زندگی زیباست

زندگی زیباست

مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری
توسط ۱ نفر دنبال می شود

آیا با رتبه و مشاور کنکور فرزندمان کار درستی است؟

پز دادن با رتبه و مشاور کنکور فرزندمان کار درستی است؟

فرزند من باهوشه

فرزند من نابغه است

فرزند من همیشه معدلش بالای 19 است

فرزند من بهترین مدرسه می رود

همه ی معلم ها عاشق فرزند من هستند

و از این دست جملاتی که ما از زبان والدین خیلی می شنویم و البته طبیعی هم است، چرا که فرزند خود را نهالی می بینند که سال ها قبل کاشته اند و قرار است براساس معیارهای شناخته شده جامعه میوه درختی که از آن نهال بیرون آمده است را به همه نشان دهند.

اما داستان کنکور متفاوت است

چالش های زیادی برای کنکور ها وجود دارد، از جمله دشواری در برخی دروس گرفته تا مدیریت استرس و فشارهای روحی و برای ماندن در مسیر صحیح و دستیابی به اهداف آموزشی، بهره‌‌گیری از خدمات بهترین مشاوران کنکور ضروری است.

شناسایی ویژگی های برتر مشاوران می‌تواند در انتخاب بهترین گزینه برای دریافت چنین خدماتی بسیار موثر باشد.

بهترین مشاور کنکور را با این 5 ویژگی انتخاب کنید!

انتخاب بهترین مشاور کنکور

در نظر گرفتن مشاوره مناسب، گام مهمی در مسیر موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان است. خصوصا در دوران کنکور که مجموعه های مختلفی مانند کنکور تی وی به‌صورت تخصصی روی درس خواندن و برنامه‎ریزی این دانش‌آموزان تاکید دارند. برای انتخاب بهترین مشاور کنکور باید به 5 نکته زیر توجه کنید :

افتخارات مشاور کنکور

بررسی موفقیت ها و افتخارات مشاور در گذشته می‌تواند شاخص خوبی از توانایی های وی باشد.

سوابق مدیریتی در موسسات کنکوری هم ملاکی برای سنجش اعتبار مشاور به حساب می‌آید.

اما مهم تر از همه این است که برویم و ببینیم آن مشاور کنکور چه چیزهایی برای گفتن داشته و ارائه کرده است. متاسفانه دیده شده است که برخی از والدین فقط برای پز دادن به بقیه یک مشاور کنکور خوب را برای فرزند خود انتخاب می کنند.

رتبه کنکور مشاور

اگرچه رتبه کنکور مشاور مهم است، ولی داشتن علم و تجربه آموزشی و مشاوره‌ای هم اهمیت فراوانی دارد.

بهترین مشاوران کنکور، آن هایی هستند که با ارائه بهترین روش مطالعه، توانایی رساندن دانش ‌آموزان به نتایج مطلوب را دارند و هر روز و هر روز در حال مطالعه درباره روش های جدید مطالعه و برنامه ریزی کنکور هستند.

محمد قاسمی مدیر سایت کنکور تی وی معتقد است:

علوم آموزشی و رفتار آموزشی معلمین هر 5 سال یک بار باید مثل ساختمانی که از تخریب می شود و از اول ساخته می شود دوباره از نو چیده شود و علوم آموزشی قبل از آن به تاریخ بپیوندند.

تحصیلات مشاور

تناسب رشته تحصیلی مشاور با موضوع مشاوره هم می‌تواند مفید باشد، ولی لزوما شرط اصلی نیست.

مشاوران صاحب دانش و تجربه در زمینه های موفقیت تحصیلی و شغلی هم بسیار قابل اعتماد هستند. بهترین روش برای متخصصان این حوزه، استفاده از آخرین تحقیقات و دستاوردهای علمی در زمینه های موفقیت تحصیلی است. به طوری که مشاور فارغ التحصیل در رشته ریاضی هم می‌تواند بهترین منابع کنکور تجربی را ارائه دهد.

ما باید تصور اینکه فرد فرهیخته و تحصیلکرده الزاماً تحصیلات دانشگاهی مرتبط دارد را فراموش کنیم چون مطالعات آزاد آن افراد جایی ثبت نمی شود دلیل نمی شود که آن ها را فرهیخته و با سواد ندانیم.

برنامه ریزی کنکور علمی

یک مشاور کنکور باید قادر به ارائه برنامه ریزی درسی جامع و استراتژیک باشد.

هنگام انتخاب مشاور، از وی بپرسید که برنامه های او چگونه هستند و از چه متد علمی پیروی می کنند. آیا شامل پیش خوانی، مرورهای کوتاه و بلند مدت، توجه به پیش نیازها و تنوع در مطالعه می شوند؟ بررسی نمونه برنامه ریزی های کنکور موفق ارائه شده توسط آن مشاور کنکور می‌تواند به شما در ارزیابی کیفیت انتخاب مشاور کنکور خوب کمک کند.

سابقه کاری مشاور کنکور

تجربه و پیشینه حرفه‌ای مشاور بسیار مهم است اما این کمی بحث برانگیز است و به روش های مختلف قابل ارزیابی است.

مثلاً یک مشاور کنکور خوب برای برنامه ریزی کنکور مانند محمد قاسمی بهترین مشاور کنکور در سایت کنکور تی وی علاوه بر ارائه ی پادکست و مقالات و رویکردها و دیدگاه های مختلف خود به شکل عمومی و سابقه تدریس ریاضی کنکور و مصاحبه هایی که با شاگردان سال های قبلش پیدا می کنید سابقه درخشان خود را در زمینه یک مشاور کنکور خوب یا در عنوان یکی از بهترین مشاوران کنکور اثبات کرده است.

شما هیچ چیز پنهان و هیچ مسیر پنهان و ناگفته ای از روشی که قرار است برای مشاوره کنکور به شما ارائه شود نباید ببینید و همه چیز باید در اوج شفافیت شرح داده شده باشد.

با رتبه کنکور فرزندت، چشم فامیل را در بیار!!

یک نصیحت تخصصی از زبان ما بشنوید:

فرزند شما هر رتبه ای که در کنکور بیاورد و هر نمره ای که در امتحان بگیرد هیچ اهمیتی برای دوستان، اقوام و فامیل شما ندارد و لطفاً آن ها را تحت فشار خرید آبروی خودتان با رتبه کنکور و نمره بالا گرفتن در امتحانات قرار ندهید که اثرات منفی و ماندگار بسیار بدی به همراه دارد.

مشاوران تحصیلی نقش بسیار مهمی فراتر از برنامه ریزی درسی و مشاوره کنکور ایفا می‌کنند.

با رتبه کنکور فرزندت چشم فامیل را دربیار

در واقع آن ها دارای مسئولیت های گسترده‌تری هستند.

یک مشاور تحصیلی حرفه‌ای هرگز دانش ‌آموزان را مجبور به درس خواندن نمی‌کند و به جای آن با طراحی برنامه های درسی متناسب با نیازها و استعدادهای هر دانش‌آموز و ارائه حمایت و انگیزش، آن ها را به یادگیری علاقه‎مند می‌سازد.

اما لطفاً بپذیرید که مشاور کنکور خوب وظیفه حفظ آبروی شما را در فامیل ندارد

آموزش انواع تکنیک و روش های مطالعه صحیح کنکور

مشاور تحصیلی، دانش‌آموز را با تکنیک های گوناگون مطالعه مانند تصویرسازی، خلاصه نویسی، حاشیه نویسی، نمودار درختی و به خصوص تندخوانی آشنا خواهد کرد و با کمک به داوطلبان کنکور، روش مناسب با شخصیت و سبک یادگیری آن ها را کشف می‌کند.

دقت کنید که مشاور کنکور باید به روش هایی علمی برای تقویت سرعت و حافظه دانش آموزی که با او کار می کند وارد باشد و سایت konkur.tv در دوره آموزش تندخوانی اش شدیداً روی این موضوع کار کرده است.

برنامه ریزی کنکور صحیح و مدیریت بحران

کنکوری ها ممکن است با تنظیم برنامه های بسیار سنگین، خود را دچار استرس و آسیب های روحی یا جسمی کنند.

مشاور کنکور به کنکور ها کمک می‌کند تا برنامه ریزی متعادل و قابل دستیابی داشته باشند و در صورت بروز بحران، آن را مدیریت و جبران کنند.

راهنمای انتخاب رشته کنکور و شغل آینده

مشاور تحصیلی با بررسی ویژگی های شخصیتی، توانایی ها و علایق دانش‌آموز، رشته های تحصیلی مناسب را معرفی می‌کند. همچنین مشاور چشم‌‌انداز شغلی هر یک از رشته های تحصیلی را برای دانش‌آموز توضیح می‌دهد تا او بتواند انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشد. در نهایت تصمیم‌گیری نهایی در مورد انتخاب رشته با دانش‌آموز است.

البته توجه کنید که انتخاب رشته کنکور پس از اعلام نتایج اولیه کنکور انجام می شود اما در طی سال باید چشم اندازی از آن را برای دانش آموز ترسیم کرد و از والدین خواهش می کنیم فرزندان خود را ابزار پز دادن به دیگران نکنند.

کمک به حل مشکلات روحی و روانی

دانش‌آموزان ممکن است با مسائلی نظیر اضطراب، افسردگی، مشکلات خانوادگی و مواردی از این دست مواجه باشند که بر سلامت روان و پیشرفت تحصیلی آن ها تاثیرگذار است.

مشاور تحصیلی با شناسایی این مسائل و ارائه راهکارهای مناسب به بهبود وضعیت روحی و روانی دانش ‌آموزان کمک می‌کند.

توجه کنید که سایت konkur.tv که منبع علمی این مقاله است تاکید شدیدی دارد که نیاز نیست مشاور کنکور روانشناس باشد و به درجه درمانگری رسیده باشد و فقط مشکلات ساده اولیه روحی و روانی را با توجه به دانشی که دارد مورد بررسی قرار می دهد و اگر مشکلات حادی ببیند الزاماً باید دانش آموز را به یک روانشناس با سواد با وجدان ارجاع دهد.

بهترین مشاوره برای کنکور؛ آنلاین یا حضوری؟

انتخاب بین مشاوره آنلاین و حضوری برای آمادگی کنکور تصمیم پیچیده‌ای است و به عوامل متعددی بستگی دارد.

اما واقعیت اصلی این است که انتخاب بین این دو روش کاملاً وابسته به شخصیت دانش آموز است و در نهایت، انتخاب بین این دو روش به شرایط و اولویت های فردی دانش‌آموز بستگی دارد.

مزایای مشاوره کنکور حضوری

مزایای مشاوره حضوری غیر خصوصی شامل امکان رفع اشکال مستقیم چشم در چشم با مشاور کنکورتان است و پرسش و پاسخ حضوری معمولاً فضای گرم تر و بهتری برای طرح مسائل پدید می آورد. البته دسترسی به مشاوران کنکور خوب در همه شهرها برای همه میسر نیست و بعضی اوقات به ناچار باید مشاوره کنکور غیر حضوری را انتخاب کنیم.

مزایای مشاوره کنکور آنلاین و تلفنی (غیر حضوری)

مزایای مشاوره آنلاین و غیر حضوری شامل موارد زیادی است من جمله:

  1. امکان مقایسه بین اساتید مختلف در چند جلسه آزمایشی
  2. ارائه سوالات جدید و به روز توسط اساتید در جلسه مشاوره
  3. دسترسی سریع تر به رزرو وقت مشاوره کنکور
  4. عدم اتلاف وقت برای رفت و آمد به جلسات مشاوره کنکور

با مراجعه به سایت konkur.tv می‌توانید به راحتی در خانه مشاوره کنکور را دریافت کنید و به موفقیت های خود در مسیر کنکور دست یابید چون هدف فقط و تنها فقط تبادل اطلاعات است و هیچ فرقی ندارد این تبادل اطلاعات به صورت تلفنی و آنلاین صورت گیرد یا به صورت حضوری صورت گیرد.

 

زندگی زیباست
زندگی زیباست مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋