سفر با ماشین یکی از بزرگترین لذت های سفر است. شاید این نوآوری های مداوم صنعت خودرو است که به ما اجازه داده حتی مسافت های طولانی را با خیال راحت طی کنیم. چه کارهای کوچک و چه مایل طولانی، مردم اغلب ترجیح می دهند با ماشین سفر کنند. این عمدتا به دلیل راحتی و راحتی است که آنها در کشتی به ارمغان می آورند.
با این حال، هر سفری آنطور که انتظار می رود صاف نیست. مواردی وجود دارد که مشکلی در خودرو پیش میآید و باعث میشود در وسط ناکجاآباد گیر کنیم. مشخص شده است که سوراخ شدن لاستیک اغلب مقصر علت در بیشتر موارد است. شاید این یکی از ناامید کننده ترین ناراحتی هایی باشد که ممکن است برای کسی در جاده اتفاق بیفتد.
مواردی وجود دارد که شخصی وسایل اضافی حمل نمی کند و نیاز به تعمیر لاستیک پنچر آسیب دیده به تنهایی دارد. گاهی اوقات، این احتمال وجود دارد که فرد نداند که آیا تایر قابل تعمیر است یا خیر. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا نکاتی وجود دارد که باید قبل از هر تعمیر پنچری تایر بدانید. اینها تضمین میکنند که فرد پنچر شدن لاستیک خودرو را بهدرستی انجام میدهد.
هر لاستیک خودرو به طور متوسط حدود 4 سال عمر می کند. این مقدار تقریبی است و بر اساس مایل های طی شده و آسیب وارد شده توسط لاستیک ها تغییر می کند. بنابراین اگر شخصی قبلاً با لاستیکهای قدیمی رانندگی میکرده است، نباید زمان اجرای لبه آنها را افزایش دهد.
همچنین تعمیر چنین لاستیکی بسیار خطرناک است. خطرات احتمالی تعمیر چنین لاستیک فرسوده ممکن است منجر به انفجار لاستیک تحت فشار شود. اغلب باید از وصله زدن لاستیک هایی که قبلاً وصله شده اند خودداری شود تا از چنین حوادث ناگواری جلوگیری شود. همیشه باید منتظر بررسی آج لاستیک قبل از انجام تعمیر پنچری تایر بود. حداقل داشتن آج تایر در حدود 1/16 اینچ به این معنی است که خودرو هنوز میتواند چند مایل قبل از اینکه برای ریکاوری وارد شوید فشار بیاورد. لاستیک زاپاس تنها راه حل مناسب در مورد لاستیک های بسیار فرسوده است.
اگر لاستیک خودرو در همان محل وصله قبلی با پنچری مواجه شده است، به هر قیمتی شده از تعمیر آن خودداری کنید. این چیزی است که نباید برای تعمیر آن تلاش کرد زیرا ممکن است بعداً به عواقب خطرناکی منجر شود. وصله زدن روی لاستیک از قبل وصله شده، یکپارچگی لاستیک را از منظر مهندسی به خطر می اندازد. لاستیک هایی که به زور تعمیر شده اند ممکن است در وسط رانندگی با صدای بلند ترکیده و منجر به تصادفات تلخ شود.
تنها ایده درست در چنین موردی این است که به جای رفتن به تعمیر، جایگزینی تایر را انتخاب کنید.
موارد متعددی وجود دارد که ممکن است پنچری تایر اتفاق بیفتد. مواقعی در جاده های شهری و مواقعی در بزرگراه های سراسری اتفاق می افتد. در هر صورت، ممکن است بیشتر اوقات از نحوه تعمیر لاستیک به تنهایی آگاه نباشید. این زمانی است که رویکرد کمکی می تواند برای ترمیم سوراخ مفید باشد.
اگر در یک جاده شهری گیر کرده اید، پیدا کردن کمک حرفه ای آسان است. در چنین سناریویی، همیشه میتوان به یک ارائهدهنده خدمات پنچری حرفهای مشهور مراجعه کرد و آن را به روش صحیح تعمیر کرد. این تضمین می کند که فقط برای صرفه جویی در هزینه های خود از به خطر انداختن خود جلوگیری کنید.
با این حال، اگر در مکانهایی مانند بزرگراه سراسری با لاستیک پنچر شدهاید، همیشه میتوانید به کمک رسانهها متوسل شوید. می توانید یک راهنمای ویدیویی حرفه ای را که برای کمک به تعمیر آسان لاستیک ها در اینترنت ساخته شده است، جستجو کنید. توسل به چنین اقدامی تضمین میکند که راننده خودرو میتواند با استفاده از ابزار مناسب در زمان مناسب، لاستیک را به روشی صحیح وصله کند. چنین روش وصله و پلاگین به شما امکان می دهد ماشین خود را چند مایل رانندگی کنید تا زمانی که به آن برسید از یک متخصص برای تعمیر مناسب کمک بگیرید.
این احتمال وجود دارد که یک لاستیک پنچر شده سوراخ بزرگی داشته باشد. ترمیم چنین سوراخ های بزرگ در اکثر موارد امکان پذیر نیست. اگر اندازه سوراخ از تعداد قطر بیش از یک چهارم اینچ بیشتر شود، باید به جای تعمیر تایر، منتظر تعویض آن باشید.
عواقب احتمالی تعمیر لاستیک سوراخ بزرگ شامل نشت ناگهانی هوا به دلیل انبساط سوراخ و ترکیدن لاستیک در برخی موارد است. در نهایت در چنین تعمیراتی با لاستیک پنچر می شوید. از این رو، تعویض لاستیک برای بهترین نتیجه به نفع لاستیک و راننده است. چنین تصمیم ایمن ایمنی بهتری را تضمین می کند و تجربه رانندگی یکپارچه را به ارمغان می آورد.
برای تجزیه و تحلیل چرخ از نظر آسیب پنچری، باید لاستیک را به طور کامل از جعبه دنده خارج کنید. این به تعمیرکار اجازه می دهد تا لاستیک و تیوب را از همه زوایا بررسی کند. همچنین چندین مزیت مانند بررسی همه جانبه، تمیز کردن منظم لاستیک و موارد دیگر دارد. همچنین به شما امکان می دهد تا تشخیص دهید که آیا لاستیک ها یا لوله ها ترک هایی به عنوان علائم طبیعی سایش ایجاد کرده اند یا خیر. چنین بررسی احتیاطی فرد را قادر میسازد تا زودتر از آسیبدیدگی لاستیک مطلع شود. یک تعویض زود هنگام تضمین می کند که خودرو از خطرات تصادفی دور می ماند.
لاستیک خودرو فقط تحت شرایط خاصی قابل تعمیر است. یکی از این شرایط منطقه آسیب است. برای بررسی اینکه آیا خودروی شما قابل تعمیر است یا خیر، باید محل دقیق آسیب وارد شده توسط لاستیک را بررسی کنید. تعمیر لاستیک تنها در صورتی امکان پذیر است که سوراخ در میان محل آج لاستیک باشد.
اگر سوراخ در جاهایی غیر از آج لاستیک باشد، بعید است که آسیب در چنین مواردی ترمیم شود. جایگزینی تنها گزینه ممکن در چنین مواردی است. هر گونه پنچری در طول اینچ دیواره جانبی اغلب منجر به تعویض تایر در بیشتر موارد می شود. همچنین باید در حین تعمیر به دنبال امکاناتی برای بازگشایی سوراخ شد تا از هر گونه اتفاق غیرمنتظره جلوگیری شود.
تعمیر پنچری لاستیک یک فرآیند گام به گام است. پیروی از ترتیب زمانی به ما این امکان را می دهد که یک فرآیند ساده را دنبال کنیم و کار تعمیر را آسان تر می کند. برای رفع سوراخ لاستیک باید مراحل زیر را دنبال کنید:
لاستیک های خارجی را بررسی کنید. جسم نفوذ کننده لاستیک را بردارید (در صورت مشاهده) و با استفاده از هایلایتر نقطه را علامت بزنید.
هوای باقی مانده را از لاستیک خارج کرده و از ماشین جدا کنید.
داخل لاستیک را تمیز کنید، به خصوص از مناطق نزدیک به منطقه ای که باید تعمیر شود.
کثیفی و سایر زباله های جمع شده در داخل بدن را از بین ببرید.
از مایعاتی مانند محلول تمیز کننده برای تمیز کردن محکم سطح آسیب دیده استفاده کنید.
محل دقیق سوراخ را مشخص کنید.
محل آسیب دیده را با برس خراشیده و صاف کنید
از کیت پچینگ استفاده کنید و سوراخ را با آن بپوشانید. از درزگیرهای تعیین شده برای بستن وصله اعمال شده از هر طرف استفاده کنید.
وصله اعمال شده را با استفاده از ساقه دوشاخه بیرونی لاستیک خودرو اتو کنید.
تعمیر لاستیک با استفاده از روش ذکر شده به هر کسی اجازه می دهد تا به راحتی تعمیر کند. پیروی از راهنما تضمین میکند که هر کسی بدون در نظر گرفتن شرایط، با توجه به اینکه مجموعه مناسبی از تجهیزات و لوازم جانبی را همیشه در خودرو حمل میکند، به راحتی میتواند لاستیک آسیب دیده را تعمیر کند.
برای خرید لاستیک پراید اینجا کلیک کنید!
منبع:
https://swiftbatteryspecialist.sg/blog/things-one-should-know-before-tire-puncture-repair/
پاسخ ها