اهمیت سئو فنی در این شرکت های دیجیتال مارکتینگ مشهد است که ترافیک بیشتری در وب سایت ایجاد می کند و آن را قابل مشاهده می کند. در این صورت بازدیدکنندگان بیشتری از طریق موتورهای جستجو به وب سایت شما فرستاده می شوند. سایر پاپ آپ ها را حذف می کند و استفاده از وب سایت را برای کاربران آسان تر می کند. بنابراین کاربران و بازدیدکنندگان می توانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را از وب سایت شما بیابند و با خیال راحت به اهداف خود برسند.
در این قسمت یک پیشنهاد برای شما داریم. فرقی نمی کند که یک سایت جدید راه اندازی کرده اید یا در حال حاضر یک سایت دارید، سئوی فنی را بررسی کنید. اگر سئوی شما مشکلات فنی داشته باشد و متوجه آن نشوید، می تواند مانع رتبه سایت شما شود. اما در اینجا به شما یک قول می دهیم و آن این است که می توانید با ارتقاء در اسرع وقت از شر مشکلات فنی خلاص شوید. برای جلوگیری از هزینه های زیاد و اتلاف وقت، بهتر است از یک متخصص سئو کمک بگیرید.
توانایی دزدکی یا خزیدن
موتورهای جستجو از ربات ها برای خزیدن و بازیابی اطلاعات از وب سایت ها استفاده می کنند. برای بهبود این ویژگی می توانید از چندین روش استفاده کنید. برای مثال، میتوانید نمایهسازی محتوای خاصی را محدود کنید یا از دنبال کردن صفحات نتایج جستجو یا پیوندهای صفحه توسط صفحات فهرستشده جلوگیری کنید. با استفاده از لینک های داخلی می توانید به ربات ها کمک کنید تا محتوای صفحات را بهتر درک کنند.
باز کردن صفحاتی که وجود ندارند ممکن است حواس کاربر را پرت کند یا آزار دهد. اگر لینکی در سایت شما خراب یا گم شده باشد، افراد با خطای 404 مواجه خواهند شد. این مشکل می تواند تاثیر منفی بر تجربه کاربر داشته باشد. علاوه بر این، موتورهای جستجو دوست ندارند صفحات دارای این خطا را ببینند.
به طور معمول، اکثر وب سایت ها دارای تعدادی لینک شکسته هستند زیرا دائماً تغییر می کنند. اما با کمک ابزارهای مختلف می توانید این خطاها را برطرف کرده و تعداد لینک های خراب را کاهش دهید. برای مثال می توانید با استفاده از «Redirect» و جابجایی لینک های خراب و قدیمی با صفحات جدید این مشکل را حل کنید.
بدون محتوای تکراری
محتوای تکراری، چه در سایت شما باشد و چه از صفحات دیگر کپی شده باشد، موتورهای جستجو را سردرگم می کند. در مواجهه با این نوع صفحات، موتورهای جستجو نمی دانند کدام صفحه باید رتبه بالاتری داشته باشد. در نتیجه، ممکن است صفحاتی با محتوای مشابه کمتر از سایرین نمایش دهند.
گاهی اوقات ممکن است بدون اینکه بدانید با محتوای تکراری مواجه شوید. به عنوان مثال، به دلیل مشکلات فنی، ممکن است یک محتوا با دو URL متفاوت نمایش داده شود. این محتوا تاثیری بر تجربه کاربری بینندگان نخواهد داشت، اما موتورهای جستجو متوجه آن شده و شما را جریمه می کنند. خوشبختانه با استفاده از تگ های canonical می توانید این مشکل را حل کنید. تگ های متعارف نمایانگر صفحه اصلی موتورهای جستجو هستند.
هر وب سایتی باید از نظر گوگل رتبه بالایی داشته باشد. در واقع سئوی فنی ربطی به محتوا ندارد، اما عملکرد آن به زیرساخت وب سایت مرتبط است. تمام کارهایی که باعث میشود ایندکس سایت شما توسط روباتهای گوگل آسانتر و سریعتر شود، سئوی فنی نامیده میشود.
جمع بندی
باید به تمام مسائل فنی در سئو سایت توجه کنید، زیرا همانطور که گفته شد سئوی فنی هر چقدر هم که جذاب باشد هیچ ربطی به محتوا ندارد و اگر سایت شما دارای مشکلات فنی در سئو باشد، سایت شما سود زیادی خواهد برد. رتبه در جستجوی گوگل جلو نمی رود.
امروزه پلان ها و داده های ساخت یافته برای سئو بسیار مهم هستند. این داده ها شامل کدی است که شما به وب سایت خود اضافه می کنید تا تمام اطلاعات موجود در سایت به موتورهای جستجو نمایش داده شود. آنها می توانند کمک زیادی به ظاهر شدن وب سایت شما در بالای نتایج جستجوی گوگل کنند. متاسفانه بسیاری از افراد فراموش می کنند که اطلاعات ساختاری لازم را به صفحه اصلی خود اضافه کنند و این یک اشتباه بزرگ است.
پاسخ ها