زندگی زیباست

زندگی زیباست

مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری
توسط ۱ نفر دنبال می شود

نکات کاربردی در مورد سفر با نوزاد

نکاتی کاربردی درمورد سفر رفتن با نوزاد

سفر با نوزاد

«کی با نوزاد می‌ره سفر؟» اگر صاحب نوزاد باشین احتمالا این جمله رو بارها از اطرافیان‌ خودتون شنیدین. در باور بیشتر افراد، مسافرت با نوزاد فقط می‌تونه باعث دردسر و خراب شدن اعصاب پدر و مادر و اطرافیان بشه. به همین خاطر از والدین خواسته می‌شه که تا بزرگتر شدن نوزاد، به طور جدی از سفر رفتن خودداری کنن.

برخلاف این باور در مورد سفر رفتن با نوزاد ، خارج شدن از محیط خونه و مسافرت، به شدت به بهتر شدن اعصاب و روحیه‌ی والدین و خود نوزاد کمک می‌کنه. طبق تحقیقات علمی، سفر می‌تونه سبب رشد روحیه‌ی کاوشگری و خلاقیت بچه بشه. پس به عنوان یک پدر و مادرِ صاحب نوزاد، نباید سفر در این دوران رو کنسل کنین. احتمالا با پذیرش این مسئله، از خودتون می‌پرسین که چطوری با دردسرهای سفر با نوزاد کنار بیاین؟ در ادامه، قراره توی این مقاله کلی نکته‌ی کاربردی بهتون یاد بدیم تا یه سفر دلچسب با نوزاد عزیزتون رو تجربه کنین. پس با ما همراه باشین.

نوزاد و سفر

اولین نکته‌ی مهم در سفر رفتن با نوزاد 

اگر قصد سفر رفتن با نوزاد رو دارین، در قدم اول باید به یه نکته‌ی خیلی مهم توجه کنین. نوزادی که داره همراه شما به مسافرت میاد یک موجود کاملا هوشمند و مستقله. منظور ما از این جمله، اینه که این نوزاد مثل یه آدم بزرگ خواسته‌ها و تمایلات خودش رو داره. پس نباید توقع داشته باشین که نوزاد مثل یه عروسک ساکت همراه شما باشه. برای تجربه‌ی یه سفر بی‌نظیر، این همسفرهای کوچولو رو با تمام خواسته‌هاشون به رسمیت بشناسین!

برنامه‌ی سفر رو تا حد امکان منطبق با روتین زندگی نوزاد بچینین!

یکی از مشکلاتی که باعث می‌شه سفر رفتن با نوزاد به دهان والدین زهر بشه، مغایرت زیاد برنامه‌ی سفر با روتین زندگی نوزاده. برای مثال، اگر نوزاد تمام عمرش رو توی هوای سرد گذرونده، برنامه‌ی سفر به یه منطقه‌ی گرمسیر واقعا ممکنه باعث آزار نوزاد بشه. به علاوه، اگر شما طوری برنامه‌ریزی کنین که ساعت‌هایی که نوزاد توی خونه خواب بوده رو مجبور به بیدار بودن باشه، با بدقلقی اون روبه‌رو می‌شید.

هنگام سفر رفتن با نوزاد، کالسکه‌ی مسافرتی رو فراموش نکنید!

کالسکه‌ی مسافرتی، یکی از واجب‌ترین وسایلی هست که موقع سفر رفتن با نوزاد، حتما باید همراه خودتون ببرید. بعضی اوقات، والدین ترجیح می‌دن که به جای برداشتن کالسکه که جای زیادی رو هم اشغال می‌کنه، خودشون نوزاد رو بغل کنن. این بزرگترین اشتباه هست که در نهایت باعث سخت شدن مسافرت می‌شه.

شاید بپرسید چرا؟ در جواب باید بگیم، نوزاد برای آروم موندن احتیاج داره بتونه بدنش رو آزادانه حرکت بده. زمانی که نوزاد رو مدام توی محیط بسته‌ی آغوش می‌گیرین، حرکات اون محدود می‌شه و در آخر با جیغ و گریه اعتراضش رو اعلام می‌کنه. در صورتی که وقتی نوزاد رو توی کالسکه بذارین، می‌تونه آزادانه حرکت کنه و هر وقت خوابش گرفت، در یک محیط بدون تنش بخوابه. همچنین، استفاده از کالسکه‌ی مسافرتی، باعث می‌شه خود والدین هم از بغل کردن بچه، خسته و کلافه نشن. در آخر باید بگیم که این کالسکه‌ها تاشو هستن و حمل‌شون هیچ دردسری نداره!

هنگام سفر رفتن با نوزاد، حواستون به تغذیه‌ی نوزاد باشه

یکی از مسائلی که توی مسافرت باعث جیغ زدن و نق‌نق نوزادها می‌شه، به هم خوردن برنامه‌ی تغذیه‌ی روتین اونهاست. فکرش رو بکنین، نوزاد شما هر روز ساعت 5 عصر عادت داشته از شیر شما تغذیه کنه. حالا شما وسط یک محل توریستی در حال قدم زدن هستین و در این ساعت، امکان اینکه از سینه‌تون به نوزاد شیر بدین رو ندارین.  

به نظرتون نوزاد شما می‌تونه این قضیه رو درک کنه که شما وسط مسافرت هستین؟ بی‌شک نه! اون با جیغ و گریه اعتراضش رو نشون خواهد داد. پس قبل از اینکه دچار این دردسر بشین، بهتره که به فکر یه راه چاره باشین. اگر نوزاد از شیر خشک تغذیه می‌کنه، یک شیشه شیر از قبل آماده کنین و توی کیف‌تون بذارین. اگر هم نوزاد شیر خودتون رو می‌خوره، با یک پمپ شیردوش، از قبل شیرتون رو بدوشین و همراه‌تون داشته باشین. مطمئن باشین وقتی سر زمان معین به نوزاد غذا بدین، اون دیگه غرغر نخواهد کرد!

نکات مهم در هنگام سفر با نوزاد

داروهایی که ممکنه بهشون نیاز پیدا کنین رو همراه خودتون داشته باشین

مریض شدن ناگهانی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های سفر رفتن با نوزاد هست. نوزادها ممکنه با ورود به هواپیما یا خیلی از وسایل نقلیه‌ی دیگر، هنگام تغییرات آب و هوایی دچار واکنش‌های آلرژیک یا دل‌درد و... بشن. معمولا در این مواقع، والدین مجبورن که برای پیدا کردن داروی مورد نیاز به دنبال داروخانه بگردن. در صورتی که اگر داروهای مورد نیاز همراه والدین باشه، مشکل به راحتی حل خواهد شد.

هنگام سفر رفتن با نوزاد اسباب بازی مورد علاقه‌ی نوزاد رو همراه خودتون ببرید

یکی از وسایلی که موقع مسافرت حتما باید توی چمدون‌تون داشته باشین، اسباب‌ بازی مورد علاقه‌ی نوزاده. چیزی که نوزاد زمانی که اون رو می‌بینه می‌تونه باهاش سرگرم بشه. گاهی اوقات این شیء سرگرم‌کننده، می‌تونه حتی پتو یا بالش نوزاد باشه! از اونجایی که نوزادها معمولا زود از شرایط خسته می‌شن و شروع به نق‌نق می‌کنن، دادن شیء سرگرم‌کننده به اونها توی این شرایط می‌تونه از جیغ و نق زدن جلوگیری کنه.

در آخر باید بگیم که سفر رفتن با نوزاد می‌تونه یه تجربه‌ی خاص و به یادموندنی، هم برای والدین و هم برای خود نوزاد باشه. کافیه که بتونین نیازهای نوزاد رو حدس بزنین و برای رفعش قبل از سفر یه برنامه‌ بچینین!

منابع:

https://www.cntraveller.com/gallery/how-to-travel-with-a-baby

https://www.thebump.com/a/tips-for-flying-with-baby

زندگی زیباست
زندگی زیباست مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋