارش کند.
5. هر شریک موظف است سهم خود از درآمد غیر تجاری (به عنوان مثال، سود و سود سهام) را در اظهارنامه مالیاتی شخصی خود گزارش کند.
حسابداری در شرکت های تضامنی همان حسابداری شرکت انفرادی است. تفاوت بین شرکت تضامنی و مالکیت انفرادی این است که اولی بیش از یک مالک دارد.
هر یک از شرکا در تجارت سهیم هستند و در سود و زیان یک شراکت سهیم هستند. سود بین شرکا بر اساس مشارکت آنها در شرکت تقسیم می شود. آنها را می توان به روش های مختلفی توزیع کرد:
• حقوق شرکا
• شریک قرعه کشی می کند
• سود سهام شرکا
شرکت های تضامنی در قبال تمام بدهی های ناشی از فعالیت های تجاری مسئولیت قانونی کامل دارند. این بدان معناست که تمام دارایی های یک شرکت تضامنی در معرض خطر بدهی های آن است، از جمله دارایی های شرکا در صورتی که شرکت نتواند بدهی های خود را پرداخت کند.
فرآیند حسابداری در شرکت های تضامنی پیچیده نیست، اما چند نکته وجود دارد که باید به خاطر بسپارید. حقوق مالکیت باید برای هر دو طرف برابر باشد. به همین دلیل ضروری است که توافق نامه ای تهیه شود که نقش ها، مسئولیت ها و انتظارات شرکا را مشخص کند.
پس از ایجاد مشارکت باید یک پرونده حسابداری ایجاد شود تا همه شرکا به اطلاعات درآمد و هزینه دسترسی داشته باشند. برخی از مهم ترین اسناد در یک تجارت، صورت های مالی هستند.
این اظهارات به عنوان ابزاری برای هر شریک برای نظارت بر عملکرد خود و به اشتراک گذاشتن وضعیت خود با سایر افراد دخیل در تجارت خود عمل می کند. صورتهای سود و زیان، ترازنامه، صورت جریان وجوه نقد و موارد دیگر رایج ترین صورتهای مالی هستند.
حسابداری فرآیند ثبت، طبقه بندی و خلاصه کردن معاملات در صورتهای مالی است. بسیاری از جنبه های حسابداری به دلیل محدودیت فضا در اینجا پوشش داده نشده است. با این حال، شراکت ها باید از دو قانون اساسی در رابطه با حسابداری و مالیات پیروی کنند:
1. با شراکت خود به عنوان یک شرکت رفتار کنید تا معاملات را به درستی ثبت کنید
2. سود و زیان را در اظهارنامه مالیات بر درآمد خود گزارش دهید
جمع بندی
حسابداری در شرکت های تضامنی ها پیچیده تر از حسابداری برای شرکت ها است. شما باید قرارداد مشارکت خود را به دقت بررسی کنید تا تعیین کنید چگونه آن را محاسبه خواهید کرد.
موارد مهم متن
• حسابداری در شرکت های تضامنی مستلزم شرایط خاصی مانند مسئولیت های متقابل عمومی و محدود، بدهی های مشترک و مشارکت در سود، صورت های مالی چند شرکتی، مالیات گروه و ادغام سوابق حسابداری است. همه این عوامل حسابداری های تضامنی را پیچیده می کند
• حفظ حساب های دفتر کل هر یک از شرکا با همان دقتی که در یک شرکت انجام می شود ضروری است. البته لازم به ذکر است که شرکا اشخاص حقوقی نیستند. دخل و خرج آنها فقط باید در حساب سرمایه آنها منعکس شود نه در دفترچه
• مشارکت ها عموماً به گونه ای طراحی شده اند که شرکا می توانند در هر زمان یکدیگر را خریداری کنند یا در صورت تمایل نقش خود را تغییر دهند. شراکت ها نیز نسبت به شرکت ها هزینه کمتری دارند، زیرا آنها مجبور نیستند مالیات بر سود را تا زمانی که بین صاحبانشان توزیع نشده است بپردازند.
پاسخ ها