زندگی زیباست

زندگی زیباست

مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری
توسط ۱ نفر دنبال می شود

بهترین روش های وزن کشی جنین

بهترین روش‌های وزن‌گیری جنین

 روش‌های وزن‌گیری جنین

پیش از آشنایی با بهترین روش‌های وزن‌گیری جنین باید به این نکته مهم اشاره کنیم که این باور غلط هست «جنین فقط در سه ماهه آخر وزن می‌گیره». جنین از همون هفته‌های اول بارداری شروع به رشد و وزن‌گیری می‌کنه منتها این وزن‌گیری متناسب با سن بارداری پیش می‌ره. به همین دلیل تو ماه‌های آخر با افزایش سن بارداری، برای تکمیل رشد اندام‌های مختلف داخلی، میزان وزن‌گیری بالاتر می‌ره. حالا بریم سراغ روش‌های وزن‌گیری جنین. مهم‌ترین و بهترین روش‌های وزن‌گیری جنین به شرح زیر هستن:

  • داشتن یه رژیم غذایی متعادل و سالم یکی از روش‌های وزن‌گیری جنین هست. مادر باردار باید گروه‌های مختلف غذایی رو تو رژیم غذایی خودش بگنجونه. برای مثال وجود سبزیجات، غلات، پروتئین‌های حیوانی و گیاهی، ویتامین‌ها و لبنیات حتما باید به‌صورت کاملا متعادل مصرف بشن. این نکته مهم رو هم به یاد داشته باشین که خوردن هر غذایی نمی‌تونه به وزن‌گیری جنین کمک کنه. ازاین‌رو سراغ مواد غذایی پرچرب و مضر نرید.
  • استراحت کافی از دیگر روش‌های وزن‌گیری جنین هست. اگه مادر باردار در طول دوران حاملگی به اندازه کافی استراحت نکنه و بیش‌ازحد به خودش فشار وارد کنه، این امر تاثیر منفی تو رشد جنین به همراه داره.
  • ورزش کردن به‌صورت کاملا اصولی از روش‌های وزن‌گیری جنین به حساب میاد. با ورزش کردن مادر نیاز به دریافت کالری بیشتری پیدا می‌کنه. درنتیجه اشتهای مادر بهتر می‌شه و می‌تونه با خوردن مواد غذایی سالم مثل پروتئین‌ها به وزن‌گیری جنین کمک کنه.
  • حفظ آرامش و همچنین گذروندن دوران بارداری سالم از لحاظ روانی و روحی از دیگر روش‌های وزن‌گیری جنین هستن. ناراحتی‌های روانی و روحی ممکنه بی‌اشتهایی عصبی یا پرخوری عصبی رو به همراه داشته باشن. این حالات علاوه بر تاثیر منفی بر رشد فیزیکی جنین می‌تونن تو سلامت روان اون هم تاثیر بذارن. درصورتی‌که در دوران بارداری به بی‌اشتهایی عصبی یا پرخوری عصبی مبتلا شدین، حتما برای مدیریت شرایط موجود و کمک به وزن‌گیری جنین به یه متخصص مراجعه کنین.

بهترین غذا برای وزن‌گیری نوزاد چیه؟

نکات مهم برای کمک به وزن‌گیری جنین

وزن مناسب جنین در هر هفته از بارداری نیاز به رعایت کردن نکات خاصی داره که بعضی از این نکات مهم عبارتند از:

از مصرف دخانیات و الکل جدا خودداری کنین: مصرف دخانیات و الکل علاوه بر تاثیر منفی بر وزن‌گیری جنین، می‌تونه تو جنین نقص و مشکلات جدی رو به همراه داشته باشه.

مصرف غذاهای پرچرب، سرخ‌شده، شیرین و سوخاری رو به حداقل برسونین. این نوع از غذاها باعث می‌شن که احتمال ابتلا به فشارخون، دیابت و چربی خون افزایش پیدا کنه. درنتیجه این شرایط با اثرات سوء در وزن‌گیری جنین همراهن.  

بهترین غذا برای وزن‌گیری نوزاد

یکی از بهترین روش‌های وزن‌گیری جنین توجه به رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی هست. حتما این سوال براتون مطرح می‌شه که بهترین غذا برای وزن‌گیری نوزاد چیه؟ بعضی از بهترین غذاها که به وزن‌گیری جنین کمک می‌کنن عبارتند از:

ماهی: ماهی به دلیل داشتن امگا3 می‌تونه به رشد سریع ماهیچه‌های جنین کمک کنه.

آجیل و میوه‌های خشک رو حتما تو رژیم غذایی‌تون قرار بدین؛ چون سرشار از آهن، منیزیم و ویتامین E هستن.

مرغ و تخم‌مرغ: این دو مواد غذایی سرشار از پروتئین می‌باشن که می‌تونن به وزن‌گیری جنین کمک کنن.

ماست: همون‌طور که می‌دونین ماست کلسیم، زینک و ویتامین B کافی برای رشد استخون‌ها رو داره.

برای وزن‌گیری جنین آب پرتقال رو فراموش نکنین. آب پرتقال به خاطر داشتن ویتامین C و اسیدفولیک بالا می‌تونه سیستم‌ایمنی بدن مادر و جنین رو بهبود ببخشه و فعالیت ماهیچه‌ها رو افزایش بده.

وزن‌گیری جنین با مواد غذایی سالم و مغذی

جمع‌بندی

وزن‌گیری جنین تو رشد اندام‌های داخلی و همچنین سلامت کلی اون نقش مهمی رو داره. به همین دلیل مادران باردار باید با بهترین روش‌های وزن‌گیری جنین از وزن مناسب و متعادل نوزادشون اطمینان حاصل کنن. وزن خیلی پایین برای جنین خطرناکه و ممکن هست که به بروز بیماری‌ها و نقص‌های مادرزادی و حتی در بدترین شرایط به مرگ جنین منجر بشه.

زندگی زیباست
زندگی زیباست مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋