زندگی زیباست

زندگی زیباست

مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری
توسط ۱ نفر دنبال می شود

تاثیر ژل تاخیری بر رابطه جنسی

تاثیر ژل تاخیری در رابطه جنسی

ژل تاخیری در رابطه جنسی

شاید تا به حال اسم ژل‌های تاخیری به گوش‌تون خورده باشه و نمی‌دونستید این ژل‌ها دقیقا چی‌ان و چه کاربردی دارند. این ژل‌ها معمولا وقتی استفاده می‌شن که کسی دوست داره مدت زمان رابطه جنسی رو بیشتر کنه یا ممکنه مشکلی مثل انزال زودرس داشته باشه. در واقع ژل‌های تاخیری حاوی لیدوکائین، پریلوکائین یا بنزوکائین هستند که یه جورایی حساسیت رو توی ناحیه آلت تناسلی کم می‌کنند که باعث می‌شه مردان بیشتر توانایی کنترل انزال‌شون رو داشته باشند. برای خیلی از افراد، این کاهش حساسیت می‌تونه منجر به تاخیر در انزال بشه و وقت بیشتری رو برای لذت بردن از رابطه جنسی فراهم کنه.

 البته اینم بگم که برای بعضیا ممکنه ژل تاخیری در رابطه جنسی جواب نده یا حتی موجب تحریکاتی مثل سوزش و درد در آلت تناسلی بشه. پس قبل از استفاده بهتره با پزشک یا متخصص صحبت کنید تا مطمئن بشید که این ژل‌ها برای شما مناسبه.

 ژل تاخیری در رابطه جنسی

زود انزالی در مردان

قبل از اینکه ژل‌های تاخیری رو با هم بررسی کنیم باید زود انزالی رو براتون توضیح بدیم. زود انزالی وقتی اتفاق میفته که مردی نتونه کنترل کامل بر انزالش داشته باشه. به این معنی که انزال زودتر از زمانی که اون می‌خواد رخ می‌ده. این موضوع ممکنه برای مردان خیلی مزخرف و ناراحت‌کننده باشه، مخصوصا اگه برای خودشون یا شریکشون مشکلی به وجود بیاره. زود انزالی معمولا تاثیر خیلی زیادی در رابطه جنسی داره که باید سریع‌تر این مشکل حل بشه وگرنه مشکلات عاطفی دیگه‌ای هم به وجود میاره. این مشکل ممکنه به دلایل مختلف جسمی یا روحی باشه که باید توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار بگیره تا تشخیص درستی از علت زود انزالی داده بشه. معمولا مشکل زود انزالی با ورزش و تغذیه صحیح قابل حله ولی برخی افراد ترجیح می‌دن این مشکل رو با ژل‌های تاخیری حل کنند.

کاربرد ژل تاخیری در رابطه جنسی

همونطور که بالاتر گفتیم بعضی افراد به جای حل مشکل صورت مسئله رو پاک می‌کنند. بهتره قبل از اینکه از ژل‌ تاخیری در رابطه جنسی استفاده کنید علت زود انزالی‌تون مشخص بشه. در ادامه دو مورد از مهم‌ترین کاربرد استفاده از ژل تاخیری در رابطه جنسی رو براتون می‌گیم:

  • کنترل انزال زودرس: برای کسانی که مشکلی مثل انزال زودرس دارن، این ژل می‌تونه تاثیر زیادی داشته باشه. این ژل‌ها حاوی موادی هستند که حساسیت رو توی آلت تناسلی کم می‌کنند، بنابراین باعث می‌شه که انزال شما کنترل و مدت زمان رابطه جنسی بیشتر بشه.
  • افزایش لذت: این ژل‌ها می‌تونه کمک کنه تا هر دو نفر لذت بیشتری در رابطه جنسی تجربه کنند. چون آلت تناسلی حساسیت کمتری داره، ممکنه زمان بیشتری برای لذت بردن از رابطه داشته باشید.

البته اینم یادآوری کنم که هر وقت می‌خواین از ژل تاخیری در رابطه جنسی استفاده کنید، حتما با دکتر یا متخصص صحبت کنید. بهتره که همیشه با داشتن اطلاعات دقیق و مشورت با پزشک، از این محصولات استفاده کنید.

عدم رضایت از رابطه جنسی به علت زود انزالی

آیا استفاده ژل تاخیری در رابطه جنسی عوارض داره؟

بله، گاهی ممکنه که استفاده از ژل‌ تاخیری در رابطه جنسی برای بعضی افراد عوارضی هم داشته باشه. این عوارض ممکنه شامل مشکلاتی مثل سوزش، حساسیت زیاد، خارش یا حتی ایجاد مشکلات پوستی مثل قرمزی باشه. برای بعضی افراد، ممکنه این ژل‌ها جواب نده یا باعث ایجاد مشکلات بیشتری بشن. همچنین، استفاده بیش از حد از ژل تاخیری ممکنه باعث کاهش لذت جنسی بشه، چون باعث کاهش حساسیت می‌شن و این موضوع ممکنه لذت رابطه رو برای هر دو نفر کمتر کنه. پس بهتره هر وقت قصد استفاده از این ژل‌ها رو داشتید، ابتدا با دکتر یا متخصص صحبت کنید تا نکاتی مثل مقدار استفاده و نحوه استفاده به درستی رعایت بشه که عوارض کمتری داشته باشید.

سخن پایانی

همیشه سعی کنید که مشکلات جنسی رو جدی بگیرید، چون تاثیر مستقیمی در رابطه شما با همسر یا پارتنرتون داره. اگه مشکلی مثل زود انزالی دارید، بهتره حتما با دکتر صحبت کنید. پزشک می‌تونه بهترین راه‌حل رو براتون پیدا کنه تا برای همیشه از مشکلات جنسی مثل زود انزالی راحت بشید.

زندگی زیباست
زندگی زیباست مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋