زندگی زیباست

زندگی زیباست

مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری
توسط ۱ نفر دنبال می شود

راهکارهایی برای باهوش تر کردن جنین در دوران بارداری

راهکارهایی برای باهوش شدن جنین در بارداری

باهوش شدن جنین در بارداری

داشتن یه فرزند باهوش آرزوی همه ماست. به همین علته که اکثر اوقات افراد سعی می‌کنن تا از همون اول کار به فکر باهوش شدن جنین در بارداری باشن. شاید به نظر عجیب بیاد؛ اما بهتره بدونین مغز جنین در این زمان شکل می‌گیره و روش‌های مؤثری برای باهوش شدن در این زمان وجود داره که دونستنشون خالی از لطف نیست.

باهوش شدن جنین در بارداری

راهکارهای باهوش شدن جنین در بارداری

عوامل مختلفی روی جنین و باهوش شدن جنین در بارداری تأثیر می‌ذارن. مواد غذایی، عوامل روحی و روانی مادر، سبک زندگی و... مستقیماً روی سلامت جنین مؤثرن. حالا بهتره آگاهیای بیشتری در مورد جنین و رشد مغزیش داشته باشیم که بتونیم در این زمینه بهتر عمل کنیم. راهکارهایی که در ادامه بررسی می‌شن، باعث افزایش رشد مغزی و باهوش شدن جنین در بارداری می‌شن.

تغذیه مادر در حین بارداری

یکی از مسائل مهمی که باید برای باهوش شدن جنین در بارداری بهش پرداخته بشه، تغذیه مادر هست. جنین، مواد غذایی‌ش رو از مادر می‌گیره. پس باید موادی رو که برای رشد بهتر مغز بهشون نیاز دارن، در رژیم غذایی مادر گنجونده بشن. بعضی از این مواد غذایی شامل موارد زیر هستن:

  • کولین همون مواد مغذیه که باعث رشد مغز در جنین می‌شه و به وفور در تخم مرغ وجود داره.
  • لبنیات سرشار از کلسیم و پروتئینه و علاوه بر این که باعث می‌شه تا استخوان جنین محکم بشه، رشد سلول‌های عصبی رو بهینه‌تر می‌کنه.
  • ماهی‌ها سرشار از مواد مغذی هستن. یکی از راهکارهای برای باهوش شدن جنین خوردن ماهیه. البته هر نوع ماهی رو توی دوران بارداری نباید بخورید. ماهی قزل‌آلا کمک می‌کنه تا اسیدهای چرب مورد نیاز بدن جنین برای رشد مغز تأمین بشه.
  • کندر سرشار از فولیک اسیده. به همین علت توصیه می‌شه از ماه چهار تا هفت بارداری روزی یه تکه حدود 10 گرمی کندر توسط مادر خورده بشه. نکته‌ای که باید رعایت بشه اینه که مصرف کندر در ماه‌های اولیه احتمال سقط جنین رو افزایش می‌ده و در سنین بالای 7 ماهگی هم ممکنه باعث بیش فعالی بشه.
  • مغزیجاتی مثل پسته، بادام و گردو رو از یاد نبرید. باهوش شدن جنین در بارداری با 3 تا 4 گردو در روز محقق می‌شه.

در بارداری چی بخورم جنین باهوش بشه؟

راهکارهای باهوش شدن جنین با صحبت کردن

بعضی از مادرا، حضور فرزندشون رو از همون اوایل بارداری حس می‌کنن. به همین علته که باهاش گاهی صحبت می‌کنن، براش لالایی می‌خونن، قصه می‌گن و... . این رفتارا ممکنه یه برخورد حسی با حضور جنین توی زندگی باشه؛ اما بهتره بدونین تأثیر بسیار زیادی روی رشد مغز کودک و باهوش شدن جنین در بارداری داره. حتی در دوران جنینی، یه سری اتفاقات و رفتارها توسط جنین درک می‌شه. این کار باعث می‌شه تا فرزندتون برای ورود به این دنیا آماده بشه و در حین رشد عادی خودش توی رحم، مغزش صداها رو بشنوه و باهاشون ارتباط برقرار کنه.

موسیقی مناسب برای باهوش شدن جنین در بارداری

سعی کنین توی دوران بارداری، به خصوص وقتی که حالتون خوب نیست، موسیقی گوش بدین. البته نه هر موسیقی! صدای طبیعت، موسیقی‌های آرامش بخش، صوت قرآن و مواردی از این قبیل که صوت انرژیک محسوب هستن، باعث رشد مغزی جنین می‌شن. به همینه علته که یکی از راهکارهای باهوش شدن جنین در دوران بارداری همین گوش دادن به موسیقی و آوازهای پرانرژیه.

کاهش استرس در زمان بارداری

حتماً این مسئله رو می‌دونین که سبک زندگی مادر در دوران بارداری و حال و هواش، مستقیماً روی روح و جسم جنین تأثیر می‌ذاره. حتی مواقعی که مادر عصبانی یا ناراحته، حرکات جنین ممکنه کم یا زیاد بشه. پس بهتره برای باهوش شدن کودک در بارداری نگاهی هم به سبک زندگی مادر داشته باشیم. کاهش استرس با مراقبه، تنفس عمیق و هر روش دیگه‌ای که بلد هستین، بهترین راه برای سلامت ذهنی جنینه. مغز جنین سیگنال‌های رفتاری و روحی مادر رو دریافت می‌کنه و برای مقابله با شرایط زندگی بیرون از رحم آماده می‌شه.

زندگی زیباست
زندگی زیباست مجله آنلاین خانواده و زندگی، ازدواج، راهنمای بارداری و بچه داری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋