مهدی حسن زاده

مهدی حسن زاده

نرم افزار حسابداری برای کسب و کار های کوچک چه تاثیری در بهینگی کارکرد آنها دارد؟

آیا می دانید که حدود 53 درصد از مدیران عامل و مدیران ارشد مالی که مشاغل کوچک خود را در ایالات متحده اداره می کنند، به شدت به نیاز به ادغام نرم افزار حسابداری در عملیات تجاری خود اعتقاد دارند؟
در دنیای نرم افزار و فناوری، هر کسب و کاری در جستجوی نرم افزار حسابداری یکپارچه است که بتواند تمامی عملیات حسابداری خود را به نحو احسن مدیریت کند.
طبق آمار به اشتراک گذاشته شده توسط متخصصان امور مالی در ایالات متحده، پنج مزیت قابل توجه از ادغام نرم افزار حسابداری در عملیات حسابداری وجود دارد که منجر به

✓ اجتناب از خطاهای دستی پرهزینه تا 44٪
✓ بهبود تصمیمات و عملیات مدیریت جریان نقدی تا 31٪
✓ ردیابی متمرکز فاکتورها و داده ها 38٪ افزایش یافته است
✓ فن آوری سیستماتیک و کارآمد که منجر به وقت آزاد برای حسابدار شد
✓ بهبود گزارش گیری و ردیابی لحظه ای فاکتور و پرداخت ها تا 65٪

بالاتر از آن، بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک نیز اشاره کردند که نرم افزار حسابداری برای کسب و کار های کوچک به دلیل ویژگی های تعبیه شده آن که استفاده از نرم افزار را آسان می کند، راه حل یکپارچه ای را برای صاحبان مشاغل ارائه می دهد. نرم افزار حسابداری مزایای متعددی مانند مدیریت امور مالی کسب و کار، ردیابی حساب های دریافتنی و پرداختنی، درک سودآوری به وضوح و آماده سازی خود برای فصل مالیاتی برای صاحبان مشاغل کوچک فراهم می کند. با وجود چیزهای بسیار زیادی که در حال حاضر در بشقاب خود هستند، مشاغل کوچک به سادگی زمان کافی برای پیگیری صورتحساب ها و پرداخت ها، مدیریت عملیات نقدی یا تطبیق تفاوت های حسابداری ندارند. با پیشرفت زمان و رشد تجارت، حسابداری آن پیچیده تر می شود. به همین دلیل است که آنها به یک راه حل حسابداری یک مرحله ای نیاز دارند که بتواند کلیه عملیات حسابداری آنها را به صورت روان، دقیق و کارآمد انجام دهد.
بر اساس قابلیت ها، امکانات و محدوده قیمت، نرم افزارهای حسابداری مختلفی برای کسب و کارهای کوچک موجود است. پارامترهای اساسی که به صاحب کسب و کار در انتخاب نرم افزار حسابداری کمک می کند، نوع صنعت و تعداد کارکنانی است که با آن کار می کنند.
همچنین به کسب و کارهای کوچک توصیه می شود در مورد شرکت های نرم افزار حسابداری تحقیق کنند و آنها را بر اساس هزینه، سهولت استفاده، مقیاس پذیری، ادغام و ویژگی ها ارزیابی کنند.
بسیاری از نرم افزارهای حسابداری نیز انعطاف پذیر هستند و سبک کسب و کار را شکل می دهند و گزارش های دقیقی را در صورت نیاز ایجاد می کنند.
از آنجایی که نرم‌افزار حسابداری برای کسب و کگار های کوچک می‌تواند خانه‌ای از مزایای بی‌پایان را فراهم کند، ایجاد درک درستی از عملیات و عملکردهای آن برای مشاغل کوچک نیز بسیار مهم است.
در این مقاله، ما مشتاقانه منتظر دانستن نرم افزار حسابداری و نحوه ایفای نقش مهم آن در انجام وظایف مختلف حسابداری و مشاغلی هستیم که برای سهولت استفاده برای مشاغل کوچک در نظر گرفته شده است.

 

نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزار حسابداری برای کسب و کار های کوچک ابزار یا راه حلی است که توسط حسابداران، متخصصان حسابداری و صاحبان مشاغل کوچک برای پردازش تراکنش های حسابداری و مدیریت حساب ها استفاده می شود.
نرم افزار حسابداری همچنین به شما کمک می کند جریان پول را ثبت کنید و وضعیت مالی کسب و کار را بررسی کنید.
یک نرم‌افزار حسابداری شامل بخش‌ها و ماژول‌های مختلفی است که به بخش‌های خاص فرآیند حسابداری می‌پردازد و آن وظایف را بر اساس آن انجام می‌دهد.
ماژول های اصلی را می توان به صورت زیر توصیف کرد:


دفتر کل برای ثبت و طبقه بندی معامله در سوابق شرکت ها
حساب های دریافتنی برای تمام پولی که هنوز از بدهکاران در تجارت دریافت نشده است
حساب های پرداختنی برای تمام پولی که تجارت به طلبکار بدهکار است و هنوز پرداخت نشده است
سفارش خرید برای نگه داشتن سابقه تمام سفارشات موجودی در کسب و کار
سفارش فروش برای ثبت تمام سفارشات دریافت شده توسط مشتریان در تجارت
حسابداری برای نگهداری پرونده از کلیه پرداخت ها و مجموعه های پرداخت شده و کسب شده توسط تجارت.

علاوه بر ماژول های اصلی، نرم افزار حسابداری از مدل های دیگری نیز مراقبت می کند که می توانند بر اساس نیاز و مشخصات تجاری اضافه شوند.


این ماژول ها را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد:


ارزیابی گزارش ها برای چاپ داده های مالی بر اساس بخش های مختلف کسب و کار
حقوق و دستمزد برای پیگیری حقوق و دستمزد کارکنان و مالیات های مربوطه
هزینه های هزینه برای ورود به هزینه های مربوط به کسب و کار کارمند

چرا کسب و کارهای کوچک به نرم افزار حسابداری نیاز دارند؟

 

 

هر کسب و کار کوچک چندین چیز برای مدیریت و تکمیل به صورت روزمره دارد. از خرید تا فروش، امور مالی گرفته تا حسابداری، اتاقی از وظایف در پشت سر صاحب یک کسب و کار کوچک در انتظار است.
در این بین، یادداشت هر یک از جزئیات جزئی برای آنها غیرممکن می شود، به ویژه در حسابداری، جایی که هر معامله نقش مهمی در مدیریت عملیات تجاری ایفا می کند.
اگر آنها در گذراندن وقت خود در این مشاغل معمولی گیر کرده اند، پس چگونه می توانند تجارت خود را برای چشم انداز آینده گسترش دهند و مقیاس دهند؟
به همین دلیل است که نیاز به نرم افزار حسابداری مطرح می شود که می تواند به شما کمک کند تا در زمان زیادی صرفه جویی کنید و وظایف حسابداری را بدون خطا، دقیق و کارآمد انجام دهید.
بیایید نگاهی به پنج نکته زیر بیندازیم که نیاز به نرم‌افزار حسابداری را در کسب‌وکارهای کوچک ایجاد می‌کند و چگونه می‌تواند با توجه به جنبه‌های مختلف در زمان، کار و هزینه صرفه‌جویی کند:


1. غلبه بر سوابق دستی

نرم افزار حسابداری با وارد کردن مستقیم داده ها و تراکنش ها در صفحه به شما کمک می کند بر کار دستی غلبه کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که به‌روزرسانی روزانه همه تراکنش‌ها و یک داشبورد به‌روز شده را دریافت کنید که در زمان واقعی به معیارهای مهم شما نگاه می‌کند.

2. سهولت در حفظ معاملات

نرم افزار حسابداری به شما کمک می کند تا از ویژگی فید بانک برای اتصال حساب های بانک تجاری و کارت اعتباری خود استفاده کنید. به جای کپی و چسباندن داده ها از یک صفحه گسترده به یک صفحه گسترده، همه اطلاعات تراکنش را در یک مکان دریافت می کنید.

علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید بدانید که چه چیزی خرج می‌شود و چه چیزی وارد کسب‌وکار می‌شود و از کجا می‌توانید به همه اطلاعات دسترسی داشته باشید.

3. تهیه گزارش ها و صورت های مالی

نرم افزار حسابداری برای کسب و کار های کوچک شما می تواند کمک کند تا گزارش ها و صورت های مالی مختلفی را ایجاد کنید که صاحبان مشاغل کوچک برای توسعه آینده نیاز به درخواست سرمایه از هر سرمایه گذار دارند.

تهیه صورت سود و زیان و ترازنامه به صورت دستی خسته کننده است. با این حال، با نرم افزار حسابداری، می توانید اطلاعات دقیقی به دست آورید و فعالیت تراکنش های ماه ها و سال های قبل را با ماه های فعلی خود بر اساس رشد، روند فروش و سایر معیارهای کلیدی خود مقایسه کنید.

همچنین می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات مالی آگاهانه و عملی مناسب برای تجارت بگیرید

4. طبقه بندی هزینه ها و درآمدها

نرم‌افزار حسابداری با طبقه‌بندی هزینه‌ها و برنامه‌ریزی صورتحساب‌ها، چه نیاز به پرداخت آنلاین، چه از طریق چک، کارت اعتباری یا نقدی، شتاب را حفظ می‌کند.

این باعث صرفه جویی در زمان در مدیریت جریان نقدی می شود و با استفاده از نرم افزار حسابداری می توانید پرداخت های دریافتی به صورت نقدی/چک را نیز ثبت کنید، بر اساس تاریخ فاکتور ایجاد و ارسال کنید و اعلان ها را دریافت کنید تا از انجام آن جلوگیری کنید. از دست دادن هر چیزی

5. کارایی را افزایش می دهد

با خلاصه کردن تمام نیازها، نرم افزار حسابداری به شما کمک می کند تا کارهای خسته کننده و تکراری حسابداری را خودکار کنید که دقت داده ها را افزایش می دهد و حسابداری شما را کارآمد و بدون خطا نگه می دارد.

با سپردن تمام مشاغل خود به نرم افزار حسابداری، می توانید روی کارهای عمده ای که نیاز به توجه بی دریغ شما دارند تمرکز کنید. به طور کلی، نرم افزار حسابداری برای کسب و کار های کوچک هدف درستی را برای صاحبان مشاغل کوچک انجام می دهد تا حساب ها و هزینه ها را ردیابی کنند، برای مالیات آماده شوند و تمام امور مالی را زیر نظر داشته باشند.


نرم افزار حسابداری برای کسب و کار های کوچک چه ویژگی های برجسته ای دارد؟

 

 

اکنون که با چیستی نرم‌افزار حسابداری آشنا شده‌ایم و چرا کسب‌وکارهای کوچک به آن نیاز دارند، دانستن طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های نرم‌افزار حسابداری برای ثبت تصویر مالی کل کسب‌وکار بسیار مهم است.
بیایید به هفت ویژگی برتر نرم افزار حسابداری برای کسب و کار های کوچک نگاه کنیم.


1. دفتر کل

نرم افزار حسابداری یک پلتفرم تک شات را برای ارائه و مدیریت تمام نیازهای حسابداری شما فراهم می کند. همچنین می‌توانید تراکنش‌های وارد شده به دفتر کل را در زمان واقعی به‌روزرسانی و مشاهده کنید، از جمله درآمد، درآمد، هزینه، دارایی‌ها، بدهی و حقوق صاحبان سهام.
تا آنجا که به ورودی‌های عمومی مربوط می‌شود، اینها قبلاً براساس تولید صورت‌های مالی و گزارش‌ها خودکار شده‌اند.

2. حساب های پرداختنی و دریافتنی

نرم افزار حسابداری به شما کمک می کند تا پرداخت ها به فروشندگان و بستانکاران را ردیابی، دسته بندی و خودکار کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا زمان‌بندی ایجاد کنید و فاکتورها را بر اساس تاریخ‌ها و یادآوری‌های خودکار مشتری برای پرداخت‌های دیرهنگام پیگیری و سفارشی کنید. همچنین به شما کمک می کند تا پرداخت های فاکتوری که باید به طلبکاران پرداخت شود را یادآوری کنید تا هیچ مهلتی را از دست ندهید.

3. ویژگی پیوندهای بانکی

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که نرم‌افزار حسابداری به کسب‌وکار ارائه می‌کند، پیوند دادن حساب بانکی کسب‌وکار برای پیگیری و انجام پرداخت‌ها در زمان واقعی است. همچنین می تواند داده های مالی مورد نیاز برای انجام اهداف تجاری مختلف را وارد کند

4. ویژگی آشتی

تطبیق ویژگی مهمی است که نرم افزار حسابداری در اختیار کسب و کار قرار می دهد. هنگام مقایسه سوابق داخلی موسسات یا منابع مالی، هر گونه تفاوت را می توان بر اساس پول خرج شده تطبیق داد.

5. حقوق و دستمزد کارکنان، ویژگی مدیریت زمان و هزینه

نرم افزار حسابداری همچنین به شما امکان می دهد مدیریت کارمندان را در رابطه با محاسبه دستمزد متغیری که به آنها بدهکار است، انواع مختلف برنامه های پرداختی که یک تجارت دنبال می کند و کل غرامت تنظیم کنید.

6. ویژگی صورت های درآمد

نرم افزار حسابداری بار تهیه کلیه صورتهای مربوط به حسابداری از جمله صورت سود و زیان، ترازنامه و صورت جریان وجوه نقد را بر عهده می گیرد. همچنین، اگر کسب و کار کوچک شما نیاز به یک صورت‌حساب سفارشی بر اساس تعداد روز، ماه یا سال خاص دارد، نرم‌افزار حسابداری پشتیبان شماست.

7. مدیریت موجودی

اگر شما یک کسب‌وکار کوچک هستید که با محصولات سروکار دارید، ویژگی مدیریت موجودی نرم‌افزار حسابداری واقعاً از بسیاری جهات به هدف شما خواهد رسید.
همه چیز را از ردیابی سطوح و روند موجودی موجودی تا ثبت سفارش خودکار و سفارش مجدد اقلام را پوشش می دهد.
نرم افزار حسابداری برای کسب و کار های کوچک چه وظایف مهمی را انجام می دهد؟
نرم افزار حسابداری به عنوان یک "ابزار شگفت انگیز" برای مشاغل کوچک عمل می کند که توسط عملکردهای قابل توجه انجام شده توسط آن پشتیبانی می شود.
این کارکردها را می توان به عنوان هدف اصلی وجود نرم افزار حسابداری و اینکه این نرم افزار چه هدفی را برای مشاغل کوچک انجام می دهد ذکر کرد.

 

بیایید نگاهی به شش عملکرد یا نقش کلیدی نرم افزار حسابداری برای کسب و کار های کوچک بیندازیم:


 

 

1. مدیریت خودکار دفتر حساب

نرم افزار حسابداری دقت کامل را از ابتدا تا انتها تضمین می کند و ورود دستی داده ها را به حداقل می رساند. در مقابل، باعث افزایش کارایی دفتر حساب می شود.
نقش نرم افزار حسابداری کشف ویژگی ها و درک رفتار شما برای ارائه نتایج واقعی بدون هیچ زحمتی است.
در نتیجه، ورود دستی داده‌ها را به حداقل می‌رساند و با کمک مدیریت خودکار دفتر حساب، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند کاملاً به نرم‌افزار حسابداری تکیه کنند و بر وظایف اصلی خود تمرکز کنند.

2. در هر زمان و هر مکان دسترسی دارید

مانند هر کسب‌وکار دیگری، هر کسب‌وکار کوچکی مشتاق است که کسب‌وکار خود را به صورت تصاعدی گسترش دهد. برای دستیابی به این هدف، آنها تمایل دارند با سرمایه گذاران و سهامداران زیادی ملاقات کنند که ممکن است نیاز به دسترسی به داده ها و سوابق شرکت داشته باشند. اگر جلسات در داخل محل باشد، سوابق به راحتی قابل دسترسی هستند.
اما ممکن است موارد متعددی وجود داشته باشد که شما نیاز به دسترسی به این اطلاعات در دفتر خود داشته باشید و ممکن است در آن لحظه دچار وحشت شوید.
به همین دلیل است که دسترسی از راه دور به داده ها ضروری شده است و نرم افزار حسابداری این قابلیت دسترسی از راه دور را در اختیار شما قرار می دهد تا اطلاعات مورد نظر را در حال حرکت به دست آورید.
علاوه بر این، نرم افزار حسابداری همچنین به شما کمک می کند تا کنترل های خاصی را بر اساس مشخصات کاربران تعریف کنید تا از هر نوع نقض داده جلوگیری کنید.

3. مدیریت حساب های دریافتنی و پرداختنی

حساب های دریافتنی و حساب های پرداختنی بخش مهمی از فرآیند حسابداری را تشکیل می دهند. این چرخه در طول سال تکرار و تکرار می شود.
حساب های دریافتنی به مبلغی اطلاق می شود که یک شرکت حق دارد از بدهکاران خود دریافت کند و حساب های پرداختنی به مبلغی اطلاق می شود که شرکت حق دارد به طلبکاران خود بپردازد.
از آنجایی که هر دو اصطلاح از نظر خرید و فروش اعتباری کالا و خدمات استفاده می شود، کل مدیریت آن به بخش مهمی از هر کسب و کار کوچک تبدیل می شود.
با کمک نرم افزار حسابداری، مدیریت بدهکار در دسترس تر می شود، می تواند جریان نقدی شما را در حد مطلوب نگه دارد و حساب های دریافتنی و پرداختنی را به صورت دقیق مدیریت کند.
نرم افزار حسابداری همچنین به شما کمک می کند فاکتورها و حقوق پرداخت را به ترتیب زمانی ردیابی کنید و اعلان ها را به افراد مربوطه ارسال کنید، که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه زیادی برای کارمندانی می شود که قبلاً این کارها را به صورت دستی انجام می دادند.

4. مدیریت خرید و فروش انعطاف پذیر

هر کسب و کار کوچک متفاوت است!
نرم افزار حسابداری به کسب و کارها اجازه می دهد تا ویژگی ها را بر اساس نیازهای خود پیکربندی کنند و فرآیند تراکنش یکپارچه را پیکربندی کنند.
نرم افزار حسابداری به کسب و کارها این امکان را می دهد تا برنامه خود را مطابق با نیاز خود سفارشی کنند و نرم افزار دقیق "طراحی شده برای شما" را در اختیار آنها قرار دهند.
کسب‌وکارهای کوچک از این مزایا استفاده می‌کنند و به حداکثر سطحی می‌رسند که راه‌حل‌های نرم‌افزاری خاص و دقیقی را در اختیارشان قرار می‌دهد.

5. پشتیبانی استانداردهای حسابداری جهانی

نرم افزار حسابداری دارای ویژگی هایی است که در بازار جهانی و مطابق با استانداردهای جهانی حسابداری قابل قبول است.

صرف نظر از ارز، انطباق یا زبان، نرم افزار حسابداری عملکردی را در اختیار شما قرار می دهد تا بر اساس نیازهای تجاری خود را بسازید.
تمام اقدامات خاص طبق قانون کشور را انجام می دهد و به شما انعطاف پذیری می دهد تا گزینه های سفارشی را برای انتخاب یک زبان از پیش تعریف شده بر اساس مناسب بودن ارائه دهید.

6. سهولت در بودجه بندی و پیش بینی

بودجه‌بندی و پیش‌بینی به عملکرد مهم دیگری در سیستم حسابداری اضافه می‌کند که عملکرد مالی سال جاری کسب‌وکار کوچک را محاسبه و تفسیر می‌کند.
بر اساس نتایج فعلی، کسب‌وکارهای کوچک در موقعیتی هستند که بودجه سال آینده را تخمین بزنند، که به آنها کمک می‌کند تا اهداف فروش عملی و خوش‌بینانه را تعیین کنند.
همه این پنج عملکرد اصلی به نقش‌هایی که توسط نرم‌افزار حسابداری برای کسب و کار های کوچک انجام می‌شود اضافه می‌کنند، که واقعاً به عنوان هدیه‌ای از فناوری برای مشاغل کوچک مشخص شده است.

نرم افزار حسابداری چه مزایایی برای مشاغل کوچک دارد؟


با بینش بسیار زیادی در مورد نیازها، نقش ها و عملکردهای نرم افزار حسابداری، بیایید ببینیم که نرم افزار حسابداری چگونه می تواند برای مشاغل کوچک مفید باشد.
در زیر هفت مزیت قابل توجه نرم افزار حسابداری آورده شده است:

1. فاکتورهای خودکار

صدور صورت حساب به موقع برای حفظ حرکت کسب و کار کوچک شما بسیار مهم است. ایجاد فاکتورهای مکرر و ارسال یادآوری های بعدی در مورد پذیرش مستقیم پرداخت های دیجیتال کاری است که نرم افزار حسابداری قرار است انجام دهد.

2. پیگیری هزینه ها

پول نقد و جریان نقدی شاهان نهایی برای هر تجارت کوچک هستند. حتی یک اشتباه حسابداری می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد که می تواند منجر به کمبود بودجه شود. با نرم افزار حسابداری، می توانید با خودکار کردن ردیابی هزینه ها، از این سناریو جلوگیری کنید. همچنین می توانید رسیدها را اسکن و ثبت کنید و هزینه های انجام شده از طرف مشتریان را پیگیری کنید.

3. شما را در کتاب های خوبی با IRS نگه می دارد

ثبت مالیات برای مشاغل کوچک با توجه به پیچیدگی های فراوان، حفظ و نگهداری چالش برانگیز می شود. نرم افزار حسابداری به شما کمک می کند تا با تهیه فرم های مالیات بر فروش و مالیات از قبل برای شما کار را آسان تر کنید و شما را در کتاب های خوب با IRS نگه می دارد.

4. همکاری دوستانه

نرم افزار حسابداری به خوبی سازماندهی شده است و دسترسی آسان حسابدار شما به ابزارها را فراهم می کند. درک سیستم نرم افزار حسابداری و عملکردهایی که نرم افزار حسابداری را کاربر پسند می کند برای یک حسابدار بسیار ساده تر خواهد بود.

5. مدیریت موجودی

موجودی اساس هر کسب و کار کوچکی را تشکیل می دهد. چه شما یک فروشگاه خرده فروشی دارید یا به صورت آنلاین فعالیت می کنید، نگه داشتن برگه در موجودی بسیار مهم است. نرم افزار حسابداری تحت وب می تواند به شما در مدیریت موجودی کالا و فرآیند سفارش کمک کند تا از کمبود کالا جلوگیری کنید. همچنین می‌تواند بار گزارش‌های ردیابی و در حال اجرا را به عهده بگیرد که در آن می‌توانید بفهمید کدام نوع کالاها عملکرد دارند و چه چیزهایی نه.

6. کنترل امور مالی کسب و کار

به نظر می رسد مدیریت امور مالی شخصی در سطح اولیه قابل دسترسی باشد. با این حال، به محض اینکه کسب و کار به طور مداوم رشد می کند، به چیزی نیاز دارید که بتواند به شما در اداره و مدیریت موثر امور مالی خود کمک کند.
نرم افزار حسابداری می تواند به شما کمک کند تا داده های مالی خود را زیر یک سقف سازماندهی و ذخیره کنید. علاوه بر این، می‌تواند به شما امکان دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی و اطلاعات مالی خود را در زمان واقعی بدهد تا بتوانید تصمیمات مالی و سرمایه‌گذاری خود را به طور موثر اتخاذ کنید.

7. تطبیق با صورت های بانکی

در طول فرآیند حسابداری، ممکن است متوجه شوید که تراکنش‌ها با صورت‌حساب‌های بانکی مطابقت ندارند. برنامه های نرم افزار حسابداری به جای صرف زمان و تلاش زیاد با بررسی دستی، می توانند این کار را برای شما انجام دهند. شما می توانید آن تراکنش های بانکی را به طور خودکار مطابقت داده و تطبیق دهید و آنها را اصلاح کنید.
همانطور که مشاغل کوچک رشد می کنند، حسابداری نیز باید رشد کند. به همین دلیل است که هر کسب و کار کوچکی باید این مزایای نرم افزار حسابداری را که باید یک الزام کامل باشد، در نظر بگیرد. در طول شکار این نرم افزار، یک کسب و کار کوچک باید تمام نکات ذکر شده در بالا را در نظر بگیرد که می تواند به شما در محدود کردن جستجو، مقایسه و انتخاب بهترین آن بر اساس نیاز شما کمک کند.

اهمیت نرم افزار حسابداری برای کسب و کار های کوچک در ایالات متحده چیست؟

 

بسیاری از کسب و کارهای کوچک در ایالات متحده قبلاً به سمت حسابداری هوشمند رفته اند، جایی که حدود 91٪ از حسابداران برای افزایش بهره وری به نرم افزار متکی هستند. نرم افزار حسابداری نه تنها به شما کمک می کند تا سوابق مالی کسب و کار را ساده کنید، بلکه به مدیریت امور مالی نیز کمک می کند.
در زیر سه مورد مهم اتخاذ یک فناوری خودکار برای کسب و کار کوچک شما آورده شده است:


1. افزایش کارایی کسب و کار

با محیطی که به سرعت در حال تغییر و تحول است، هر کسب و کار کوچک مجبور است خود را با نرم افزاری که برای راه اندازی کسب و کار استفاده می شود تطبیق دهد.
با نرم افزار حسابداری، می توانید کارها را به سرعت و به راحتی انجام دهید که به طور کلی کارایی کسب و کار را ارتقا می دهد

2. کنترل جریان نقدی


یک راه حل خودکار برای مدیریت قبض دریافتنی و پرداختنی، ردیابی و مدیریت صورتحساب که می تواند به شما کمک کند سریعتر و بدون دردسر پرداخت کنید. با مدیریت بهینه جریان نقدی، شما در صدر قرار خواهید گرفت تا تصمیمات مطمئن بگیرید و رشد کسب و کار خود را به خوبی برنامه ریزی کنید.

3. تکنیک های کنترل اعتبار کارآمد

 

برای اطمینان از سیستم مدیریت اعتبار، می توانید از نرم افزار حسابداری استفاده کنید که می تواند حداکثر سقف اعتبار را بر اساس اعتبار مشتری تعیین کند. به این ترتیب، کنترل مستقیم فعالیت‌های مرتبط با اعتبار خود را دریافت می‌کنید و همچنین در صورت وجود صورت‌حساب معوق از سوی مشتری، به شما اطلاع داده می‌شود.
اگر می خواهید کسب و کار خود را به سمت موفقیت هدایت کنید، نرم افزار حسابداری بهترین مناسب و راه برای دستیابی به هدف ایده آل شما است.

 

نرم افزار حسابداری برای کسب و کار های کوچک چگونه کار می‌کند؟

 

اگر شما صاحب کسب و کار کوچکی هستید که مشتاقانه منتظر نرم افزار حسابداری هستید، باید معیارهای خاصی را رعایت کنید تا نیازها و اولویت های شما برآورده شود.
این معیارها به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید و پول خود را در آن سرمایه گذاری کنید

در زیر شش مورد از پارامترهایی که یک کسب و کار کوچک باید در نرم افزار حسابداری به دنبال آن باشد آورده شده است:


1. گزینه های سفارشی سازی باید در دسترس باشد

از آنجایی که کسب و کارها انواع مختلفی دارند، نرم افزار حسابداری نیز بر همین اساس است. هیچ سیستم حسابداری تک اندازه ای وجود ندارد که برای همه مشاغل مناسب باشد. بنابراین، نرم افزار حسابداری شما باید دارای سیستمی باشد که بتواند با مدل کسب و کار شما مطابقت داشته باشد و عملیات شما را تنظیم کند که به شما در رشد کسب و کار کمک کند.

2. استفاده از نرم افزار حسابداری باید آسان باشد

هدف اصلی نرم افزار حسابداری فراهم کردن محیطی بصری برای کار است. اگرچه این نرم افزار شامل پیاده سازی دانش حسابداری، رویه ها و محاسبات است، اما سیستم باید به گونه ای باشد که بتواند از عملکردهایی پشتیبانی کند که در یک داشبورد به راحتی قابل ارائه و در دسترس باشد.
با این کار می توانید به راحتی عملیات و فعالیت های مختلف را هدایت کنید

3. ایمنی و امنیت باید در اولویت باشد

ایمنی و امنیت مهمترین پارامترها برای هر کسب و کاری در نظر گرفته می شوند. از آنجایی که نرم افزار حسابداری حاوی داده های حساس کسب و کار است، سیستم باید دارای مکانیزم امنیتی ضد گلوله باشد.

4. خدمات پشتیبانی قابل اعتماد

حسابداری یک فرآیند مستمر است و از این رو سیستم نرم افزار حسابداری است. صاحب کسب و کار کوچک باید خدمات پس از فروش نرم افزار حسابداری را در رابطه با سوالات و پاسخ های مشتری بررسی کند.

5. سطح اتصال و یکپارچگی

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، اگر هر سیستم حسابداری را برای کسب و کار خود انتخاب می کنید، باید یک سیستم یکپارچه با ابزارهایی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید داشته باشد. این بدان معناست که نرم افزار حسابداری باید مجموعه ای از قطعات نرم افزاری و ابزارهایی داشته باشد که بتوان آنها را با هم ترکیب کرد تا یک زیرساخت نرم افزاری بر اساس نیازهای برنامه شما ایجاد کند.
به عنوان مثال، اگر صاحب کسب و کار به نرم افزار حسابداری برای صورتحساب و حقوق و دستمزد نیاز داشته باشد، شرکت فقط خدمات فاکتور را برای زمان ارائه می دهد. در این صورت، شرکت نرم‌افزار حسابداری می‌تواند به هر ارائه‌دهنده خدمات حقوق و دستمزد مراجعه کند و خدمات آن را یکپارچه کند و با هم از صاحب کسب‌وکار شارژ کند.
این به صاحب کسب و کار کمک می کند تا زمان زیادی را در جستجوی ارائه دهنده خدمات دیگری برای نیازهای خود کاهش دهد

6. قیمت گذاری سطح کیفیت

برای خدمات حسابداری چه قیمتی باید پرداخت شود؟
این یکی از شاخص ترین پارامترهایی است که یک صاحب کسب و کار کوچک باید قبل از انتخاب نرم افزار حسابداری در نظر بگیرد. همانطور که منطق اعمال می شود، نرم افزاری که می تواند حداکثر وظایف را با کیفیت و با قیمت مقرون به صرفه انجام دهد باید در نظر گرفته شود.
علاوه بر این، نرم افزار حسابداری نیز بر اساس بررسی های مشتریان در نظر گرفته می شود تا اطمینان حاصل شود که وعده های آنها با آنچه مشتری تجربه می کند مطابقت دارد. علاوه بر این، نرم افزار حسابداری باید شهرت خوبی را در بازار حفظ کند که کسب و کارها و مردم می توانند از آن کوپن بگیرند.
برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کار های کوچک خود، باید به این پارامترها توجه کنید و قبل از انتخاب مناسب، هر یک از عوامل را با جزئیات ارزیابی کنید.
این فرآیند ممکن است بخش مهمی از زمان شما را بگیرد. اما در نهایت، انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب در زمان مناسب باعث می شود تا کسب و کار کوچک سربلند باشد!
 

مهدی حسن زاده
مهدی حسن زاده

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋