مهدی حسن زاده

مهدی حسن زاده

کاربرد های هوش مصنوعی در حسابداری

جمع آوری و تجزیه و تحلیل مجموعه ای از داده های مالی بخش مهمی از کار یک حسابدار است. از این داده‌ها، انتظار می‌رود حسابدار اطلاعات مربوط به سلامت و عملکرد یک کسب و کار را استخراج کند.

از لحاظ تاریخی، این کار صرفاً توسط حسابدار و بدون کمک فنی انجام شده است. با این حال، امروزه بسیاری از ابزارهای مبتنی بر رایانه برای کمک به وظایف تحلیل مالی در دسترس هستند. یکی از برجسته ترین ابزارها هوش مصنوعی (AI) است.

هوش مصنوعی یک اصطلاح علمی کامپیوتری است که توانایی رایانه را برای تکرار توانایی های یادگیری، ارزیابی، حل مسئله و تصمیم گیری انسان ها توصیف می کند. هدف هوش مصنوعی در حسابداری افزایش کارایی در روال ها و رویه های اساسی و اساسی است به نحوی که در نهایت منجر به تصمیم گیری های تجاری بهتر شود.

حسابداران آینده نگر می توانند مهارت های پیشرفته ای را برای برتری در محیط فناوری محور امروزی از طریق برنامه های حسابداری دانشگاهی مانند کارشناسی ارشد حسابداری آنلاین توسعه دهند.

 

 

هوش مصنوعی در حسابداری چه کاری می تواند انجام دهد؟

برای آشنایی کامل از برنامه رو به رشد هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار تجاری قابل دوام، مهم است که بدانیم هوش مصنوعی چه کاری می تواند انجام دهد. قابلیت های آن را می توان در دنیای تجارت پذیرفت زیرا به ایجاد و توسعه یک جامعه شرکتی کارآمدتر اشاره دارد.

به عنوان مثال، برنامه‌های هوش مصنوعی بیشتر از انجام محاسبات ریاضی پیشرفته انجام می‌دهند آنها نیز می‌خوانند و می‌نویسند. برنامه‌های هوش مصنوعی می‌توانند از توانایی خود در تجزیه مقالات خبری، ایمیل‌ها، پیوندهای وب و اسناد قانونی برای انتخاب و ارائه برجسته‌ترین بخش‌ها برای درک استفاده کنند. از همین توانایی می توان برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای تولید محتوای نوشتاری استفاده کرد که بتواند داده ها را به طور دقیق خلاصه کند.

هوش مصنوعی همچنین فرصتی برای گسترش حواس ارائه می دهد که می تواند کاربردهای تجاری متعددی داشته باشد. به عنوان مثال، توانایی هوش مصنوعی برای استقرار بینایی ماشین می تواند به آن اجازه دهد تصمیمات آگاهانه ای اتخاذ کند که می تواند تأثیر مثبتی بر کنترل کیفیت و سایر عناصر زنجیره تأمین که برای کارایی کسب و کار مهم هستند، داشته باشد. برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که برای دریافت و تفسیر صداها ساخته شده‌اند، می‌توانند به متخصصان پرمشغله کمک کنند تا دقایق جلسه را خودکار کنند. هوش مصنوعی مبتنی بر گفتار می‌تواند این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم کند که قرار ملاقات‌های کلیدی را برنامه‌ریزی کنند و وظایف مبتنی بر تلفن را بدون نیاز به اختصاص زمان کارمند برای انجام این کار انجام دهند و همین اهمیت حسابداری در تجارت را دو چندان می‌کند.

در حالی که برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی در واقع شامل ماشین‌های خودمختار می‌شود، این دستگاه‌ها آماده نیستند که جهان را تسخیر کنند. دستگاه‌هایی مانند پهپادها و ربات‌ها را می‌توان برای انجام کارهای ابتدایی با سرعت کارآمد مورد استفاده قرار داد، که سپس می‌تواند افراد را برای انجام کارهای پیشرفته‌تر آزاد کند. این زمان اضافی می تواند به افراد اجازه دهد تا پهنای باند شخصی بیشتری داشته باشند، که در نهایت می تواند منجر به رشد حرفه ای قوی تر شود.

هوش مصنوعی و حسابداری

اگرچه هوش مصنوعی تقریباً در هر زمینه ای از کسب و کار مفید است، اما ثابت کرده است که واقعاً در عرصه حسابداری انقلابی است. حسابداران به جای اینکه روزها را صرف بررسی ستون های اعداد کنند، اکنون می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را با کلیک یک دکمه در نرم افزار های حسابداری معروف استخراج کنند. این نه تنها صرفه جویی زیادی در زمان دارد، بلکه داده های هدفمندتری را نیز ارائه می دهد.

داده یک عنصر اساسی در هوش مصنوعی و حسابداری است. ظرفیت هوش مصنوعی برای جمع آوری، سازماندهی، تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات عددی می تواند آن را به ابزاری ارزشمند برای یک حسابدار تبدیل کند. زمانی که از ظرفیت آن به طور کامل و درست استفاده شود، هوش مصنوعی در حسابداری این امکان را برای شرکت ایجاد می‌کند که یک استراتژی حسابداری جامع‌تر ایجاد کند، استراتژی که می‌تواند بر اساس حسابداری کارآمدتر و دسترسی مالی ایجاد شود.

در نهایت، در نظر گرفتن هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار حسابداری، تمایز مهمی برای یک حسابدار است. هدف از هوش مصنوعی این نیست که با یک بخش حسابداری ادغام شود تا عنصر انسانی درگیر در نظارت مالی یک شرکت را از بین ببرد. این به معنای افزایش توانایی یک بخش برای ارائه دقیق ترین اطلاعات مالی ممکن است. این باعث می‌شود که هوش مصنوعی چیزی را که نباید ترسید، اما در عوض آن را در آغوش گرفت. علاوه بر این، مهم نیست که یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی چقدر پیچیده یا سریع باشد، هنوز هیچ جایگزینی برای عنصر انسانی در استفاده از اطلاعات به دست آمده از داده ها در یک استراتژی مالی در دنیای واقعی وجود ندارد.

 

 

مزایای هوش مصنوعی

توانایی هوش مصنوعی برای استخراج آسان داده ها برای حسابداران غیر قابل انکار است. اما ارزش قابل توجهی را نیز اضافه می کند که فراتر از راحتی است.

یک برنامه قوی هوش مصنوعی کارایی را به نقش حسابدار اضافه می کند. این امر حسابدار را از انجام فعالیت هایی مانند جمع آوری داده ها برای حسابرسی یا تجزیه و تحلیل هزینه های سازمانی باز می دارد و در واقع نقش حسابداران را در دوره فین تک را متفاوت می سازد. این اقدامات زمان و انرژی زیادی را به خود اختصاص می دهند، که می تواند زمان را از سایر وظایف مهم مانند توسعه استراتژیک مالی و حفظ انطباق با مقررات بگیرد.

ادغام هوش مصنوعی در حسابداری همچنین می تواند باعث افزایش دقت و کاهش خطای انسانی شود. این می تواند فرآیند حسابداری را ساده تر کند، زیرا به حداقل رساندن اشتباهات به طور طبیعی به زمان کمتری برای کشف، ردیابی و تصحیح اشتباهات تبدیل می شود. از نقطه نظر تصویر بزرگ، این امر همچنین می تواند به طور بالقوه یک تجارت را کمتر در معرض مسائل حسابداری در مقیاس بزرگ مانند پرداخت های از دست رفته یا جریمه های مالیاتی قرار دهد.

یکی دیگر از مزایای هوش مصنوعی در حسابداری توانایی کاهش خطر تقلب است. از آنجایی که هوش مصنوعی می تواند تمام اسناد مربوط به امور مالی را بررسی کند، می تواند بی نظمی ها را تشخیص دهد و حسابداران را از حضور آنها آگاه کند. در حالی که این می تواند اشتباهات کوچک و صادقانه را از تبدیل شدن به مسائل بسیار بزرگتر متوقف کند، همچنین می تواند به رفتارهای مشکوک در مقیاس بزرگ به شیوه ای سریع توجه شود.

برای آینده حسابداری آماده شوید

حسابداران در همه جا می بینند که هوش مصنوعی در حسابداری چه کاری می تواند برای آنها انجام دهداین مورد زمانی واضح تر می شود که نگاهی به بهترین نرم افزارهای حسابداری ابری بیندازیم. آنها به طور فزاینده ای از این فناوری استفاده می کنند و متوجه می شوند که در نتیجه در مشاغل خود بهتر و مؤثرتر می شوند. این یک تغییر دریایی است که نقش و اهمیت حسابداران را برای همیشه تغییر می دهد و بهتر می کند.

کسب مدرک حسابداری پیشرفته، مانند کارشناسی ارشد حسابداری، می تواند به دانش آموزان کمک کند تا در اصول حسابداری مهارت و مهارت کسب کنند تا این حرفه را در نوآورانه ترین سطح آن تجربه کنند. علاوه بر این، زمانی که هوش مصنوعی مجاز به انجام وظایف حسابداری ابتدایی یا وقت گیر باشد، می تواند متخصصان را قادر سازد تا برجسته شوند و کارهای مهم تری را انجام دهند. این می تواند آنها را برای کمک به ایجاد استراتژی های حسابداری و مالی که می تواند یک سازمان را به سطح بعدی برساند، توانمند کند.

مهدی حسن زاده
مهدی حسن زاده

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
mirmahdirz
عالی بود اما این مقاله رو هم بررسی کنین
https://rmcharts.ir/
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋